سرویس: استان ایلام
کد خبر: 35637
|
08:20 - 1397/12/11
نسخه چاپی

با شرکت بیش از ۱۶۰۰ نفر؛

آزمون سراسری قرآن کریم در ایلام برگزار شد

آزمون سراسری قرآن کریم در ایلام برگزار شد
آزمون سراسری قرآن کریم در ۱۸ رشته همزمان با سراسر کشور در ۱۱ حوزه امتحانی در استان ایلام برگزار شد.

به گزارشايلام بيدار، آزمون سراسری قرآن کریم در ۱۸ رشته همزمان با سراسر کشور در ۱۱ حوزه امتحانی در استان ایلام برگزار شد.

"عظیم ایدی"، مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در این خصوص گفت: آزمون امسال با محوریت معاونت قرآن و عترت و اداره‌ی قرآنی وزارت آموزش‌وپرورش و اوقاف و امور با 3 موضوع و 18 رشته برگزار شد.

وی، بابیان اینکه این آزمون در رشته‌های حفظ قرآن کریم، معارف اسلامی و سیره اهل‌بیت (ع) و آزمون الکترونیکی برگزارشده است، افزود: آزمون الکترونیکی (ویژه کارکنان دولت) در روزهای یکم و دوم اسفند به‌صورت پویا (برخط) برگزار شد.

ایدی، یادآور شد: آزمون حفظ قرآن کریم و معارف اسلامی و سیره اهل‌بیت (ع) در دو نوبت از ساعت 8 و نیم تا 10 و 10 و نیم تا 12 در 11 حوزه در سطح استان با حضور 1200 نفر هم‌زمان با سراسر کشور برگزار شد.

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، بابیان اینکه درمجموع 1655 نفر در آزمون سراسر قران کریم در سال 97 شرکت کردند، گفت: به افرادی که حدنصاب لازم را در این آزمون کسب کنند گواهینامه از معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز قرآنی سازمان اوقاف و اداره کل قرآن و عترت و نماز وزارت آموزش‌وپرورش ارائه می‌شود.

وی، ایجاد انگیزه در بین آحاد مردم به‌ویژه نسل جوان در راستای فراگیری معارف قرآن کریم، شناسایی و معرفی نخبگان قرآنی در حوزه‌های مختلف، به‌روزرسانی بانک جامع اطلاعاتی فعالان قرآنی کشور، تقویت و ایجاد اتحاد میان دستگاه‌ها و نهادهای قرآنی و سنجش و ارزیابی مؤسسات قرآن و عترت را اهداف برگزاری این آزمون برشمرد.

ایدی، خاطرنشان کرد: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در ۱۸ رشته شامل حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم (طرح بشارت ۱۴۵۲)، حفظ جزء اول قرآن، حفظ سه جزء اول، حفظ پنج جزء اول، حفظ ۱۰ جزء اول، حفظ ۱۵ جزء اول، حفظ ۲۰ جزء اول، حفظ کل قرآن کریم، ترجمه و مفاهیم قرآن، تدبر در قرآن، تفسیر قرآن کریم، معارف و حفظ موضوعی قرآن، معارف و حفظ احادیث نهج‌البلاغه، مفاهیم صحیفه سجادیه، سبک زندگی و سیره معصومین (ع)، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم و روخوانی قرآن کریم برگزار شد.

گفتنی است، عمران خودآموز، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و حجت‌الاسلام حسن عزیزی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با حضور در محل مدرسه شهید تاوَنی شهر ایلام از روند برگزاری این آزمون بازدید کردند.

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب