سرویس: استان ایلام
کد خبر: 35201
|
09:00 - 1397/10/30
نسخه چاپی

در دیدار استاندار ایلام با استاندار جدید واسط عراق تاکید شد؛

فعال‌سازی بازارچه‌های دو طرف مرز ایران و عراق/ ادامه روند توافقات بین دو استان ایلام و واسط عراق

فعال‌سازی بازارچه‌های دو طرف مرز ایران و عراق/ ادامه روند توافقات بین دو استان ایلام و واسط عراق
در دیدار استاندار ایلام با استاندار جدید واسط عراق بر ادامه روند توافقات بین دو استان ایلام و واسط عراق تأکید شد.

به گزارشايلام بيدار، موضوع اربعین و فعال‌سازی بازارچه‌های دو طرف مرز ازجمله مباحث مطرح‌شده در این جلسه غیررسمی بوده است.

استاندار ایلام، در این دیدار بر اجرایی شدن توافقات مابین طرفین در زمان استاندار سابق واسط شد و گفت: بازگشایی بازارچه چنگوله، رفع موانع تجارت بین دو کشور و مباحث گمرکی و مرزی و اربعین از توافقات بسیار خوب‌صورت گرفته است که ان‌شاءالله با پیگیری‌های استاندار جدید واسط عراق به سرانجام برسد.

قاسم سلیمانی دشتکی، افزود: توجه به مناسبات بین دو کشور ایران و عراق در دستور کار دستگاه دیپلماسی کشور است و ازآنجاکه ایلام بیشترین مرز مشترک را داراست و مراودات زیادی با استان‌های همسایه در آن‌طرف مرز دارد از جایگاه حائز اهمیتی برخوردار است.

استاندار واسط عراق نیز در این دیدار، ضمن ابراز خرسندی از حضور در استان ایلام، گفت: روابط حسنه فی‌مابین دو استان واسط و ایلام کما فی سابق باقدرت ادامه می‌یابد.

محمد جمیل المیاحی، تصریح کرد: فعال‌سازی بازارچه‌های دو طرف مرز، حل‌وفصل نمودن مسائل مربوط به مرز، تجار و بازرگانان، اربعین و ... در دستور کار ما نیز قرار دارد.

گفتنی است که با دعوت رسمی استاندار واسط عراق از استاندار ایلام و بر طبق توافق به‌عمل‌آمده به‌زودی دیدارهای رسمی بین دو استان از سر گرفته می‌شود.

 

پایان پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب