سرویس: استان ایلام
کد خبر: 35320
|
00:42 - 1397/11/09
نسخه چاپی

۱۴ فیلم جشنواره فجر در ایلام اکران می شود

۱۴ فیلم جشنواره فجر در ایلام اکران می شود
نشست هماهنگی اکران فیلم‌های سی و هفتمین جشنواره فیلم دهه فجر در محل استانداری ایلام تشکیل شد.

به گزارشايلام بيدار، "محمد نوذری"، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری ایلام، در نشست هماهنگی اکران فیلم‌های سی و هفتمین جشنواره فیلم دهه فجر اظهار کرد: زبان هنریکی از تأثیرگذارترین زبان‌ها برای انتقال ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

وی، بابیان اینکه اکران فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در استان ایلام نقش مهمی در راستای ایجاد نشاط در بین آحاد جامعه به‌ویژه نسل جوان دارد، ابراز کرد: دشمنان نظام و انقلاب اسلامی در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی سعی در ایجاد یاس و ناامیدی دارند که باید برگزاری جشنواره‌ها و تزریق نشاط در جامعه بسیار ضروری است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری ایلام، یادآور شد: اکران فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در مرکز استان علاوه بر ایجاد روحیه امیدبخشی به مردم با توجه به شرایط تحریم‌ها، زمینه‌ساز ایجاد وحدت بین آحاد مردم‌به‌دور از گرایش‌های مختلف و سلایق سیاسی است.

نوذری، خاطرنشان کرد: چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از سوی دیگر، متفاوت‌تر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود و در این راستا اکران آثار حاضر در جشنواره فیلم فجر هم‌زمان با سراسر کشور، در ایجاد فضایی نشاط‌انگیز و امیدبخش در استان کمک شایانی می‌کند.

«عمران خودآموز»، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام نیز در این نشست، اظهار کرد: بر اساس تمهیدات سازمان سینمایی کشور و بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که بین رئیس سازمان سینمایی کشور و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام منعقدشده از دوازدهم تا هجدهم بهمن‌ماه ١٤ فیلم از آثار حاضر در جشنواره فیلم فجر در ٤٢ سانس در ایلام اکران می‌شود.

وی، بیان کرد: افتتاحیه این جشنواره یازدهم بهمن‌ماه سال جاری با حضور مسئولین استانی و جمعی از چهره‌های فرهنگی و سینمایی استان برگزار می‌شود که فرصت بسیار خوبی است که در مراسم افتتاحیه این جشنواره از چهره‌های شاخص سینمایی استان تجلیل و تقدیر شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام، خاطرنشان کرد: از مجموع 14 فیلم، ٥ فیلم به بخش سیمرغ پروانه‌ها اختصاص دارد که با هماهنگی‌های انجام‌شده با اداره کل آموزش‌وپرورش استان، در نوبت صبح برای کودکان و نوجوانان این تعداد فیلم به‌صورت رایگان اکران خواهد شد.

گفتنی است، هم‌زمان با سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۹ فیلم در بخش سودای سیمرغ و تعداد ۵ فیلم دیگر در بخش پروانه (ویژه دانش آموزان‌) از ۱۲ بهمن تا ۲۲ بهمن در سینما فرهنگ ایلام اکران خواهد شد.

همچنین در این نشست مقرر شد در برنامه افتتاحیه این جشنواره از افتخارآفرینان سینمای استان ایلام تجلیل به عمل آید.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد