سرویس: استان ایلام
کد خبر: 35431
|
00:30 - 1397/11/24
نسخه چاپی

با هدف کنترل قیمت ها؛

طرح نظارتی و پایش بازار در مهران آغاز شد

طرح نظارتی و پایش بازار در مهران آغاز شد
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مهران از آغاز اجرای طرح نظارتی و پایش بازار ویژه نوروز 98 در شهرستان خبر داد.

"فرزاد مرادی"، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مهران در گفتگو باایلام بیدارگفت: در این طرح که از اول بهمن ماه آغاز می شود و تا پایان فروردین ماه سال آتی ادامه خواهد داشت وضعیت بازار کالا و خدمات اولویت دار در مراحل تأمین، توزیع، ارائه خدمات و قیمت مورد کنترل و نظارت قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد این بازرسی ها نظر به اقتضای شرایط حساس ایام پایانی سال و با توجه به افزایش تقاضای عمومی برای بسیاری از کالاها و خدمات در این ایام و تعطیلات نوروز در دو بخش کالایی و خدماتی و بصورت شبانه روزی توسط کارشناسان نظارت و بازرسی این اداره و اتاق اصناف و بازرسان و ناظران افتخاری از واحد‌های صنفی شهرستان  انجام می‌شود.

رئیس اداره صنعت ، معدن و تجارت شهرستان مهران ادامه داد: بالغ بر ۱۵ نفر در شهرستان مهران عنوان بازرس و کارشناس نظارت و بازرسی فعالیت دارند که وضعیت نرخ کالا وخدمات موجود ، کمبود و فراوانی کالا و خدمات ضروری اولویت دار در سطح عرضه را بصورت ویژه و شبانه روز رصد می نمایند و عملکرد واحد‌های صنفی شهرستان مهران  در ایام نوروز را زیر ذره بین دارند.

این مقام مسئول افزود: در این ایام در حدود ۲۰ ناظر افتخاری اداره صنعت ، معدن و تجارت شهرستان را بصورت نامحسوس وضعیت بازار و فعالیت واحدهای صنفی و خدماتی را رصد می کنند و در صورت مشاهده تخلفی از سوی واحدهای صنفی مراتب را به ستاد خبری اداره صنعت.معدن وتجارت  گزارش می نمایند.

وی اظهار داشت ، کشیک های نوروزی و گشت‌های نظارت و بازرسی در ایام نوروز، با حضور همیشگی اداره محترم تعزیرات حکومتی  مانند سایر روزها فعال هستند و با هرگونه تخلف در واحد‌های صنفی، سطح عرضه و... برخورد می شود.

رئیس اداره صنعت ، معدن و تجارت مهران اظهار کرد: نظارت ویژه بر نحوه تأمین، جذب، توزیع و قیمت میوه و مرکبات ، نظارت بر مراکز نگهداری کالا (سردخانه­ ها ، انبارها) و بررسی میزان موجودی کالا در اول و پایان دوره ، نظارت بر رعایت ضرایب سود قانونی، نصب برچسب قیمت، صدور فاکتور ، لحاظ مواد ۷۰و ۸۴ قانون نظام صنفی و آئین نامه های مربوطه برای برگزاری فروش فوق العاده و حراج در واحد های صنفی استقرار گروه های بازرسی سیار و ثابت در مراکز عمده عرضه کالا، فروشندگان  میوه و تره­ بار،و ... درسطح شهر به منظور سهولت در دسترسی مصرف کنندگان به مراجع نظارتی و رسیدگی سریع و مؤثر به تخلفات از مهمترین موارد نظارتی در این طرح می باشد.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب