سرویس: استان ایلام
کد خبر: 35251
|
09:47 - 1397/11/04
نسخه چاپی

دادستان ایلام هشدار داد؛

برخورد قانونی در انتظار قاچاقچیان دام زنده در ایلام

برخورد قانونی در انتظار قاچاقچیان دام زنده در ایلام
دادستان ایلام از برخورد جدی با عوامل قاچاق دام زنده در استان ایلام خبر داد و گفت: چرخه معیوب توزیع باعث مشکلاتی برای مردم شده است.

به گزارشايلام بيدار، "افشار خسروی زاد"، دادستان ایلام در جلسه مقابله قاچاق کالا و ارز و گران فروشی در ایلام با حضور تعدادی از مدیران اجرایی و انتظامی اظهار داشت: چرخه و فرآیند توزیع کالاها در کشورمان دچار نقص است و همین عامل باعث شده دلالان و واسطه ها بتواند از این مشکل سوء استفاده کرده و بیشترین سود را نصیب خود کنند.

وی افزود: نظام توزیع ناکارآمد باعث شده دلالان محصولات را از تولید کننده خریداری و آن را با چند برابر قیمت واقعی به مصرف کننده عرضه کنند که باید هرچه سریع تر این وضعیت ساماندهی شود.

دادستان ایلام تاکید کرد: این وضعیت به ویژه در کالاهای اساسی مردم را رنج می دهد، باید فرآیند تهیه، حمل، نگهداری و توزیع کالاهای اساسی پرمصرف همچون برنج، شکر، دام زنده، گوشت سفید و قرمز، تخم مرغ با خود دولت باشد.

خسروی زاد گفت: اگر دست دلالان و واسطه ها از این چرخه کوتاه شود با مشکل قاچاق، نوسان قیمت روبرو نخواهیم شد.

وی با اشاره به قیمت های کاذب گوشت قرمز و سفید در بازار گفت: هم اکنون دام زنده استان ایلام از دامدار توسط واسطه ها با قیمت بالا خریداری و به خارج از مرزهای استان یا سایر نقاط کشور حمل و قاچاق می شود که باعث شده با کمبود در استان مواجه شده و قیمت ها افزایش بی رویه پیدا کنند.

ورود دادستانی به مقوله قاچاق دام زنده

وی افزود: دادستانی استان ها بر اساس دستور دادستان کل کشور به مقوله قاچاق دام زنده ورود کرده و با افراد خاطی به شدت برخورد خواهند کرد.

دادستان ایلام یادآور شد: ایران از نظر تولید گوشت قرمز و سفید با کمبود روبرو نیست ولی چرخه معیوب توزیع باعث مشکل شده است، دولت به جای پرداخت ارز دولتی و وارد کردن دام یا گوشت از کشورهای خارجی همان اعتبار را برای خرید دام های مازاد داخل کشور صرف کند تا از معضل کمبود گوشت و هم مشکل دام های مازاد و نیز قاچاق احشام کاسته شود.

خسروی زاد گفت: بدون شک دست دشمن نیز در نابسامانی های قیمتی در بازار مشاهده می شود پس در این شرایط که کشور دچار جنگ اقتصادی شده باید با هماهنگی تمامی دستگاه های مسئول مدیریت بهتری بر بازار داشته باشیم.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب