سرویس: استان ایلام
کد خبر: 35160
|
00:13 - 1397/10/26
نسخه چاپی

یک کارشناس برنامه ریزی عنوان کرد؛

شهرک صنعتی؛ کلید جذب سرمایه و اشتغال در آبدانان

شهرک صنعتی؛ کلید جذب سرمایه و اشتغال در آبدانان
کارشناس برنامه ریزی شهری گفت: شهرک صنعتی آبدانان،دارای نقش بسزایی در توسعه و ایجاد اشتغال مبتنی بر مزیت های خاص منطقه دارد.

به گزارشايلام بيدار، "محمد ربیعی" دکتر برنامه ریزی شهری با اشاره به ظرفیت های شهرستان آبدانان گفت: یکی از راههای جذب سرمایه و سرمایه گذار در هر منطقه ای ،ایجاد شهرکهای صنعتی با لحاظ نمودن تسهیلات ویژه  از جمله معافیت های مالیاتی و...است.

وی به نقش شهرک های صنعتی اشاره و افزود:شهرکها و نواحی صنعتی دارای نقش بسزایی در توسعه و ایجاد اشتغال مبتنی بر مزیت های خاص هر منطقه دارند.
ربیعی تصریح کرد:نیروی کار ارزان،دسترسی آسان به مواد اولیه، دسترسی سریع به بازار مصرف،تنوع شبکه ههای حمل و نقل ارزان (راه آهن )و نیز حمل و نقل سریع ( فرودگاه)مهمترین مزیت های خاص هر منطقه صنعتی هستند.
این کارشناس ایجاد زیر ساخت های  لازم را برای ایجاد شهرک صنعتی ضروری دانست و اضافه کرد:وجود راههای مواصلاتی استاندارد با امکان دسترسی مستقیم به شاه راههای ارتباطی کشور،وجود برق صنعتی جهت راه اندازی کارخانجات،دسترسی به زیر ساختهای ارتباطی از جمله تلفن و اینترنت و برخورداری از شبکه گاز صنعتی  از اهم این زیر ساخت ها می باشند.
وی با بیان اینکه وجود شهرک صنعتی نیروی کار ارزان در محل و امکان دسترسی آسان به مواد اولیه را فراهم خواهد نمود، افزود: نزدیکی به بازار عراق و خلیج فارس، وجود فرودگاه در نزدیکی شهرک و  دسترسی زمینی همزمان به استان های خوزستان، لرستان،مرزهای چیلات و مهران ویژگی مثبت این شهرک خواهد بود.
ربیعی گفت: عدم وجود برق فشار قوی230کیلو ولت، عدم دسترسی به راههای استاندارد، عدم ساماندهی و توسعه ،همچنین معرفی شهرک صنعتی ،عدم برخورداری از امکانات ارتباطی روز دنیا و ...مهمترین مشکلات این شهرک صنعتی می باشند.
این کارشناس برنامه ریزی شهری در ادامه اضافه کرد:شهرستان آبدانان با داشتن رتبه اول دامپروری استان، وجود کشت و صنعت مورموری ، وجود خاک رس فراوان، وجود فرودگاه در نزدیکی شهرک صنعتی و دهها مزیت دیگر می تواند کلید جذب سرمایه و اشتغال شهرستان را فراهم کند.
وی با بیان نظر مثبت استاندار در خصوص رفع نواقص صنعت استان ،تصریح کرد:مسئولین محلی و خصوصا اداره کل صمت استان در خصوص رفع نواقص و فعال سازی و نیز توسعه شهرک صنعتی آبدانان باید اقدامات لازم را فراهم نمائید.
وی در پایان گفت: مسئولین محلی و متولیان امر ضمن در اولویت قرار دادن ساماندهی و توسعه این شهرک ،نتیجه اقدامات را به مردم فهیم شهرستان اطلاع رسانی کنند.
آبدانان خبر
انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد