سرویس: استان ایلام
کد خبر: 35440
|
09:45 - 1397/11/21
نسخه چاپی

قطار انقلاب در ایستگاه چهلم(38)؛

کارخانه نورد ایوان ؛ نگین صنعتی ایلام

کارخانه نورد ایوان ؛ نگین صنعتی ایلام
کارخانه نورد ایوان یکی از کار خانه های فعال در شهرستان است که برکت انقلاب اسلامی زمینه اشتغالزایی افراد زیادی را فراهم کرده است.

به گزارشايلام بيدار، انقلاب اسلامی ایران نقطه عطفی در تاریخ پر فراز و نشیب این مرز و بوم بوده کـه دستاوردهای زیادی را در حوزه های مختلف به همراه داشته است. شهرستان ایوان نیز از این قایده مستثنی نبوده و این شهرستان در این مدت شاهد تحولاتی شگرف در بخشهای مختلف از جمله،صنعتی ، کشاورزی، عمرانی و زیربنایی، فرهنگي، اقتصادی و پزشكي و سلامت.... بوده است.

یکی از حوزه هایی که در شهرستان ایوان بعد از انقلاب اسلامی رشد کرد ایجاد کارخانه هشا و مراکز تولیدی صنعتی در شهرستان است بگونه ای که قبل از انقلاب اسلامی کوچکترین واحد تولیدی در شهرستان ایوان فعالیت نداشت و امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران شهرک صنعتی ایوان یکی از شهرک های فعال است که توانسته است زمینه اشتغال افراد زیادی را فراهم آورد.

در این گزارش به بررسی یکی از کار خانه های فعال در شهرستان می پردازیم که بعد از انقلاب اسلامی شکل گرفت.

کار خانه نورد ایوان است که امروز به عنوان نگین صنعتی شاستان می درخشد و علاوه بر اینکه نیاز شهرستان را فراهم می کند به استان های همجوار نیز صادرات دارد.

"آقا بابایی"؛ رییس اداره صمت شهرستان ایوان ،در گفتگو با  خبر نگار ما اظهار کرد :راه اندازی کارخانه بزرگ نورد ایوان به عنوان بزرگترین تولید کننده انواع میلگرد در منطقه غرب کشور، منشا ایجاد تحول اساسی در بخش بازار مصالح ساختمانی بویژه آهن آلات در شده است.

وی گفت: این کار خانه در سال 1394با سرمایه گذاری 60میلیارد تومان در شهر ک صنعتی ایوان  راه اندازی شد.

رییس اداره صمت ایوان با اشاره به اینکه این طرح زمیتنه اشتغال زایی 95نفر را یه صورتمستقیم فراهم کرده است افزود : این مجتمع تولیدی یکی از فعال ترین واخد های تولیدی در این شهرک است که شاید گفت به عنوان نگینی صنعتی شهرستان از آن یاد کرد.

آقابابایی خاطر نشان کرد: با دستیابی این شرکت به ظرفیت بالای تولید، به علت فاصله کم کارخانه تا بازار هدف و کاهش هزینه های حمل و نقل، شاهد تاثیر گذاری آن در قیمت تمام شده این محصول اساسی و ساخت و سازها در استان خواهیم بود.

این تنها گوشه ای از دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه صنعت بود که در این گزارش به آن پرداخته شد.

جویزر

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب