سرویس: استان ایلام
کد خبر: 35175
|
10:36 - 1397/10/27
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می دهد؛

زمستان ایلام برفی شد/ مردم از تردد در محورهای برف گیر خودداری کنند/ بارش ها تا جمعه ادامه دارد

زمستان ایلام برفی شد/ مردم از تردد در محورهای برف گیر خودداری کنند/ بارش ها تا جمعه ادامه دارد
با ورود سامانه جدید، بارش شدید برف از صبح امروز ایلام را فرا گرفت.

به گزارشايلام بيدار، از صبح امروز؛27 دیماه سامانه جدید بارشی استان ایلام را فرا گرفته است.

براساس گزارش های هواشناسی، بارش ها در مناطق سردسیر و معتدل استان به شکل برف ظاهر و مناطقی از استان سفید پوش شده است.

براساس این گزارش، در مناطق گرمسیر بارش ها به صورت باران است، مناطق نیمه جنوبی استان برای امروز انتظار بارش قابل توجهی را نداریم و اگر بارش باشد به صورت پراکنده و به شکل باران است.

فعالیت این سیستم حداکثر تا فردا صبح است و از اواخر وقت امروز این سیستم تضعیف می شود؛ همچنین از فردا صبح تا اواسط هفته آینده دمای هوای سردی در سطح استان پایدار است.

علاوه بر این با توجه به وزش باد شدیدی که امروز بر روی کشور عراق و سوریه شکل گرفته این احتمال وجود دارد که در اواخر وقت امروز پدیده گرد و غبار را در مناطقی از استان داشته باشیم.

 
"رضا همتی زاده"، رئیس پلیس راه استان ایلام افزود: طرح استقرار پلیس راه در محورهای مرتفع و برف گیر ک از امروز اغاز تا پایان سال - ادامه دارد. 

وی گفت: اجرای این طرح امکان اقدام و به موقع پیشگیری از سوانح رانندگی و کاهش تلفات جانی و مالی را در مسیرهای استان ایلام فراهم می کند.
وی رسیدگی به حادثه دیدگان سوانح جاده، انتقال و ذخیره شن و نمک در محورهای حادثه‌خیز و برف‌گیر و کمک به در راه‌ماندگان را از اهداف تقویت دوبرابری گشت پلیس راه در استان ایلام عنوان کرد.
تردد غیرضروری نکنید
رئیس پلیس راه استان ایلام همچنین با اشاره به جریان بارش باران و پیش بینی بارش برف در این استان از رانندگان خواست که از تردد غیر ضروری خودداری کنند .
وی تاکید کرد: رانندگانی که از محورهای استان به خصوص مناطق سرد و مرتفع تردد می کنند باید تجهیزات ایمنی خودرو به خصوص زنجیر چرخ همراه داشته باشند. 
همتی‌زاده به رانندگان توصیه کرد: برای ایمنی تردد در شرایط بار انی اکنون، حفظ فاصله طولی خودروها ، توجه کامل به جلو و پرهیز از سبقت و سرعت را رعایت کنند.

بازگشت دو پرواز تهران-ایلام به فرودگاه مهرآباد
همچنین دو پرواز صبح فرودگاه ایلام توسط شرکت‌های هواپیمایی ایران ایر و آسمان از تهران به ایلام موفق به فرود در فرودگاه نشدند و به فرودگاه مهرآباد برگشتند.

مه غلیط و عدم دید کافی باعث فرود نیامدن هواپیماها شد، همان مسئله‌ای که طی سه هفته گذشته بارهای بار در استان اتقاق افتاده است.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب