سرویس: استان ایلام
کد خبر: 35048
|
00:07 - 1397/10/17
نسخه چاپی

فرمانده تیپ ۱۸۱ زرهی نظامی غرب کشور:

عملیات میمک برند استان ایلام در دوران دفاع مقدس است

عملیات میمک برند استان ایلام در دوران دفاع مقدس است
فرمانده تیپ ۱۸۱ زرهی نظامی غرب کشور گفت: عملیات غرورآفرین میمک از شاخص ترین و به نوعی برند استان ایلام در دوران دفاع مقدس محسوب می شود.

به گزارشايلام بيدار، سرهنگ «امیرغلام علیان»، فرمانده تیپ ۱۸۱ زرهی نظامی غرب کشور در نشست هم اندیشی برگزاری یادواره عملیات فتح میمک، اظهار کرد: غیورمردانی که در عملیات فتح میمک با کمترین امکانات نظامی حضور یافتند ، در ابتدای جنگ تحمیلی عراق علیه ایران توانستند با رشادت خود صفحه ای ماندگار از مجاهدت های مردم استان ایلام را به نمایش بگذارند.

وی، افزود: دشمن بعثی در ابتدای جنگ که هنوز سازماندهی مناسبی در میان نیروهای نظامی وجود نداشت، تلاش کرد با فتح ارتفاعات میمک خود را در صحنه نبرد غالب و پیروز نشان دهد که با رشادت ارتشیان دلاور به همراه ایل سلحشور خزل از دستیابی به اهداف خود باز ماند.

فرمانده تیپ ۱۸۱ زرهی نظامی غرب کشور،  تاکید کرد: باید این برهه تاریخی و حساس از جنگ تحمیلی بخوبی تبیین و معرفی شود که چگونه مردم در کنار نیروهای نظامی توانستند این حماسه بزرگ را خلق کنند.

علیان، یادآور شد: عملیات ضربت ذوالفقار در منطقه میمک برند استان ایلام در دفاع مقدس محسوب می شود چرا که با حضور خودجوش عشایر ایل خزل و همرزمی آنها با ارتش جمهوری اسلامی به عنوان اولین پیروزی کشور در جنگ تحمیلی صورت گرفت.

فرمانده تیپ ۱۸۱ زرهی نظامی غرب کشور، تصریح کرد: هنرمندان و اهالی رسانه و بویژه فیلمسازان می توانند در این محور با تولید آثار آنرا برجسته کنند.

وی، گفت: مستندات به جای مانده از فتح میمک این عملیات با همکاری ارتش و ایل خزل باید در تقویم شفاهی و کتبی ثبت شود. عملیات ضربت ذولفقار دی ماه ۵۹ بعد از سه ماه تصرف ارتفاعات میمک از سوی رژیم بعث عراق بازپس گیری شد.

گفتنی است، یادواره فتح میمک روز پنجشنبه هفته جاری در منطقه عمومی میمک با حضور امیردربندی از فرمانده هان دفاع مقدس و اعضای حاضر در عملیات ضربت ذوالفقار و مسئولان و مردم استان ایلام برگزار می شود.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد