سرویس: استان ایلام
کد خبر: 35292
|
07:40 - 1397/11/08
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می دهد؛

بارش های شدید در ایلام/ مدارس شیفت صبح سراسر استان تعطیل شد

بارش های شدید در ایلام/ مدارس شیفت صبح سراسر استان تعطیل شد
کلیه مدارس ابتدایی و پیش دبستانی سراسر استان به علت بارندگی های شدید در شیفت صبح تعطیل اعلام شد.

به گزارشايلام بيدار، در پی آغاز بارندگی های شدید در استان ایلام،ستاد بحران با صدور اطلاعیه ای کلیه مدارس ابتدایی و پیش دبستانی سراسر استان را در شیف صبح تعطیل اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است:

با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر بارندگی توام با باد نسبتا شدید در سطح استان و تصمیم شورای هماهنگی مدیریت بحران استان،کلیه مهدهای کودک و پیش دبستانی و دبستان (مقطع ابتدایی) در سراسر استان امروز دوشنبه 8 بهمن در شیفت صبح تعطیل اعلام می گردد.

اخطاریه هواشناسی استان 

سازمان هواشناسی استان نیز با صدور اطلاعیه ای نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی شهری و روستایی و اختلال در ترددهای درون و برون شهری و همچنین سیلابی شدب مسیلها و رودخانه ها خبر داد.

این سازمان اعلام کرد: با توجه به تقویت سامانه ناپایدار بارشی تا اوایل روز سه شنبه و پیش بینی وقوع ناپایداریهای شدید از قبیل وزش بادهای بسیارشدید  (تندباد) با سرعت75-85 کیلومتر بر ساعت، بارشهای شدید رگباری به همراه رعد و برق ،صاعقه و احتمالً تگرگ و نیز احتمال بارش برف به ویژه در ارتفاعات مورد انتظار است.

کاهش دید افقی در برخی محورهای مواصلاتی استان

در همین رابطه فرمانده پلیس راه استان ایلام نیز گفت: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی جدید از امروز به داخل استان، رانندگانی که قصد تردد در محورهای برون شهری را دارند به توصیه ها و هشدارهای پلیسی توجه کنند.

وی اظهار کرد: با توجه به شدت بارش ها که موجب آبگرفتگی در محورهای برون شهری می شود رانندگان از تردد غیر ضروری خودداری کنند و قبل از حرکت از سالم بودن چراغ های خودرو ، شیشه پاکن و سیستم گرمایشی خودرو اطمینان و در حین رانندگی با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

همتی زاده ادامه داد: همچنین در حال حاضر در محور قلندر و قلاجه شاهد مه گرفتگی شدید هستیم، رانندگان علائم راهنمایی و رانندگی را رعایت و با سرعت مطمئنه حرکت کنند همچنین رعایت فاصله طولی را داشته باشند.

 

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب