سرویس: استان ایلام
کد خبر: 35260
|
00:05 - 1399/11/21
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می دهد؛

بررسی دستاوردهای انقلاب در استان ایلام؛ توسعه ملکشاهی با ارتقاء به شهرستان + تصاویر

بررسی دستاوردهای انقلاب در استان ایلام؛ توسعه ملکشاهی با ارتقاء به شهرستان + تصاویر
یکی از برکات انقلاب اسلامی در استان ایلام، ارتقاء ملکشاهی به شهرستان بود که موجبات رشد و شکوفایی این منطقه را فراهم آورده است.

گروه اجتماعی ایلام بیدار::انقلاب اسلامی را باید سرآغاز تحولات بزرگ و بنیادین در ایران، منطقه، جهان اسلام و جهان غیراسلام دانست.
رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) از انقلاب اسلامی با عناوینی چون «معجزه قرن» و «انفجار نور» یاد کرده و همین کلمات برای توصیف عظمت و بزرگی انقلاب اسلامی کفایت می‌کند.
دهه فجر و فرا رسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، فرصت مغتنمی برای بازخوانی انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن در حوزه‌های گوناگون می‌باشد.
هرچه از زمان پیروزی انقلاب اسلامی فاصله گرفته شود، اهمیت پرداختن به موضوع دستاوردهای انقلاب اسلامی و اهمیت تبیین دستاوردها و پیش‌رفت‌های جمهوری اسلامی بیش‌تر می‌شود.
یکی از اهداف راهبردی دشمنان در جنگ نرم علیه انقلاب و جمهوری اسلامی، ایجاد یأس و ناامیدی در جامعه و به‌ویژه در نسل جوان نسبت به آینده از طریق سیاه‌نمایی، بزرگ کردن مشکلات، زیر سؤال بردن و یا کم‌ارزش جلوه دادن دستاوردهای انقلاب و ناکارآمد نشان دادن نظام دینی است.
دشمنان تلاش می‌کنند تا از طریق قدرت رسانه‌ای خود، جلوی درک واقعیات انقلاب اسلامی و دستاوردهای ارزشمند جمهوری اسلامی از سوی جوانان ایرانی را گرفته و با نوع واقعیت‌پنداری برای آنان، در پشتوانه‌های مردمی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی خلل وارد سازند.
در چنین شرایطی، اهمیت تبیین دستاوردهای انقلاب و جمهوری اسلامی به‌عنوان یک وظیفه آشکار می‌گردد.
انقلاب اسلامی دستاوردهای فراوانی در عرصه های مختلف داشته که از مهمترین این دستاوردها رشد، توسعه و آبادانی مناطق محروم است.
ارتقاء ملکشاهی از بخش به شهرستان از دستاوردهای انقلاب اسلامی
یکی از برکات انقلاب اسلامی توسعه شهرها و روستاهای دور دست و ارتقاء وضعیت آنها بوده است.
یکی از این مناطق، شهرستان ملکشاهی است که به برکت انقلاب اسلامی از بخش به شهرستان ارتقاء یافت و موجب رشد و شکوفایی این منطقه گردید.
اینجا ملکشاهی است، روزگاری منطقه ای با جمعیتی اندک و محروم از امکانات اولیه زیرساختی بود.
اما پس از انقلاب اسلامی، به شهری آباد با زیرساخت های مناسب به بخش و پس از آن به شهرستان تبدیل شد.
ارتقاء بخش ملکشاهی به شهرستان، خدمتی ارزنده از انقلاب اسلامی به مردم این منطقه بوده که قدر و قیمت آن را تک تک ساکنان این دیار با دل و جان می دانند.
سالها پیش، ملکشاهی بخشی از شهرستان مرزی مهران بود که مردم ملکشاهی برای انجام امورات اداری مجبور بودند مسیر 75 کیلومتری ملکشاهی به مهران را حتی برای یک امضاء طی نمایند.
با ارتقاء ملکشاهی از بخش به شهرستان، دغدغه مردم این دیار از بابت امورات اداری برطرف گردید و ادارات، سازمانها و نهادهای دولتی و بانک های متعدد در شهرستان ملکشاهی دایر و ایجاد گردید.
رونق و آبادانی شهرستان ملکشاهی با استقرار نهادهای اجرایی به برکت جمهوری اسلامی روز به ر روز بیشتر و بیشتر شده است.
با استقرار ادارات و نهادهای دولتی و تکمیل چارت ادارات این شهرستان، سهمیه استخدام بیشتری به این منطقه اختصاص یافت و جمع کثیری از جوانان تحصیلکرده این دیار استخدام شدند.
کاستی ها و نواقص شهرستان تازه تاسیس طی چندین سال به تدریج برطرف شده یا در حال برطرف شدن هستند.
بن بست بودن منطقه ملکشاهی به برکت انقلاب اسلامی با توسعه راهها و امکانات زیرساختی از بین رفته و ساکنان مناطق شهری و روستایی از مهاجرت از ملکشاهی منصرف شده و با توسعه این شهرستان شاهد رشد جمعیت نیز هستیم.
پیشرفت و آبادانی و توسعه مناطق مختلف این شهرستان و عمران شهری و روستایی در ملکشاهی در حال رشد و قابل لمس است.
ساکنان شهرستان ملکشاهی با سرافرازی و غرور قدردان نگاه ویژه انقلاب اسلامی و خدمات انجام گرفته پس از سال 57 در این خطه شهیدپرور هستند.
زیرساخت های شهری و روستایی و عمران و آبادانی در ملکشاهی در حد قابل توجهی در حال گسترش می باشند.
از همه مهمتر در نقشه جغرافیایی پرافتخار جمهوری اسلامی ایران، شهرستانی جدید بنام ملکشاهی اضافه شده است که از ثمره خون شهیدان و از برکات انقلاب اسلامی و نشان از شکوفایی این مرز و بوم است.
با ارتقاء بخش ملکشاهی به شهرستان، روستای مهر از توابع ملکشاهی به شهر و مرکز بخش گچی تبدیل شد و مهر و مهرورزی جمهوری اسلامی بر آبادانی آن افزوده است.
همچنین با ارتقاء ملکشاهی از بخش به شهرستان، شهرک دلگشا به شهر ارتقاء یافت و در حد چشمگیری پیشرفت و توسعه داشته و شاخصه های شهرنشینی آن چشم نواز است.

پیشرفت همه جانبه شهرستان ملکشاهی پس از انقلاب اسلامی

به برکت انقلاب اسلامی با ارتقاء ملکشاهی از بخش به شهرستان، این منطقه در تمام زمینه های علمی، آموزشی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، کشاورزی، صنعتی و....  پیشرفت های چشمگیری داشته است.
از پیشرفت های قابل توجه ملکشاهی پس از ارتقاء به شهرستان می توان به توسعه صنعت و، ایجاد شهرک صنعتی و راه اندازی واحد های صنعتی کوچک و زود بازده اشاره کرد.
پس از تبدیل ملکشاهی به شهرستان، بودجه این منطقه در حوزه های مختلف افزایش چشمگیری داشته که موجبات رشد و توسعه این شهرستان را پی داشته و در پی خواهد داشت.
در حوزه بهداشت و درمان پس از انقلاب اسلامی و ارتقاء ملکشاهی به شهرستان، درمانگاهها، اورژانس، فوریتهای پزشکی، پایگاههای امداد جاده ای و مراکز درمانی مجهز مختلفی احداث شده و بیمارستان بزرگ این شهرستان در 5 طبقه در حال ساخت است.
با ارتقاء ملکشاهی به شهرستان ، توسعه راههای ارتباطی در دستور کار قرار گرفت و امروز شاهد توسعه و بهبود وضعیت راههای ارتباطی ملکشاهی هستیم.
عمران شهری در ملکشاهی توسعه یافته، آسفالت معابر، واگذاری، مبلمان شهری و زیباسازی شهرهای ملکشاهی پس از ارتقاء به شهرستان با توجه به اختصاص بودجه عمرانی مناسب پیشرفت های بسیار خوبی داشته است.
با عنایت جمهوری اسلامی ایران به مناطق روستایی، عمران روستایی در این شهرستان رونق یافته و روستاهای این منطقه از نعمت گاز، برق، آب لوله کشی، آسفالت جاده ها، اینترنت پرسرعت و سایر زیرساخت های لازم برخوردار هستند.
به برکت انقلاب اسلامی؛ کشاورزی، دامپروری، باغداری و صنعت مرغداری در ملکشاهی شکوفا شده  و این شهرستان به قطب تولید عسل، تولید مرغ، گوشت قرمز و محصولات دامی تبدیل شده است.
آنچه که بیان شد گوشه ای از پیشرفت های شهرستان ملکشاهی پس از انقلاب اسلامی و ارتقاء این منطقه به شهرستان و عنایت جمهوری اسلامی به مردم این منطقه بوده وگرنه خدمات ارزنده انقلاب اسلامی به مناطق محروم چنان زیاد است که در مجال این گزارش نمی گنجد بلکه کتابها باید در وصف آن نوشت.
آنچه که مهم است پیشرفت های قابل توجه این منطقه پس از ارتقاء به شهرستان در سایه عنایت انقلاب اسلامی است.
امیدواریم به برکت انقلاب اسلامی و در سایه عنایات مقام معظم رهبری شاهد رشد و شکوفایی روز به روز میهن اسلامی مان باشیم.


انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد