سرویس: سیاسی
کد خبر: 35306
|
11:01 - 1397/11/08
نسخه چاپی

سردار وحیدی:

FATF یک سازمان امنیتی است/ امروز در یک جنگ تمام عیار هستیم

FATF یک سازمان امنیتی است/ امروز در یک جنگ تمام عیار هستیم
یک عضو مجمع تشخیص گفت: در موضوع FATF شاهد هستیم که آنها در پوشش یک سازمان مبارزه با پولشویی یک جریان شکل دهنده امنیتی را بوجود آورده‌اند.

به گزارشايلام بيدار،سردار احمد وحیدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس دانشگاه علی دفاع ملی صبح امروز در همایش معماری دفاعی امنیتی نظام اسلامی، طی سخنانی اظهار داشت: ما امروز در پناه معماری که امام بزرگوار کردند، حرکت خود را به پیش می‌بریم.

وی افزود: معماری صحیح زیر چتر ارزش‌ها شکل می‌گیرد. مانند همان معماری که ما در ابتدای انقلاب دفاع مقدس داشتیم. معماری دفاعی امنیتی یک معماری اساسی است یعنی شما باید تمامی ارکان قدرت را در رابطه‌ای درست و متقن کار هم بچینید و از داخل آن راهبردی را اتخاذ کنید که بازدارندگی و آمادگی دفاعی حاصل آن باشد.

سردار وحیدی ادامه داد: هرچه شرایط پیچیده‌تر، عدم قطعیت‌ها بیشتر و این نگاه ضروری مهم‌تر می‌شود و ممکن است در این شرایط آرمان گرایی کنار برود و واقع گرایی و راضی بودن به شرایط موجود جای آن را بگیرد.

رئیس دانشگاه دفاع ملی تصریح کرد: معماری دفاعی ترسیم فرآیند رسیدن به توانمندی و قابلیت‌ها است و این مهم محقق نمی‌شود مگر با نگاه آرمانگرایانه.

وی تاکید کرد: آرمان گرایی ما از نوع افسانه نیست بلکه یک آرمان گرایی مسلم و قطعی است. فهم این موضوع برای کسانی که قرار است در این مسیر کار کنند بسیار مهم است. اگر دستگاه‌های مختلف کشور ندانند که باید به کدام سمت حرکت کنند، حتماً به خطا می‌روند. اگر دستگاه‌های ما در معماری دفاعی مشق جنگ نکنند حتماً در روز موعود شکست می‌خورند و این موضوع در ابعاد مختلف جنگ اطلاعاتی، اقتصادی، نرم و.... صدق می‌کند چرا امروز که در یک جنگ تمام عیار هستیم برخی نمی‌توانند جایگاه درست خود را تشخیص دهند؟ زیرا برای این روز تمرین نکرده‌اند و یک نگاه کلان این موضوع را برای آنها تعریف نکرده است.

سردار وحیدی ادامه داد: آیا در جنگ اقتصادی امروز بانک مرکزی و وزارت اقتصاد ما جایگاه خود را به درستی تشخیص داده‌اند؟ بی‌تردید اگر شرایط امروز را به درستی تعریف نکنیم مشکلات برگی در راه ما بوجود می‌آید. ما در دفاع مقدس هم شاهد بودیم برخی به خاطر آنکه وظیفه شأن را به درستی تشخیص ندادند دچار مشکلاتی شدیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه وزارت خزانه داری آمریکا با ۷۰۰ نفر نیرو تبدیل به یک دستگاه اطلاعاتی شده است، گفت: تمام فعالیت‌های دشمن رنگ بوی امنتی دارد. در همین موضوع fatf شاهد هستیم که آنها در پوشش یک سازمان مبارزه با پولشویی یک جریان شکل دهنده امنیتی را بوجود آورده‌اند و در حقیقت fatf یک سازمان اقتصادی نیست بلکه یک سازمان امنیتی است.

وی افزود: آن‌ها با شکل دادن به FATF می‌خواهند قدرت علمی هسته‌ای ما را کاهش دهند، لذا دشمن وقتی مشاهده کرد نمی‌تواند با قطعنامه مانع پیشرفت هسته‌ای ما شود، مسائل هسته‌ای را هم جزئی از FATF قرار دادند تا به وسیله اجبار در پذیرش آن، مانع پیشرفت ما شوند و در این مسیر دیگر هیچ وتویی مطرح نیست و به راحتی می‌توانند، قدرت دفاعی کشورمان را کاهش دهند.

منبع: فارس

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد