سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 35619
|
00:25 - 1397/12/09
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می دهد؛

ملکشاهی مهیای استقبال از مسافران نوروزی

ملکشاهی مهیای استقبال از مسافران نوروزی
شهرستان ملکشاهی یکی از شهرستانهای استان ایلام و دارای جاذبه های گردشگری و آثار تاریخی متعدد است که مهیای استقبال از مسافران نوروزی می باشد.

گروه گردشگری ایلام بیدار::شهرستان ملکشاهی یکی از شهرستان های مهم و تاریخی استان ایلام است که دارای جاذبه های گردشگری نظیر آتشکده کوشک قینفر، آبشار اما، سد چم گردلان، تالاب سیاب درویش، غار تایه گه، سنگ نوشته آشور بانی پال، غار آقامیر، غار گل گل، منطقه تفریحی کرین دشت، اماکن مذهبی و .. که همه آنها می تواند به صنعت توریسم در منطقه تبدیل شود.

این شهرستان با وجود مناطق بکر گردشگری و برخورداری از طبیعت زیبا و چشم نواز در فصل‌های مختلف سال، چشم هر علاقمند و گردشگری را خیره می‌کند که می‌توان با مدیریتی صحیح و اصولی و با استفاده از روش‌های میانبر ظرفیت‌های بالقوه شهرستان را به بالفعل تبدیل کرد و سود سرشار گردشگری طبیعت را نصیب شهرستان کرد.

شهرستان ملکشاهی دارای گنجینه ای از مناطق تاریخی و بکر طبیعی است که می توان از ظرفیت خاص جاذبه های گردشگری آنان برای جذب توریسم در صورت حمایت مسئولان شهرستانی و استانی استفاده کرد و به دنبال آن شاهد رونق این صنعت در منطقه بود.

ثبت 31 اثر تاریخی ملکشاهی در فهرست آثار ملی/ تشکیل کمیته های اجرایی خدمات سفر در شهرستان رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان ملکشاهی از تشکیل 10 کمیته تخصصی و اجرایی خدمات سفر جهت خدمات دهی به گردشگران و میهمانان نوروزی خبر داد.

"طالب خزان"؛ رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ملکشاهی در گفتگو با ملکشاهی خبر، گفت: شهرستان ملکشاهی دارای وسعتی به مساحت دو هزار و 20 کیلومتر مربع می باشد و با توجه به کوهستانی بودن آن، جای جای شهرستان دارای جاذبه گردشگری است.

وی اظهار کرد: 31 اثر تاریخی این شهرستان در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده و 43 اثر نیز مورد بررسی و شناسایی قرار گرفته است.

خزان افزود: از مهمترین آثار شاخص تاریخی و گردشگری شهرستان، سنگ نوشته گل گل با قدمت 3 هزار ساله و آتشکده کوشک قینفر با قدمتی دو هزار ساله می باشند.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ملکشاهی گفت: آثار این شهرستان شامل دوره های مختلف تاریخی است که نیاز به کاووش های باستان شناسی و تحقیق بسیار جدی دارد.

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان ملکشاهی با اشاره به وجود امامزادگان و بقاع متبرکه گفت: این شهرستان با توجه به وجود امامزادگان سید محمد ابوچماقین (ع) و سید محمد عابد (ع) از جاذبه های گردشگری مذهبی نیز بهره مند می باشد.

وی به جاذبه های طبیعی شهرستان اشاره کرد و افزود: این شهرستان دارای طبیعت بکر بوده و جاذبه هایی چون تالاب سیاب درویش، آبشار اما، غار تایه گه، غار آقامیر، غار گل گل، دره عمق و دیدنی ویژدرون و باجک از جاذبه های طبیعی این منطقه هستند.

خزان تصریح کرد: یادمان شهدای ملکشاهی واقع در ترشابه که سمبل مقاومت و ایثار مردم این مرز و بوم می باشد نیز یکی از جاذبه های گردشگری دفاع مقدس است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ملکشاهی با اشاره به تشکیل کمیته های اجرایی خدمات سفر در شهرستان گفت: کمیته های اجرایی خدمات سفر که شامل 10کمیته تخصصی می باشد، توسط اداره میراث فرهنگی تشکیل شده و هر کمیته متشکل از چند اداره است.

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان ملکشاهی اذعان کرد: هر کمیته وظایف مشخص و از قبل تعیین شده توسط دبیر ستاد به آنها ابلاغ گردیده است و در همین راستا جلساتی به منظور خدمات رسانی هر چه بهتر به مسافرین و گردشگرانی که قصد سفر به این شهرستان دارند، برگزار شده است.

وی ادامه داد: خدمت رسانی به مسافران نوروزی در حوزه های مختلف اسکان و رفاه، حمل و نقل، امنیتی و انتظامی، امداد و نجات، تبلیغات و اطلاع رسانی، نظارت بر تنظیم بازار و... انجام می گیرد.

خزان در پایان گفت: برحسب توافقات انجام گرفته توسط کمیته های مربوطه از 15اسفند ماه تا 15 فروردین ماه به صورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی به هم میهنان و میهمانان نوروزی می باشند.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب