سرویس: استان ایلام
کد خبر: 35194
|
20:41 - 1397/10/29
نسخه چاپی

نماینده ولی فقیه در استان:

مساجد پایگاه اصلی مقابله با تهاجم فرهنگی هستند

مساجد پایگاه اصلی مقابله با تهاجم فرهنگی هستند
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: ریشه انقلاب اسلامی از مساجد نشات گرفت و امروز نیز ما باید با پرکردن مساجد این ریشه را حفظ کنیم.

به گزارشايلام بيدار، حجت الاسلام والمسلمین "اله نور کریمی تبار"، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ظهر امروز ۲۹ دیماه در دیدار با اعضای مجمع استادیاران با استاد شجره طیبه صالحین در محل هتل لاله شهر ایلام گفت: آنچه از بررسی نقش مسجد در صدر اسلام بدست می آید جامعیت مسجد در همه زمینه های عبادی سیاسی، فرهنگی، آموزشی و قضایی است.

وی اظهار کرد: محور همه آنها امامت و پیشوایی در مسجد است که به عنوان مهم ترین مسئله در ساختار و پیکره این مکان مقدس مطرح است.

امام جمعه ایلام افزود: امروز باید بیش از هر زمان دیگری به نقش و اهمیت مساجد پرداخت به خصوص آنکه در برهه کنونی و تهاجم فرهنگی نباید در مساجد بی برنامه بود.

کریمی تبار ادامه داد: مساجد و منابر آن از قوی ترین مرکز تبلیغ دین و مدرسه اخلاق بوده و از آن به عنوان سنگر مبارزاتی سیاسی، اجتماعی و فرهنگی استفاده شده است.

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: ریشه انقلاب اسلامی از مساجد نشات گرفت و امروز نیز ما باید با پرکردن مساجد این ریشه را حفظ کنیم.

وی اضافه کرد: اگر معتقدیم که مساجد می توانند به عنوان مهمترین مراکز تبلیغ و ترویج احکام و معارف دین مبین اسلام، تربیت افراد، جذب جوانان و مقابله با انحراف آنان اثرگذار باشند، باید توجه بیشتری به مساجد شود.

امام جمعه ایلام گفت: اگر ما بتوانیم کارهای فرهنگی خوبی را در مساجد به اجرا بگذاریم بدون شک مساجد موثرترین نهاد فرهنگی هستند.

کریمی تبار ابراز کرد: ازجمله ترفندهای استعمار و دشمنان داخلی و خارجی برای محو اسلام، خاموش کردن چراغ و رونق مساجد بوده است و الان نیز تمام سعی و تلاش دشمنان در خلوت کردن مساجد به عنوان پایگاه ضد استکباری است.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب