سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 35508
|
08:26 - 1397/11/28
نسخه چاپی

استقبال چهار هزار ایلامی از اکران فیلم‌های جشنواره فجر

استقبال چهار هزار ایلامی از اکران فیلم‌های جشنواره فجر
معاون هنری و سینمایی اداره کل ارشاد ایلام گفت: چهار هزار نفر از اقشار مختلف مردم ایلام به تماشای فیلم‌های این رویداد بزرگ فرهنگی و هنری پرداختند.

به گزارشايلام بيدار، "عبدالحسین رحمتی"، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام بابیان این مطلب اظهار کرد: اکران فیلم‌های سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر هم‌زمان با برگزاری این جشنواره در تهران، در ایام‌الله دهه مبارک فجر در سالن سینما فرهنگ شهر ایلام نیز اکران شد.

وی، بابیان اینکه اکران فیلم‌های جشنواره فیلم فجر برای چهارمین بار در استان ایلام برگزار شد، یادآور شد: اکران فیلم‌های جشنواره سی و هفتم، به مدت ۷ روز از ۱۲ تا 18 بهمن‌ماه با استقبال بسیار خوب اقشار مختلف مردم و نسل جوان و علاقه‌مندان به سینما انجام شد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام، بابیان اینکه اکران فیلم‌های جشنواره فجر به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد، افزود: در این جشنواره ۱۰ فیلم در بخش سودای سیمرغ و نگاه نو و ۵ فیلم در بخش دانش‌آموزی اکران گردید.

رحمتی، با اشاره به اینکه روز در 5 سانس فیلم‌های سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در سالن سینما فرهنگ شهر ایلام اکران می‌شد، تصریح کرد: فیلم‌های جشنواره فجر هرروز در یک سانس ویژه دانش آموزان در نوبت صبح و 4 سانس عمومی به نمایش درمی‌آمد که تعداد تماشاگران بزرگ‌سال ۳۲۰۰ نفر بوده در ٤٢ سانس از اکران ٩ فیلم در دو بخش سودای سیمرغ و نگاه نو بوده است.

وی، بیان کرد: افتتاحیه این جشنواره یازدهم بهمن‌ماه سال جاری با حضور مسئولین استانی و جمعی از چهره‌های فرهنگی و سینمایی استان برگزار شد که در این مراسم از چهره‌های شاخص سینمایی استان ازجمله مهدی پورمحمدی و فتح‌الله امیری تجلیل شد و همچنین در حاشیه اکران فیلم‌ها، نشست‌های نقد و بررسی با حضور کارشناسان استانی و علاقه‌مندان به سینما نیز برگزار شد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام، خاطرنشان کرد: بر اساس تمهیدات سازمان سینمایی کشور و انعقاد تفاهم‌نامه بین رئیس سازمان سینمایی کشور و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام، این جشنواره در استان ایلام نیز برگزار شد که با استقبال بسیار خوب تماشاگران و علاقه‌مندان به سینما در استان مواجه شد.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب