سرویس: اقتصادی
کد خبر: 35238
|
10:20 - 1397/11/03
نسخه چاپی

آخرین جزئیات وضعیت قیمت بنزین:

سرانه ماهانه بنزین به همه مردم تعلق می‌گیرد/هنوز دولت با طرح سرانه بنزین موافق نیست

سرانه ماهانه بنزین به همه مردم تعلق می‌گیرد/هنوز دولت با طرح سرانه بنزین موافق نیست
عضو کمیسیون تلفیق گفت: هرکس بیشتر از سهمیه خود بنزین خواست می تواند از جایگاه های سوخت و یا از مردمی که سرانه بنزین خود را مصرف نکرده اند، بنزین مورد نیاز خود را تهیه کند. اگر کسی بنزین خود را مصرف نکرد در نهایت دولت معادل آن بنزین را به حساب او واریز می کند.

به گزارشايلام بيدار،نصرالله پژمانفر عضو کمیسیون تلفیق در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص طرح سرانه بنزین در بودجه سال آینده اظهار داشت: بر اساس طرحی که نمایندگان در راستای عدالت برای موضوع بنزین در نظر گرفته اند هر فرد در سال آینده برای خود یک سرانه بنزین دارد.

وی با بیان اینکه بیشتر نمایندگان با این طرح موافق هستند تصریح کرد: بر اساس این طرح برای هر فرد اعم از کسانی که ماشین داشته و یا نداشته باشند ماهانه مقداری سهمیه بنزین با نرخ اول که همان 1000 تومان است در نظر گرفته می شود.

عضو کمیسیون تلفیق در ادامه افزود: هرکس بیشتر از سهمیه خود بنزین خواست می تواند از جایگاه های سوخت و یا از مردمی که سرانه بنزین خود را مصرف نکرده اند، بنزین مورد نیاز خود را تهیه کند. اگر کسی بنزین خود را مصرف نکرد در نهایت دولت معادل آن بنزین را به حساب او واریز می کند.

پژمان فر با بیان اینکه همیشه مساوات به معنای عدالت نیست تصریح کرد: رعایت عدالت در بحث بنزین یکی از ضروریات کشور بود؛ در رویکرد جدید حتی یک روستایی که خودرو ندارد از سهمیه بنزین بهره مند می شود. برخی هستند که اصلا بنزین مصرف نمی کنند و در همین راستا به آنها ظلم می شود.

وی ضمن اشاره به اینکه در سال آینده قیمت بنزنی دو نرخی می شود عنوان کرد: نتیجه این طرح این می شود که در مصرف بنزین صرفه جویی زیادی شده و از طرفی قاچاق بنزین کاهش پیدا می کند؛ همچنین افرادی که اساسا ماشین ندارند می توانند از میزان یارانه ای که برای بنزین در نظر گرفته شده بهره مند شوند.

عضو کمیسیون تلفیق با تاکید بر اینکه برنامه ریزی های لازم برای اجرای این طرح به همراه ساز و کار آن مشخص شده یادآور شد: دولت مجری این طرح خواهد بود و اگر دولت همراهی نکند این طرح با شکست مواجه می شود اما انتظار ما این است که دولت اجازه بدهد این طرح مصوب شود چرا که پیامد های خوبی برای مردم به ویژه اقاش کم درآمد خواهد داشت.

پژمانفر با بیان اینکه پیشنهادها برای سرانه هر فرد بین 20 تا 30 لیتر بنزین در ماه است عنوان کرد: اجرای این طرح نیازمند کارت های سوخت نیست و بر اساس کارت های ملی هوشمند انجام می گیرد به همین جهت زیر ساخت های لازم برای اجرای آن فراهم است.

وی در پایان تصریح کرد: تا کنون سیگنال های مثبتی برای موافقت با این طرح از سوی دولت دریافت نشده این در حالی است که بسیاری نمایندگان موافق این طرح هستند هرچند با اجرای این طرح درآمد جدیدی برای قشر آسیب پذیر و کم درآمد به وجود می آید.

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب