سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 35262
|
00:17 - 1397/11/11
نسخه چاپی

قطار انقلاب در ایستگاه چهلم؛(12)

مقایسه دستاوردهای حوزه سلامت شهرستان ملکشاهی قبل و بعد از انقلاب + تصاویر

مقایسه دستاوردهای حوزه سلامت شهرستان ملکشاهی قبل و بعد از انقلاب + تصاویر
یکی از دستاوردها و خدمات ارزنده انقلاب اسلامی به مناطق محروم استان ایلام، توسعه زیرساخت های حوزه سلامت شهرستان ملکشاهی است.

گروه اجتماعی ایلام بیدار::بیش از چهل سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی می گذرد.

این انقلاب از پدیده های الهی و مبارک بود که در اواخر قرن بیستم ، جهان را به لرزه درآورد و نور امید را در دل مسلمانان و مستضعفان عالم روشن کرد.
اکنون پس از گذشت چهار دهه از عمر گرانمایه ی این شجره ی پر امید، نیکوست به بازخوانی برخی دستآوردهای آن پرداخته شود تا برخی نینگارند که به سادگی به بار نشسته و در حفظ آن کوشاتر باشند.
این انقلاب عظیم، دستآوردهای فراوانی در داخل و خارج از کشور داشته و سالها طول میکشد تا همه  آثار و نتایج این پدیده الهی آشکار و مورد تحلیل قرار گیرد.
طی عمر پر برکت انقلاب اسلامی؛ دستاوردهای جهشی متکی به معنویت این نظام الهی از چنان گستردگی و تنوعی برخوردار بوده که امروزه نه تنها اندیشمندان و صاحبنظران بی‌طرف غربی و شرقی، بلکه دشمنان قسم خورده این مرز و بوم نیز بر عظمت آن اذعان داشته و به کارآمدی بالای آن اعتراف دارند.
برکات انقلاب اسلامی برای آحاد جامعه و همه ملل آزاد جهان اظهر من الشمس بوده و احصاء آن نه در این مقال و مجال بلکه از توان مجموعه های کتاب چند جلدی نیز خارج می باشد.

خدمات انقلاب اسلامی به مردم ملکشاهی در حوزه سلامت

یکی از عرصه های خدمات رسانی به مردم پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در حوزه سلامت و بهداشت و درمان بوده است.

مردم شهرستان ملکشاهی در دوران رژیم ستم شاهی برای مداوا باید سراغ طبیبی در دل شهرها و استانهای همجوار می رفتند و روزها طی طریق می کردند تا به نزد طبیبی برسند.

اما پس از انقلاب اسلامی با توسعه حوزه سلامت، اکنون جای جای شهرستان و روستاهای دوردست دارای مرکز بهداشت، خانه بهداشت روستایی، مرکز سلامت، پزشک عمومی و متخصص، اکیپ های سیار پزشکی، مراکز اورژانس و فوریت های پزشکی و امداد جاده ای وجود دارد و به مردم خدمات رسانی می کنند.

خدمات بهداشتی درمانی و زیرساخت های حوزه سلامت در حال توسعه هستند، پیشگیری، درمان و توسعه بیمه در خور شان مردم انقلابی است و با دوران قبل از انقلاب قابل مقایسه نخواهد بود.

دسترسی به داروخانه ها بصورت شبانه روزی و تهیه دارو برای تمام بیماریها فراهم است و شاهد شکوفایی هرچه بیشتر خدمات درمانی در سطح شهرستان هستیم.

پزشکان عمومی و متخصص و پیراپزشکان به مردم کلیه مناطق شهری و روستایی و دورافتاده ترین مناطق شهرستان خدمات رسانی می کنند.

آزمایشگاه، دندانسازی، رادیولوژی، سونوگرافی و سایر تجهیزات پزشکی که قبل از انقلاب اسلامی در مرکز استان هم یافت نمی شد امروزه در کلیه مراکز درمانی شهرستان وجود دارد.

زایشگاه مجهز با تمام امکانات با کادر مامایی مجرب در شهرستان فعال است،مرکز فوریتهای پزشکی در تمام نقاط جاده ای و محورهای ارتباطی فعال و در حال خدمت رسانی به مردم است.

 

توسعه زیرساخت های حوزه سلامت شهرستان ملکشاهی پس از انقلاب اسلامی

"صمیر جمشیدی" مدیر شبکه بهداشت ودرمان شهرستان ملکشاهی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: از مهمترین دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی؛ امنیت ، وحدت همدلی ، عدم وابستگی به بیگانگان و  استقلال ملت شریف ایران است.

وی اظهار کرد: خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران در سایه الطاف الهی و رهنمودهای کارآمد رهبر فرهیخته انقلاب اسلامی توانسته است در همه زمینه ها پیشرفت نماید.

جمشیدی افزود: از جمله این پیشرفت ها حوزه سلامت است که نسبت به گذشته اقدامات خوبی در این حوزه در سطح ملی و استانی و به تبع در شهرستان ملکشاهی صورت گرفته است.

مدیر شبکه بهداشت ودرمان شهرستان ملکشاهی گفت: قبل از انقلاب اسلامی سطح ارایه خدمات بهداشتی و درمانی بسیار پایین بود بطوریکه در کمتر جایی پزشک و پرستار و بهورز و کادر بهداشت و درمان وجود داشت ولی اکنون به برکت انقلاب اسلامی در همه روستاها پزشکان خانواده در قالب برنامه دهگردشی در دور دست ترین نقاط خدمات ارایه می نمایند.

وی ادامه داد: احداث و نوسازی چندین خانه بهداشت در سطح روستاها از جمله  پاریاب، چشمه پهن، نادرآباد و بلوطستان، احداث و تجهیز پایگاههای فوریت پزشکی شامل ترشابه   مهر ،  گنبد و .... و همچنین خریداری و راه اندازی مرکز رادیولوژی دیجیتال و توسعه فضای مرکز اورژانس شهرستان از پیشرفت های بخش بهداشت و درمان شهرستان می باشد.

جمشیدی با اشاره به اقدامات پس از انقلاب در حوزه سلامت شهرستان ملکشاهی گفت: به برکت انقلاب اسلامی، شبکه بهداشت ودرمان شهرستان ملکشاهی دارای چهار مرکز خدمات جامع سلامت شهری روستایی از جمله ولیعصر سراب، شهید عطابیگی بان باباخان، شهید فکوری مهر و مرکز گنبد پیرمحمد می باشد.

مدیر شبکه بهداشت ودرمان شهرستان ملکشاهی تصریح کرد: همچنین 9 خانه بهداشت روستایی شامل نادراباد، چشمه پهن، باولگ، زیاداباد، قلعه جوق، میان تنگ، گنبد میرمحمد، خوشادول و پاریاب در شهرستان وجود دارد.

وی اذعان کرد: چهار مرکز فوریت پزشکی ترشابه، شهر ارکواز، گنبد میرمحمد و شهر مهر  در شهرستان استقرار یافته و به شهروندان ارائه خدمات می نمایند.

جمشیدی در پایان گفت: مهمترین پروژه در دست احداث در حوزه بهداشت و درمان شهرستان ملکشاهی پروژه احداث بیمارستان است که با تخصیص اعتبارات لازم ، انشاالله در آینده نزدیک تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

مواردی که در این گزارش بدان اشاره شد، گوشه ای از خدمات ارزنده انقلاب اسلامی به مردم عزیز میهن اسلامی است و به برکت انقلاب اسلامی، خدمات انجام گرفته در کلیه حوزه ها بسیار چشمگیر بوده و مسیر توسعه همچنان در افق های دوردست دارای آینده ای درخشان خواهد بود و از هر حیثی؛ توسعه، عمران و ابادانی بیشتر و بیشتر خواهد شد.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب