سرویس: استان ایلام
کد خبر: 35621
|
00:20 - 1397/12/09
نسخه چاپی

گلایه روستائیان ایوانی؛

طرح هادی روستایی و انتظارات برآورده نشده + تصاویر

طرح هادی روستایی و انتظارات برآورده نشده + تصاویر
اجرای نامناسب طرح هادی در برخی از روستاهای ایوان موجب نارضایتی روستا نشینان شد.

به گزارشايلام بيدار، طرح هادی روستایی طرحی است که ضمن ساماندهی و اصلاح بافت موجود، میزان و مکان گسترش آتی و نحــوه عملکردهای مختلف از قبیل مسکــونی، تجــاری، کشــاورزی و تاسیسات و تجـهیزات و نیازمنـدی های عمـومی روستا را بر حسب مورد در قالب مصـوبات طــرح های ساماندهی فضا  و ســکونتگاه های روستایی و طرح های جامع ناحیه ای تعیین می نماید.

ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها با توجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، تأمین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی، هدایت وضعیت فیزیکی روستا و ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستائیان و خدمات زیست محیطی  راش امل می شود

در این گزارش به سوژه ای خواهیم پرداخت که چند صباحی است که نقل محافل و شبکه های اجتماعی شهرستان ایوان است آن هم اجرای نامناسب طرح هادی در روستاهای شهرستان ایوان است .

همانطور که می دانید روستاییان از اقشار زحمت کش در جامعه هستند که با توجه به شغلی که دارند ان هم کشاورزی یا دامداری در طول سال متحمل زحمات زیادی می شوند.

دولت در راستای رفاه  روستاییان طی سالهای گذشته اقدام به  اجرای طرح هادی در روستاهای نموده است که در این راستا با کمک مهندسین اقدام به ایجاد یک نقشه کامل از روستا در زمینه های مختلف نموده است.

یکی از ضرورتهایی که در سطح روستا ها به وفور در ان دیده می شود ایجاد بستر مناسب جهت عبور و مرور مردم ،بهسازی آبراها ... و غیره می باشد که بنیاد مسکن اقدام به اجرای آن می نماید.

 امسال خوشبختانه شاهد ریزش مناسب نزولات آسمانی در سطح شهرستان بودیم که این امر زمینه خوشحالی روستاییان را فراهم آورد اما نکته جالب توجه این است که بر اثر بارندگی بسیاری از زیرساختهایی که توسط بنیاد مسکن در برخی از روستاهای ایوان اجرا شده بود تخریب شد که همین امر  داداهالی روستاها را در راستای اجرای نامناسب طر ح درآورد.

"پروین"؛ دادستان ایوان، در گفتگو با خبر نگار ما اظهار کرد در راستای  پاسخگویی به مطابات بحق مردم بازدیدی را از سطح روستاهای ونیت ،کل کل و ماژین ایوان به اتفاق رییس بنیاد مسکن شهرستان ایوان داشتیم و در جریان مطالبات بحق مردم قرار گرفتیم.

متاسفانه شاهد نارضایتی بودیم که در این راستا رییس بنیاد مسکن شهرستان ایوان جهت ادای توضیحات به دادسرا احضار شد.

جویزر

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب