سرویس: استان ایلام
کد خبر: 35129
|
00:16 - 1397/10/24
نسخه چاپی

گزارش؛

سایه گرانی بر وضعیت اقتصادی مردم/ جای خالی نظارت ها بر بازار

سایه گرانی بر وضعیت اقتصادی مردم/ جای خالی نظارت ها بر بازار
با وجود پایین آمدن قیمت دلار قیمت اجناس همچنان بالاست ودراین صورت نیاز به تدبیری برای نظارت وکاهش قیمت ها احساس می شود.

به گزارشايلام بيدار، برای اینکه بتوان در جامعه به پیشرفت دست یابی کرد باید بتوان بین ارکان مختلف جامعه فاصه را کم کرد ویا به اصطلاح از به وجود آمدن شکاف طبقاتی جلوگیری کرد.

معمولا تلاش دولت های در کشورهای مختلف برای به وجود نیامدن گرانی وعدم فشار بر طبقه ضعیف جامعه است تا آن کشور بتواند مسیر رشد وتعالی را طی کند.

امسال شاهد موج گرانی ها در داخل کشوربودیم ودریک جمله می توان گفت از سیرتاپیاز همه رنگ گرانی را به خود گرفت وکالایی از قافله گرانی جانماند.

بیشتر جمعیت استان ایلام را قشر متوسط ویا ضعیف جامعه تشکیل می دهند بنابراین فشار اقتصادی را به خوبی حس می کند ودراین میان به قشر ضعیف فشار بیشتری وارد می شود.

مناطق بسیار زیادی در استان ایلام وبه خصوص شهرستان چرداول وجود دارند که فشار اقتصادی برآن ها وارد می شود واین لازمه تدبیری است که واقعا به از درد های مردم بکاهد نه راه حل های موقتی

 

اکبرزاده از مغازه داران چرداول در گفتگو با خبرنگار دیار زاگرس گفت:متاسفانه براثر گرانی مردم توان خرید کمتری پیدا کرده اند از این رو مغازه داران هم ضرر می کنند.

وی افزود:قیمت دلار کاهش یافته ولی اجناس به قوت خود همچنان گران هستند که دراین خصوص باید نظارت ها بیشتر وترتیبی اتخاذ گردد تا کالاهای اساسی به صورت ارزان دراختیار مردم قرار گیرد.

این مغازه دار چرداول خاطرنشان کرد:هیچ کس خواستار گرانی نیست ودراین صورت مردم هم باید درکنار مسئولین باید با این پدیده مبارزه کنند.

شاید عده ای دلال وسودجو از گرانی کالاها سود ببرند ولی درنهایت این مغازه داران ومردم هستند که این فشار را به خوبی احساس می کنند.

حجت السلام احمد امرایی امام جمعه چرداول در این باره گفت:وضعیت گرانی ها باعث شده تا مردم فشار اقتصادی را احساس کنند.

وی افزود:با وجود پایین آمدن قیمت دلار ، قیمت برخی کالاها بسیار بالا رفته در حالی که قاعدتاً باید قیمت ها کاهش می یافت.

امام جمعه چرداول خاطرنشان کرد:ملت ایران هشت سال جنگ تحمیلی وچهل سال تحریم  را تجربه کرده و  شایسته نیست گرانی را تجربه کنند.

دیار زاگرس

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد