سرویس: استان ایلام
کد خبر: 35024
|
08:05 - 1397/10/15
نسخه چاپی

گزارش؛

گوشت نایاب و صف های طویل در قطب دامپروری کشور

گوشت نایاب و صف های طویل در قطب دامپروری کشور
این روزها مردمان زاگرس از قطب های دامپروری کشور در صف های طویل در انتظار گوشت های یخی وارداتی هستند.

به گزارشايلام بيدار، استان ایلام با دارا بودن طبیعتی بکر و کوه هایی سربه فلک کشیده با داشتن دامنه هایی پر از رزق و روزی یکی از قطب های مهم تولید گوشت قرمز در کشور است.

بنا بر اعلام مدیران امور عشایری استان ، ایلام با تولید سالانه ۸هزار تن گوشت در سطح کشور از تولیدکنندگان اصلی این فرآورده مهم پروتئینی هستند.
این توضیحات کوتاه تنها پیش مقدمه ای بود از نوشتن گزارشی در خصوص وضعیت این روزهای مردم زاگرس است.
بی انضباطی های اقتصادی از یک طرف و نظارت ضعیف نهادهای ناظر باعث شده تا مردم مرزدار و کارآفرین ایلام که بخش عمده ای از گوشت کشور را فراهم می کنند اندر خم یک کوچه باشند.
پروتئینی که توسط همین کشاورزان و عشایر ایلامی تولید و روانه بازار شده این روزها در دیارمان با نرخ طلا و ارز برابری کرده و از کیلویی ۳۰هزار به ۷۵هزار در برخی قصابی های سطح شهر رسیده بطوریکه راهی جز حذف یا کاهش آن در سفره های خود ندارند.
اما آنچه که بیش از همه دل هر بیننده ای را بدرد می آورد فارغ از توزیع گوشت صادراتی در جایی که تأمین کننده کشور بوده ، وجود صف هایی طویل از زنان و مردان آبرمند و عزتمند ایلامی می باشد.
مردمانی که باید در بهترین شرایط زندگی بوده این روزها برای پیدا کردن یک کیلو گوشت یخی آنهم به قیمت نه چندان ارزان به هرکسی برای گرفتن رو می اندازند‌.
چشمی که این عزت را که با چنین وضعیتی در حال نابودی بوده را ببیند و از اشک خیس نشود لیاقتی جز کوری ندارد.
اما متأسفانه مسئولان خواسته یا نخواسته این وضعیت اسفبار را دیده و بعضا بر سر این مردم منت هم می گذراند.
در استانی با جمعیتی بالغ بر ۶۰۰ هزار نفر روزانه چیزی در حدود پنج تن کمتر یا بیشتر توزیع شده که با ضرب و تقسیمی ابتدایی نتیجه آن این صف های طویل و دردآور می شود.

گلایه های مردمی

تماس و پیام های متعدد مردم حکایت از گلایه مندی آنها از توزیع همین گوشت صادراتی بوده که چگونه اعتراض مردم را درآورده است.

پیرمردی هشتاد ساله که باید این سال ها در استراحت باشد با بغضی فروخورده به خبرنگار ما گفت: جای تأسف دارد که مردمانی عزتمند اینگونه برای گرفتن چند کبلو گوشت اینچنین وضعیتی داشته باشند.
وی در خصوص نحوه توزیع اظهار کرد: چند وقتی هست بعلت گرانی نتوانستیم گوشت تازه تهیه کنیم و ناچارا از ساعت یک و نیم ظهر به امید گرفتن چند کیلویی در این صف حاضر شدم اما با توجه به مقدار کمی که توزیع می شود امیدی به دریافت ندارم.
مادری همراه فرزندش در صف یکی از قصابی ها که خود را کارمند دولت معرفی کرد نیز با ابراز گلایه بیان داشت: همسرم در مأموریت بوده و ناچارا برای جانماندن از دریافت این گوشت یخی مجبور به گرفتن مرخصی دوساعته از اداره شده ام.
وی با گلایه از مسئولان تصریح کرد: بخدا مردم آبرودار ایلام و ایران لایق چنین صف هایی نیستند ولی برای اینکه شرمنده خانواده نباشند اینگونه رفتارها را تحمل می کنند.

عزت مردم را برگردانید

این دو مورد تنها نمونه ای از ده ها مورد مصاحبه مردم با خبرنگار ایلام رصد در سطح چند قصابی بوده که هرکدام وضعیتی مشابه و افتضاحی دارند.
در این چند ساعت یاد صحبتی از صحبت های رئیس محترم جمهور جناب روحانی افتادم که در اولین تبلیغات خود با انتقاد از دولت قبل صفوف مردم برای دریافت ارزاق را لایق مردم ندانست و اعلام کرد چنان رونقی در اقتصاد بوجود آوریم که مردم حتی به گرفتن یارانه هم بی نیاز باشند.
جناب روحانی رونق اقتصادی پیشکش شما و دولتمردان ، عزت مردم را با اینچنین صف هایی لت و پار نکنید.پنجتن کمتر یا بیشتر برای توزیع در نظر گرفته شده که با ضرب و تقسیمی ابتدایی مشخص شده و نتیجه اش ایجاد صف های طویل و دردآور است.
جناب روحانی رونق اقتصادی پیشکش شما و دولتمردان ، عزت مردم را با اینچنین صف هایی لت و پار نکنید.

ایلام رصد

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب