سرویس: استان ایلام
کد خبر: 35342
|
00:02 - 1397/11/11
نسخه چاپی

قطار انقلاب در ایستگاه چهلم؛(11)

بازخوانی دستاوردهای انقلاب در ایوان؛ شهرستانی که از توسعه برخوردار شد

بازخوانی دستاوردهای انقلاب در ایوان؛ شهرستانی که از توسعه برخوردار شد
انقلاب اسلامی ایران نقطه عطفی در تاریخ پر فراز و نشیب این مرز و بوم بوده کـه دستاوردهای زیادی را در حوزه های مختلف در شهرستان ایوان به دنبال داشته است.

به گزارشايلام بيدار، انقلاب اسلامی ایران نقطه عطفی در تاریخ پر فراز و نشیب این مرز و بوم بوده کـه دستاوردهای زیادی را در حوزه های مختلف به همراه داشته است. شهرستان ایوان نیز از این قایده مستثنی نبوده و این شهرستان در این مدت شاهد تحولاتی شگرف در بخشهای مختلف از جمله کشاورزی، عمرانی و زیربنایی، فرهنگي، اقتصادی و پزشكي و سلامت.... بوده است.

ایوان كه ب‍ه‌ ل‍ح‍‍اظ ت‍ق‍س‍ی‍م‍‍ات‌ ک‍ش‍ور‌ی‌ ق‍ب‍ل‌ ‌از ‌ان‍ق‍لاب‌ در حد يك بخش هم نبود به بركت ‌ان‍ق‍لاب‌ اسلامي  ب‍ه‌ ش‍‍ه‍رس‍ت‍‍ان‌ ‌ارت‍ق‍‍ا يافت و علاوه بر شهرستان شدن ، امروز دارای دو بخش مرکزی و زرنه است که حتی بخش های آن نیز قابلیت تبدیل شدن به شهرستان  را دارند.

شهرستان ایوان كه ب‍‍الغ بر 50هزار نفر جمعهیت  در خود جاي داده است جز شهرستانهای م‍ح‍س‍وب‌ م‍‍ی‌ ش‍ود كه پس از پیروزی شكوهمند انقلاب اسلامی با بهره مندی از ظرفیت های کم نظیر در بخشهای مختلف توانسته است به دستاوردهای بزرگی در حوزه کشاورزی روندی خودکفایی در تولیدات گندم، ، و محصولات باغي و سردرختي جهش خيره كننده داشته باشد بگونه اي كه اين شهرستان امروزه به يكي از قطب توليد محصولات كشاورزي بخصوص تولید انگور  در استان تبديل شده است.

 

اگر بخواهیم گوشه هایی از دستاوردهای بخش کشاورزی در شهرستان ایوان را به عنوان بخش کوچکی از خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی بررسی کنیم، مي توانيم به شهرک صنعتی شهرستان ایوان اشاره کنیم که این شهرک در سال 1384با حضور مسئولان استانی کلنگ زنی شد تا چرخ صنعت در این شهرستان امروز بچرخد ، خوشبختانه امروز 23واحد تولیدی در این شهرک دایر است که توانسته اند علاوه براینکه نیاز  شهرستان ایوان را مرتفع نمایند به خارج استان ،حتی خارج از کشور محصولات خود را صادر نمایند که این مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی است که پیش از آن حتی در ایوان یک کار خانه فعال نبوده است.

 

بدون شك بهره مندي 100 درصدي شهروندان ایوانی و همچنين بيشتر روستاهای اين شهرستان از نعمت آب و برق، گاز و راههاي مواصلاتي مناسب از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامي تا به امروز است.

هر چند محرومیت های قبل از انقلاب در شهرستان ایوان  شايد به اندازه ای باشد که با وجود گذشت 40 سال از عمر انقلاب هنوز تا نقطه مطلوب فاصله وجود دارد، اما به بركت همين انقلاب اسلامي تا كنون تمام  روستا در شهرستان ایوان عمليات گاز رسانی انجام شده که در مقایسه با قبل انقلاب که شهرها حتي راه ارتباطي مناسبی نداشتند، بی سابقه بوده است.

از لوله كشي آب شرب، گاز، برق، خدمات مخابراتي، دسترسي به راههاي مواصلاتي مناسب، خانه بهداشت، شهرك صنعتي و ... در روستاها و بگذريم، به ريشه كن شدن بي سوادي خواهيم رسيد كه تا قبل از انقلاب به جمعیت زیادی از مردم شهرستان بیسواد و از سواد خواندن و نوشتن محروم بودند اما پس از پیروزی انقلاب با اجرای طرح مبارزه با بیسوادی، گام های بلندی در این راستا برداشته شد به طوری که امروز شهرستان ایوان این امادگی وجود دارد که جشن پایان بیسوادی را در شهرستان برگزار کنیم.

از دستاوردهاي انقلاب اسلامي در ب‍خ‍ش‌ ‌آم‍وزش‌ ‌ع‍‍ال‍‍ی‌ ‌كه درشهرستان ایوان  بوضوح ديده مي شود، تاسيس و فعاليت ، دانشگاه پیام نور، علمی کاربردی و آزاد است.،که در این حوزه می توان گفت شهرستان ایوان بعد از پیروزی انقلاب دستاورد بزرگی را کسب کرده است.

در ب‍خ‍ش‌ حوزه ب‍‍ه‍د‌اش‍ت‌ و درم‍‍ان‌ قبل از انقلاب ت‍ن‍‍ه‍‍ا يك درمانگاه وج‍ود د‌اش‍ت‌، ‌ام‍‍ا پس از پیروزی انقلاب اسلامی اک‍ن‍ون‌ یک بیمارستان 64تختخوابی با کادر مجرب و فعالیت10زشک متخصص  این شهرستان ب‍ه‌ م‍ردم‌ خ‍دم‍‍ات‌ ‌ار‌ائه‌ م‍‍ی‌ د‌ه‍ند.،که فعالیت الین بخشها بخش عمده ای از مشکلات مردم را در خود شهرستان مرتفع می کند.

بدون ترديد از دستاوردهاي مهم انقلاب اسلامي در كشور و از جمله در شهرستان ایوان احداث سالن هاي ورزشي چند منظوره براي اوقات فراغت جوانان و ورزش دوستان به ورزش در اين منطقه است.

عوامل خدماتی شاید در مهاجرت روستاییان به شهرها يا بالعكس نقش داشته باشد اما توجه به اوقات فراغت و فراهم کردن محیط‌ های ورزشی از عوامل مهم دیگر در جلوگیری از مهاجرت‌ها محسوب می‌شود، موضوعی که پیش از انقلاب توجه اندکی به آن صورت گرفته بود اما پس از پیروزی انقلاب مورد توجه ویژه مسئولان قرار گرفت بطوري كه حرکت‌های خوبی در زمینه توسعه خدمات ورزشی در مراكز شهري و روستايي صورت گرفت و امروزه به عينه قابل مشاهد است كه همگام با احداث سالن ورزشي در شهر اين امر در مراكز روستايي نيز محقق شده است.

هر چند بعد از پيروزي انقلاب اسلامي، شهرستان در برخي حوزه ها از جمله صنعت گردشگري ظرفیت هایش مغفول و بخاطر مسائل و مشکلاتی هنوز توجه ویژه ای بدان ها نشده است که امیدواریم در سال های آتی با توجه جدی دولتمردان و مسئولین این شهرستان، پیشرفت ها و توسعه های روز افزون پارایوان  را در سایه همدلی و اتحاد مسئولان، شاهد باشیم.

جویزر

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب