سرویس: استان ایلام
کد خبر: 35274
|
07:30 - 1397/11/15
نسخه چاپی

قطار انقلاب در ایستگاه چهلم(16)؛

هزینه دو هزار میلیاردی برای توسعه راه های مهران در 40 سال گذشته + تصاویر

هزینه دو هزار میلیاردی برای توسعه راه های مهران در 40 سال گذشته + تصاویر
۲ هزار میلیارد تومان طی این ۴۰ سال برای راه های مواصلاتی مهران هزینه شده که نمایانگر توجه ویژه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به بحث تردد در این محور پرتردد است.

گروه اجتماعی ایلام بیدار:: در ادامه سلسله گزارشات پایگاه خبری ایلام بیدار در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی این بار می خواهیم یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی در استان را مورد بررسی  قرار دهیم، انقلابی که به دست مردم آغاز شده، به پیروزی رسیده و استمرار پیدا کرده و امروزه اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست.

همانگونه که در گزارشات قبلی اشاره شد با فروپاشی رژیم طاغوت خون انقلاب اسلامی در رگ ها تقویت شد و از همان زمان تاکنون علی رغم فراز و نشیب ها انقلاب راه خود را محکم و استوار تر از گذشته طی کرده است.

خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی در طی این مدت از عمر با برکت خود آن گونه است که بنا بر شواهد و آمار موجود قابل قیاس با قبل از انقلاب نیست و در برخی کاراکترهای پیشرفت مقایسه میان بودن و نبودن است.

یکی از استان هایی که با شکل گیری انقلاب اسلامی از روند توسعه ای برخوردار بوده استان ایلام که در غربی ترین نقطه کشور قرار دارد؛ استانی که دستاوردهای آن در بعد از انقلاب هنوز که هنوز مورد توجه رسانه ها است.

یکی از دلایل جلب توجه به استان ایلام این است که این استان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و با شروع جنگ تحمیلی یکی از استان های درگیر با جنگ در طول هشت سال بود که به گفته برخی تحلیلگران در استان ایلام با در نظرگرفتن اینکه ایلام تا یک الی دو سال بعد از جنگ نیز درگیر حوادث پس از آن نیز بوده و با احتساب هشت سال جنگ 10 سال از توسعه بازمانده است.

به نوعی با همه هر آنچه از جنگ برای این استان به جا ماند بلافاصله ساز و کارهای لازم برای توسعه استان ایلام ترسیم و سال به سال این میزان با پیشرفت هایی در حوزه های مختلف به خصوص بعد از سفر مقام معظم رهبری به استان ایلام رو به رو شد.

به همین علت و علیرغم این وقفه 10 ساله اما باز امروز این استان در سطح کشور در بسیاری از پارامترها حرفی برای گفتن دارد؛ علیرغم همه مشکلات و جنگ هشت ساله و یا بعد از آن به موفقیت هایی نیز دست پیدا کرده است که یکی از این حوزه ها توسعه راه ها بخصوص در محور ایلام به مهران است.

مقایسه وضعیت راهی در مهران قبل و بعد از انقلاب

"علیرضا قاسمی"، رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای مهران در گفتگو با ایلام بیدار افزود: قبل از انقلاب راه های مواصلاتی مهران به صورت فرعی و اصلی بود که هم اکنون اکثر راه های شهرستان به واسطه تردد و همچنین همجواری با کشور عراق و بحث افزایش تردد زائرین از این مرز و همچنین تردد کامیون‌های صادراتی به بازار چه از نظر کمی و کیفی ارتقا یافته است.

وی اظهار داشت: از نظر عرض راه ها در سالهای گذشته تنها ۷ متر بوده که با اصلاح نقاط حادثه خیز راههای محورهای مواصلاتی به راه های شریانی و بین ۲۲ تا ۲۴ متر ارتقا یافت.

 

رئیس اداره راه و حمل و نقل جاده ای مهران ادامه داد: با رونق سیستم حمل و نقل شامل بار ومسافر طی سال‌های اخیر افزایش چند درصدی بوده ایم به‌ گونه‌ای که اکنون سالیانه بیش از یک میلیون تردد رفت و برگشت در جاده های مواصلاتی مهران صورت می گیرد در صورتی که در قبل از انقلاب در حد بسیار ناچیزی در طول سال از این راه‌ها تردد می‌کردند که قابل مقایسه با سالهای اخیر نیست.

قاسمی تأکید کرد: برای تامین سفر مسافران و هموطنان در جاده های منتهی به مهران ۱۵۰ مورد نقطه حادثه خیز و مستعد تصادفات در محورهای مواصلاتی در این شناسایی و حذف شدند که شاهد کاهش از تصادفات در سال‌های اخیر در این مسیر بودیم.

 

قاسمی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود ۲ هزار میلیارد تومان طی این ۴۰ سال برای راه های مواصلاتی مهران هزینه شده که نمایانگر توجه ویژه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به بحث تردد در این محور پرتردد بوده و طی سالهای قبل از انقلاب بی سابقه است.

وی اضافه کرد: از دیگر اقدامات برای تسهیل در تردد مسافران که از شهرستان عبور می کنند ایجاد کمربندی جنوب غربی به طول ۱۱ کیلومتر آسفالت شده و از آن بهره برداری می شود همچنین ۱۱ کیلومتر کمربندی غربی آماده بهره برداری آسفالت است.

 رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای مهران گفت :پنج کیلومتر اصلاح و بهسازی مسیر مهران به صالح آباد ؛ساخت ۱۲ کیلومتر بزرگراه ؛ساخت ۱۱ کیلومتر جاده مهران به پایانه و روشنایی این مسیر؛ تعریض و بهسازی ۲۵۰ دستگاه پل و احداث یک پل بزرگ در مسیر بانرحمان به مهران از دیگر خدمات نظام جمهوری اسلامی ایران برای تردد بهتر و روان مسافران در این شهرستان بوده است.

 قاسمی خاطرنشان کرد :نصب دو هزار سه هزار مترمربع تابلو اطلاعاتی؛ بیش از یک هزار و ۸۰۰ مورد انواع تابلو انتظامی اخباری؛ ایجاد سر درب پایانه مرزی و خط کشی ۶ کیلومتر گاردریل از دیگر اقدامات راه سازی در شهرستان مهران بوده است.

 وی ادامه داد:در سالهای اخیر همچنین  چهار کیلومتر اصلاح مسیر جاده دسترسی به ملکشاهی در نقطه حادثه‌خیز ترشابه و روکش آسفالت به طول ۵۰۰ کیلومتر در کل حوزه شهرستان که در چندین مرحله به اجرایی شده در این شهرستان مورد بهره برداری قرار گرفته است.

 قاسمی اظهار کرد:  سالانه ۱۰ هزار کیلومتر به صورت خط کشی در چندین مرحله انجام شده و ساماندهی ۵ تقاطع عمومی شهرستان به صورت غیر همسطح ،جدا سازی و نصب نیوجرسی به طول ۷ کیلومتر از دیگر خدمات نظام به مردم شهرستان مهران در طی انقلاب اسلامی می باشد.

 رئیس اداره راه حمل و نقل مهران گفت تعمیر و مرمت و نگهداری بیش از ۳۰۰ پل شانه سازی و آسفالت ۴۰۰ کیلومتر و درختکاری به میزان ۲۰ کیلومتر در طی ۴۰ سال انقلاب اسلامی شهر در شهرستان مهران صورت گرفته است.

 وی افزود: احداث و نصب چراغ های راهنمایی و رانندگی و کنترلی به میزان ۱۵۰ مورد نیز برای کنترل ترافیک و تسهیل در تردد انجام شده است.

 قاسمی اظهار کرد: ایمن‌سازی مسافران راه روکش آسفالت تعریض و بهسازی ساماندهی تقاطع‌ها نصب علامت گارد ریل گذاری و نگهداری راه ها به طول ۲۰۰ کیلومتر نیز از دیگر اقدامات اداره راه و شهرسازی مهران میباشد .

وی یادآور شد:متناسب با حجم کار توانایی داریم بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال در صورت تامین اعتبار جذب و پروژه هایی که از قبل کار شده و همچنین مطالعه شده را به سرانجام برسانیم.

 رئیس اداره حمل و نقل و پایانه و راهداری مهران گفت :مطالعه و بررسی حذف بیش از صدها نقطه حادثه‌خیز دیگر انجام شده و بخش قابل توجهی از این نقاط اجرا و به بهره برداری رسیده و مابقی در دست انجام می باشد.

 به گفته قاسمی خرید تجهیزات و امکانات راهداری به میزان بیش از یکصد و پنجاه دستگاه شامل ؛لودر، گریدر ،کامیون، بولدزل ، غلطک ، ماشین آلات نیمه سنگین و سنگین جهت نگهداری راه های شهرستان بخصوص در فصل بارش از آنها برای شبکه راه شهرستان استفاده می شود.

وی گفت یکی از اقداماتی که اکنون در در دست اجراست تعریض و بهسازی پنج کیلومتر از جاده مهران به دهلران و نیز پیشرفت ۴۵ درصدی تقاطع‌های بانرحمان و شهرک اسلامیه جهت ساماندهی عبور و مرور می باشد.

 قاسمی گفت :حفظ و نگهداری حریم راهها و جلوگیری از هرگونه ساخت و ساز و آماده سازی بستر تعریض و توسعه راه ها از ماموریت های اولیه راهداری و حمل و نقل جاده ای مهران به شمار می رود.

 رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان مهران تصریح کرد: طول کل شبکه راه‌های اصلی فرعی و شریانی همچنین روستایی این شهرستان حدود ۲۱۰ کیلومتر می باشد.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد