سرویس: بین الملل
کد خبر: 35051
|
07:48 - 1397/10/17
نسخه چاپی

المانیتور:

سیاست ترامپ ادامه سیاست اوباماست؛ فرقش چند موشک تام‌هاوک بود!

سیاست ترامپ ادامه سیاست اوباماست؛ فرقش چند موشک تام‌هاوک بود!
المانیتور در گزارشی به نقل از برخی منابع صهیونیست از سیاست‌های رئیس‌جمهور آمریکا در غرب آسیا ابراز نگرانی کرده است.

به گزارشايلام بيدار،وبگاه تحلیلی المانیتور گزارشی را تحت این عنوان منتشر کرده است: «چگونه مقامات ارشد اسرائیل با یک ترامپ غیر قابل پیش‌بینی سر می‌کنند؟» در این گزارش، به نقل از برخی منابع صهیونیست که نامی از آنها برده نشده، اظهاراتی مطرح شده است.

بر اساس این گزارش، یک مقام ارشد نظامی صهیونیست در خصوص سیاست‌های ترامپ می‌گوید: «با این رئیس‌جمهور، هرچیزی می‌تواند اتفاق بیفتد، خوب یا بد. هیچ سیاستی که به خوبی روی آن فکر شده باشد در کار نیست. هیچ الگوی رفتار مشخصی هم وجود ندارد و تصمیم‌گیری هم از روندی قاعده‌مند برخوردار نیست. باید هر صبح بیدار شوید و منتظر بهترین‌ها باشید!»

یک منبع ارشد دیپلماتیک نیز به المانیتور گفته است: «اگرچه عجیب به‌نظر می‌رسد اما در کل، سیاست ترامپ ادامه سیاست اوباما است؛ تنها با شکل و ابزار متفاوت. اوباما می‌خواست نیروهای آمریکایی را از خاورمیانه خارج کند و ترامپ هم همین را می‌خواهد. منفعت آمریکا همان است که بود: بازگشت به خانه. این تغییر نکرده و نخواهد کرد. تفاوت در شلیک موشک‌های تام‌هاوک به سوریه بود که اوباما از آن خودداری کرد و ترامپ آن را انجام داد. این همه تفاوت است.»

وی می‌افزاید: «این ترامپ سوریه را ترک می‌کند و شما باید بدانید که چگونه به حرف‌هایش گوش دهید. ما اکنون در تلاش برای این هستیم.»

المانیتور همچنین به نقل از یک منبع دیپلماتیک دیگر اسرائیلی که نامی از او نبرده، می‌نویسد: «تاثیر ترامپ بر منطقه ما شدید و ناآرام‌کننده است که همیشه هم به نفع ما نیست. او با جابجایی سفارت خشونت را بار دیگر در غزه شعله‌ور کرد و از محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان، یک دشمن ساخت. عباس اکنون تمام اعتمادش را به روند صلح از دست داده است....»

یک مقام نظامی دیگر صهیونیست نیز در این گزارش از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران ابراز نگرانی کرده و گفته که این امر می‌تواند در جهتی که مدنظر دولت آمریکا نبوده حرکت کند.

در گزارش المانیتور آمده است: «سازمان‌های جاسوسی اسرائیل که تا حدودی تمرکز خود را بر ایران کاهش داده بودند و به جای آن مشغول پایش حضور ایران در سوریه شده بودند، اخیرا مجبور شدند که منابع، ابزارها و توجه خود را مجددا بر برنامه هسته‌ای متوقف شده ایران و تحولات مرتبط با آن بازیابی کنند.»

یک منبع امنیتی رژیم صهیونیستی در این خصوص به المانیتور گفت: «ترس بزرگ ما این است که ترامپ با از دست دادن علایقش  در نقطه‌ای اعلام کند که ایران می‌تواند هر کاری که خواست با برنامه هسته‌ایش انجام دهد و او به آن اهمیتی نخواهد کرد، درست مثل همان چیزی که در خصوص حضور ایران در سوریه گفت. ما باید برای آن نیز آماده باشیم! در دوران ترامپ، ما باید برای هرچیزی آماده باشیم و از هیچ سناریویی متعجب نشویم.»

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد