سرویس: استان ایلام
کد خبر: 35247
|
00:09 - 1397/11/04
نسخه چاپی

نماینده عالی دولت در استان خبر داد؛

افزایش اعتبارات اربعین در ایلام به ۱۰۰ میلیارد تومان

افزایش اعتبارات اربعین در ایلام به ۱۰۰ میلیارد تومان
استاندار ایلام گفت: برای سال ۹۸ اعتبارات اربعین در استان ایلام به ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

به گزارشايلام بيدار، "قاسم سلیمانی دشتکی"، استاندار ایلام در تشریح این خبر گفت: شاخص های فضای کسب و کار در استان ها هر ۳ ماه یکبار توسط دستگاه های مسئول اعلام می شود که در ارزیابی های صورت گرفته وضعیت استان در فصل تابستان مناسب بود و جزو استان های بالای کشور بودیم.

وی، افزود: اما این شاخص ها در فصل پاییز که به تازگی منتشر شده نشان می دهد ایلام در این فصل جزو استان هایی انتهایی است که باید دلایل بروز این مسئله ریشه یابی شود تا بتوانیم جایگاه استان را ارتقا دهیم.

استاندار ایلام، تاکید کرد: سرمایه گذاری مهم ترین نیاز استان است ولی به نظر می رسد موانعی پیش روی این موضوع قرار دارد که یکی از اصلی ترین آنها وجود قوانین زائد و دست و پاگیر و بروکراسی اداری است.

سلیمانی دشتکی، گفت: مردم و به ویژه فعالان اقتصادی انتظار دارند دستگاه ها این موانع را بردارند نه اینکه خود بر آن بیافزایند ضمن اینکه برخی اوقات میان دستگاه های مختلف نیز برای صدور مجوزها هماهنگی وجود ندارد که باید برطرف شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از نمایندگان استان در مجلس برای رایزنی به منظور افزایش اعتبارات استان در کمیسیون تلفیق قدردانی و ابراز کرد: اربعین به عنوان یکی از اصلی ترین عوامل توسعه زیرساخت های استان امروز به شمار می رود که به همین منظور نیز دولت ردیف اختصاصی برای بهبود زیرساخت های استان منتهی به مرز مهران در نظر گرفته است.

استاندار ایلام،  اظهار کرد: در لایحه تقدیمی دولت به مجلس شورای اسلامی ۲۰ میلیارد تومان برای ردیف اربعین استان ایلام تخصیص یافته بود که در سایه رایزنی های نمایندگان استان در مجلس کمیسیون تلفیق آنرا به ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش داد که ۵ برابر شده است.

سلیمانی دشتکی، ابراز امیدواری کرد با تخصیص ۱۰۰ درصدی این اعتبار بتوانیم در حوزه زیرساخت های اربعین گام اساسی برداریم.

وی، خاطرنشان کرد: بدون شک ایلام با توجه به مزیت های موجود می تواند مسیر توسعه را با سرعت بیشتری طی کند که در این میان هماهنگی مدیران اجرایی برای جذب اعتبارات ملی بسیار تعیین کننده است.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب