سرویس: استان ایلام
کد خبر: 35647
|
08:57 - 1397/12/12
نسخه چاپی

امام جمعه ایلام:

چهره های شاخص استان ایلام در ابعاد ملی مهجورند

چهره های شاخص استان ایلام در ابعاد ملی مهجورند
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، گفت: بسیاری از چهره های شاخص تاریخی این استان در ابعاد ملی تاکنون مهجور و ناشناخته باقی مانده اند.

به گزارشايلام بيدار،  حجت الاسلام والمسلمین "الله نور کریمی تبار"، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در جلسه اعضای انجمن مفاخر استان ایلام اظهار کرد: استان ایلام تاریخی بسیار کهن و باستانی دارد که آثار و ابنیه های زمان های مختلف در شهرستان های دهگانه استان نمود و ظهور دارد.

وی، افزود: با ورود اسلام به ایران، استان ایلام نیز از برکات سیره خاندان عصمت و طهارت (ع) بسیار بهره گرفته و شخصیت های بزرگی در این مسیر رشد پیدا کرده اند.

امام جمعه ایلام، تاکید کرد: متاسفانه نتوانسته ایم این شخصیت های بزرگ ایلام را در ابعاد ملی و بین المللی معرفی کنیم و همچنان بیشتر این افراد ناشناخته باقی مانده اند.

کریمی تبار بر برنامه ریزی مسئولان امر به ویژه در حوزه فرهنگی برای تدوین آثار به جای مانده از این مفاخر استان تاکید کرد و گفت: تحقق این امر نیازمند تدوین دانش نامه مفاخر استان است.

وی، تصریح کرد: در تدوین این دانش نامه باید ویژگی های ممتاز افراد برجسته شود و به گونه ای عملیاتی شود که ویژگی های ممتاز آنان را معرفی کنیم.

امام جمعه ایلام، بر برگزاری همایش تکریم از نخبگان استان تاکید کرد و  یادآور شد: مردم عاشق خاندان اهل البیت (ع) استان ایلام در طول تاریخ ارادت خود را به مکتب تشیع ابراز داشته اند.

کریمی تبار، گفت: ایلامیان باور و اعتقاد راسخ و عمیقی به خاندان اهل بیت (ع)داشته و دارند و پیشینه مذهبی آنان نشأت گرفته از ارشادات روحانیت بوده است.

وی، خاطرنشان کرد: تهیه دانشنامه مفاخر در مورد افراد برجسته استان اقدام بسیار خوبی است که در استان صورت گیرد و این یک کتاب مرجع باشد برای محققین و پژوهشگران تا مفاخر استان در آن معرفی شوند.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب