سرویس: استان ایلام
کد خبر: 35097
|
00:17 - 1397/10/22
نسخه چاپی

گزارش؛

از حرف تا عمل بسته های حمایتی؛ کارگرانی که همچنان فراموش هستند

از حرف تا عمل بسته های حمایتی؛ کارگرانی که همچنان فراموش هستند
این روزها دولت با توزیع بسته های حمایتی سعی در جبران برخی ناعدالتی های اقتصادی دارد اما گویا در این سیاهه قشر زحمتکش کارگر فراموش شده است.

به گزارشايلام بيدار، اقتصاد امروز ایران به جهت برخی سیاست های غلط مسئولان و اعتمادهای بی جهت به قدرت های غربی ، روزهای خوبی را پشت سر نمی گذارد و با جهش های باورنکردنی بیش از پیش دل مردم را بدرد آورده است.

دولت امید با رصد کامل اقتصاد و بازار و در نهایت پس از کش و قوس های رسانه ای و جلسات متعددد و با نظر خبرگان اقتصادی ایران جهت جبران بخش ناچیزی از این فشارها دست به جیب شده و با تدبیر "بسته حمایتی" به کمک مردم در این وضعیت وانفسا آمد.

در ابتدای این تدبیر دولت با تبلیغ و در کرنا کردن این بسته قول سه بسته حمایتی تا پایان سال رابه قشرهای زحمتکش و آسیب پذیر جامعه داده اما هنوز بخش اول آن تکمیل نشده است.

اقشاری همچون بازنشستگان، کارمندان، گروه های تحت حمایت نهادها همگی ازاین سفره پرخیر و برکت دولت بهره ای برده و بر زخم زندگی زدند.

اما گویا دولت ، فراموش کرده که برای 11 میلیون نفر قشر کارگری که بخش عمده ای از مردم را تشکیل داده تدبیری کرده و با این بسته حمایتی هرچند ناچیز به سفره آنها نیز امید دهد.

علیرغم مصاحبه ها و صحبت های شیرین و امیدبخش دولتمردان اما گویا این قشر آسیب پذیر جامعه که بخش اصلی اقتصاد کشور را در دست دارند هنوز اندر خم یک کوچه اند و قرار نیست به این زودی ها کسی از آنها یاد کند.

منتظر دستان پرمهر مسئولان هستیم !

میریان از کارگران حوزه صنعت در گفتگو با خبرنگار ایلام رصد با ابراز گلایه از اقدام مسئولان گفت: به نظرم مسئولان امر فراموش کرده اند که کارگران هم جزئی از این کشور هستند و باید سراغی از آنها هم بگیرند.

وی اظهار کرد: ای کاش برای چند ماه هم این عزیزان دست اندرکار جای ما روداشته تا درک کنند با حقوق ماهی یک میلیون پانصد چگونه می توان زندگی کرد.

این فعال صنعتی در خصوص بسته حمایتی بیان داشت: علیرغم همه صحیت ها اما هنوز هیچکدام از قشر کارگری موفق به دریافت این بسته حمایتی نشده اند و کماکان چشم انتظار دستان پرمهر آنها هستیم.

مسئولان؛ عدالتتان را شکر

 محمدی یکی دیگر از این قشر کارگری بوده که در تماس با خبرنگار ما ضمن ابرازگلایه از برخوردهای تبعیض آمیز دولت در خصوص توزیع ناعادلانه بسته حمایتی تصریح کرد: همکاران بنده در سراسر کشور گردانندگان اصلی چرخ اقتصاد بوده اما اینکه برای یک بسته ناچیز باید در انتهای صف قرار گیرند یک خورده بدور از انصاف می باشد.

وی افزود: این قانونی همیشگی در جهان بوده که سواره از پیاده خبر نداشته و بخوبی این ضرب المثل امروز در مورد مسئولان ما نمود پیدا کرده است.

کارگران منتظر حمایت مسئولان

علیرغم همه صحبت های صورت گرفته در خصوص این بسته حمایتی و تأکید روز گذشته وزیر رفاه ، اما گویا هنوز قرار نیست دل کارگران و خانواده هایشان شاده و بااین بسته بتوانند چند روزی را سر کنند.

آقایان مسئول بترسید از روزی که آه این زحمتکشان و محرومان جامعه دامن شما را بگیرد که آنروز زیاد هم دور نیست.

در پایان یاد جمله ای زیبا از یک همکار رسانه ای افتادم و حیف بود در پایاین گزارش ننویسیم که "کارگران مشغول دردند".

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد