سرویس: استان ایلام
کد خبر: 35518
|
22:24 - 1397/11/28
نسخه چاپی

گزارش تصویری؛

یادواره شهدای لشکر11امیرالمؤمنین (ع) و چهلمین روز مدافع حرم حاج "عبدالصاحب طهماسبی" + فیلم و تصاویر

یادواره شهدای لشکر11امیرالمؤمنین (ع) و چهلمین روز مدافع حرم حاج "عبدالصاحب طهماسبی" + فیلم و تصاویر
یادواره شهدای لشکر 11 امیرالمؤمنین (ع) یابود چهلمین روز درگذشت مدافع حرم حاج "عبدالصاحب طهماسبی پور" برگزار شد.

به گزارشايلام بيدار، یادواره شهدای لشکر 11 امیرالمؤمنین (ع) یابود چهلمین روز درگذشت مدافع حرم حاج "عبدالصاحب طهماسبی پور" شامگاه یکشنبه با حضور پرشور مردم، رزمندگان، جانبازان و خانواده های معظم شهدا در محل مسجد والی شهر ایلام برگزار شد.

سرهنگ پاسدار "جمال شاکرمی"، فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام در این مراسم گفت: در راه و حرکتی که شهدا برای خود انتخاب کردند ممکن سوالاتی به وجود آید که چرا شهیدان یک مسیر نورانی را طی کردند و به یک جایگاه واقعی رسیدند و آن چیزی نیست جز آنکه این عزیزان حاصل سیره امام راحل هستند.

وی اظهار کرد: امام دارای سیره است و سیره امام غارپروری نیست و مردان کوچکی را پرورش داد و در دل سختی ها رشد و نمو پیدا کرده و به مراتبی از شخصیت رسیدند که ما نمونه هایی از انان را در جامعه می بینیم. 

شاکرمی با بیان اینکه سیره امام انسان ساز بود، افزود: شخصیتی همچون باقری در قبل از انقلاب در همین شهر ایلام در ژاندارمری وقت آنقدر به سرعت پرورش می داد که در سال 61 یک فرمانده بزرگ و تأثیرگذار می شود و 50 هزار سند ازآثار شهید باقری امروز در دسترس ما قرار دارد که دارای مجموعه است.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام بیان کرد: سیره امام برگرفته از سیره فاطمه معصومه است اگر یک نفر قرار باشد سربازی امام زمان (عج) را انجام دهد در دل این سیره بزرگ می شود. نه نجف نه مدینه در اشغال انسان های فاسد است بلکه مرکز رشد این شخصیت ها حوزه علمیه و نگاه عرفانی امام بود.

وی ابراز کرد: اگر شخصستی همچون طهماسبی بزرگ می شود و در سیل و آفات طبیعی جلودار است، در حوادث فتنه ها برای مقابله با آنها جلودار و خط شکن است و در روزهای آخر خدمت و روزهایی که باید استراحت کنند در سوریه حضور پیدا می کنند نتیجه این سیره است.

شاکرمی اضافه کرد: سیره امام این روزها در لبنان، نیجریه و بسیاری دیگر از نقاط دنیا را نیز تحت تأثیر خود قرار داده است و همین سیره شیخ زکاکی جوان را به ایران آورد و از طریق رادیو آشنا و عاشق و عارف به امام شد و به نیجریه برگشت و در مرکز فلاکت و بدبختی و مرکز تلاش وهابیت و حاکمیت بسیار مخوف و خطرناک یک جریان شیعی را تشکیل داد که کف آن هفت میلیون انسان است.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام اشاره کرد: با کمال تأسف و تأثر افراد نزدیکی به امام نسبت نزدیک به امام داشتند و در دامن امام بزرگ شدند اما امروز متأسفانه فرسنگ ها با نام امام فاصله دارند چون سیره امام را به شکل ظاهری و فیزیکی امام را درک کردند و باطن این امام بزرگ را نفهمیدند.

وی گفت: طهماسبی یک شخصیت ممتازی است که از دل این سیره بزرگ شد و توانستند امام را بشناسند و مسیر را ادامه دهند، طوفان حوادث طهماسبی را عوض نکرد لذا باید شخصیت وی را دریابیم.

شاکرمی خاطرنشان کرد: در اربعین دو شخصیت خیلی به ما کمک کردند یکی حاج طهماسبی و دیگری حاج قادری به گونه ای که در حوزه ایجاد امنیت و بسیاری موارد دیگر که از پیچیدگی های خاصی هم برخوردار بود تجارب این عزیزان راهگشا بود.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام افزود: سبک و سیاق فرماندهی، وحدت رویه، حرکت براساس آئین نامه های کاری و نگاه عاشقانه به خدمت شخصیت بزرگی را از مرحوم طهماسبی ساخته بود و لذا امروز نیز شخصیت های زیادی همچون طهماسبی ها داریم.

به گزارش ایلام بیدار، "محمدتقی قاسمی"، از یادگاران هشت سال دفاع مقدس نیز به بیان رشادت ها و خاطراتی از مرحوم حاج عبدالصاحب طهماسبی پرداخت.

یکی از برنامه های ویژه این مراسم حضور یک تابوت شهید گمنام در میان شرکت کنندگان بود بطوریکه فضای معنوی خاصی را نیز ایجاد کرده بود.

جمعیت حاضر در مسجد به گونه ای بود که برخی به صورت ایستاده برنامه ها را پیگیری می کردند.

 

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب