سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 35045
|
09:00 - 1397/10/17
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می دهد؛

شهری که جایگاه سوخت ندارد

شهری که جایگاه سوخت ندارد
شهر مهر مرکز بخش گچی شهرستان ملکشاهی با جاذبه های گردشگری فراوان، فاقد جایگاه سوخت می باشد.

به گزارشايلام بيدار، شهر مهر مرکز بخش گچی شهرستان ملکشاهی که مسیر اصلی ارتباط مردم به سد چم گردلان و آبشار زیبای اما می باشد، فاقد جایگاه سوخت است.

مسیر ارتباطی ملکشاهی، مهر، ایلام که از روستای اما و سد چم گردلان و مرکز بخش گچی عبور می کند، به دلیل دارا بودن جاذبه های بی نظیر طبیعی و گذر مسافران و گردشگران بومی و غیربومی همواره مسیری پر ترافیک بویژه در فصل بهار بوده است.

جاذبه های گردشگری و اکوتوریسم منطقه مذکور از جمله آبشاردیدنی اما، دریاچه سد چم گردلان، جنگلها و مناظر طبیعی، باغات روستای اما و چنار کهنسال واقع در مسیر موجب شده اند تا عبور و مرور خودرو در این مسیر نسبتا زیاد باشد، اما پمپ بنزین و جایگاه سوخت در مسیر فوق وجود ندارد.

شهر مهر که مرکز بخش گچی از توابع شهرستان ملکشاهی است، با احداث و استقرار جایگاه سوخت به رونق شهری بهتری خواهد رسید و یکی از خواسته های اهالی این بخش احداث جایگاه سوخت می باشد.

روستاهای انجیر و کلک نیز در این مسیرقرار گرفته و جهت تردد به مرکز استان از این مسیر استفاده می کنند.

شهر مهر و مسیر ارتباطی ایلام- مهر- ملکشاهی، محل عبور خطوط انتقال گاز و آب شرب به مرکز شهرستان ملکشاهی بوده و از لحاظ صنعتی به دلیل استقرار مرغداریها و باغات و کشاورزی آبی و دیمی دارای رونق خاصی است.

یکی از ساکنین شهر مهر به خبرنگار ما گفت: از 10 سال پیش با ارتقاء ملکشاهی از بخش به شهرستان، مهر ملکشاهی نیز به شهر و مرکز بخش گچی ارتقاء یافت.

توسعه منطقه با ایجاد جایگاه سوخت

وی اظهار کرد: بعد از گذشت 10 سال هنوز این شهر فاقد جایگاه سوخت می باشد و برای تامین سوخت خودروهای خود مجبوریم به مرکز شهرستان یا مرکز استان مراجعه کنیم که کاری دشوار است.

شهروند دیگری گفت: شهر مهر مرکز بخش گچی دارای جاذبه های گردشگری فراوانی است و مسیر تردد به سد چم گردلان و آبشار اما و روستاهای منطقه از مرکز شهر مهر عبور می کند اما بدلیل عدم استقرار جایگاه سوخت مشکلاتی برای رانندگان به وجود می اید.

این شهروند افزود: امیدواریم مسئولین مربوطه با استقرار جایگاه سوخت در شهر مهر ضمن رفع مشکلات اهالی این شهر کمکی به توسعه صنعت گردشگری در این منطقه نمایند.

یکی از رانندگان عبوری از این مسیر گفت: عدم وجود جایگاه سوخت در این منطقه رانندگان را با مشکلاتی روبرو می کند و بایستی برای تامین سوخت خودروی خود به شهرارکوازملکشاهی یا شهر ایلام برویم.

وی اظهار کرد: در کلیه فصول سال بویژه فصل بهار گردشگران زیادی از اکثر نقاط کشور به این منطقه می آیند که با توجه به اینکه به این مسئله آگاهی نداشته و از عدم وجود پمپ بنزین در این منطقه مطلع نیست مشکلاتی برای آنها پیش می آید که با استقرار جایگاه سوخت توسعه این منطقه روند بهتری را طی خواهد کرد.

استقرار جایگاه سوخت گامی در راستای توسعه شهر مهر

باتوجه به جاذبه های گردشگری منطقه و سد چم گردلان به عنوان جاذبه توریستی و منبع تامین آب شرب مرکز استان و آب کشاورزی منطقه و تردد خودروهای گردشگران و همچنین نیاز ساکنین شهر مهر که جمعیت عظیمی از شهرستان ملکشاهی را تشکیل می دهند، لذا استقرار جایگاه سوخت در این شهر امری ضروری است و از مطالبات شهروندان شهر مهر ملکشاهی می باشد.

چشم انداز مساعد این مسیر، لزوم استقرار جایگاه سوخت را ضروری تر می نماید و لازم است مسئولین مربوطه در خصوص این خواسته مردم اقدام نموده و در توسعه و عمران و آبادانی این بخش گامهای موثری برداشته شود.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد