سرویس: استان ایلام
کد خبر: 35268
|
00:25 - 1397/11/07
نسخه چاپی

استاندار ایلام:

بودجه عمرانی ایلام 20 درصد افزایش یافت

بودجه عمرانی ایلام 20 درصد افزایش یافت
استاندار ایلام از عموم مدیران اجرایی استان خواست برای تکمیل پروژه های نیمه تمام استان در سال آینده همت و تلاش مضاعفی داشته باشند.

به گزارشايلام بيدار، "قاسم سلیمانی دشتکی"، استاندار ایلام در جلسه شورای برنامه ریزی استان در استانداری، اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی ها پروژه هایی که از پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد برخوردار باشند، در اولویت تکمیل شدن قرار خواهند داشت.

وی، افزود: دولت در لایحه بودجه سال ۹۸ نگاه ویژه ای به استان ایلام داشته و خوشبختانه نمایندگان در کمیسیون تلفیق مجلس نیز سهم بودجه اربعین برای استان های ایلام، خوزستان و کرمانشاه را ارتقا دادند و آنرا از ۲۰ به ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش دادند که سهم ایلام از این مقدار حدود ۵۰ میلیارد تومان خواهد بود.

استاندار ایلام، گفت: باید پروژه هایی که تاثیرگذاری بیشتری در خدمات رسانی به مردم دارند در اولویت قرار گیرند تا زائران سال آینده با آسودگی بیشتری از استان تردد داتشه باشند.

سلیمانی دشتکی، با اشاره به پیشنهاد افزایش ۲۰ درصدی بودجه عمرانی استان در سال آینده گفت: امیدواریم با تخصیص کامل آن تحولی در حوزه پروژه های زیرساختی استان روی دهد.

وی، در بخش دیگری از سخنان خود از آماده نشدن طرح آمایش سرزمینی ایلام انتقاد کرد و گفت: بیش از ۱۴ سال است از روند تدوین این طرح می گذرد ولی همچنان تکمیل نشده است، مجموعه های مرتبط باید پاسخگوی این کوتاهی باشند.

استاندار ایلام تاکید کرد: در صورتیکه دستگاه های مسئول به وظیفه خود در این ارتباط عمل نکنند، آنها را در رسانه ها به مردم معرفی خواهد کرد.

سلیمانی دشتکی، یادآور شد: بدون داشتن سند جامع امکان برنامه ریزی میسر نیست پس باید مدیران تدوین آنرا در اولویت قرار دهند.

وی شهر ایلام را به عنوان مرکز استان از نظر وضعیت ظهاری چندان زیبا و جذاب برای جذب گردشگران نداست و گفت: قرار است ۸۰۰ میلیون تومان در زمینه بازسازی شهر ایلام و ۲۰۰ میلیون تومان نیز برای خرید بالابر هزینه شود.

سلیمانی دشتکی، همچنین از سفر معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان به ایلام خبر داد و گفت؛ از مهمترین برنامه های معاون رئیس‌جمهور در سفر یک روزه به ایلام بازدید از پارک های علم و فن آوری و جلسه با بنیاد ملی نخبگان استان و حضور در جلسه شورای اداری استان است.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب