سرویس: استان ایلام
کد خبر: 35012
|
13:26 - 1397/10/12
نسخه چاپی

استاندار ایلام:

اطلس امنیت غذایی در ایلام ایجاد شود

اطلس امنیت غذایی در ایلام ایجاد شود
استاندار ایلام گفت: سلامت روانی و امنیت غذایی جزو اولویت های سلامت است که باید این مهم در استان فراهم شود.

به گزارشايلام بيدار، "قاسم سلیمانی"، استاندار ایلام امروز چهارشنبه در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان ایلام اظهار داشت: اولویت دهی به 2 موضوع سلامت روانی، اجتماعی و مطالعات اطلس امنیت غذایی باید در سیاست های کلی سلامت استان در اولویت قرار گیرد. 

وی افزود: کارهای بسیار خوبی در این خصوص در استان صورت گرفته است اما در بحث مطالعات اطلس امنیت غذایی و سلامت روانی و اجتماعی جامعه باید اولویت دهی و برنامه ریزی صورت گیرد. 
استاندار ایلام تاکید کرد: امنیت غذایی دسترسی همه مردم و در تمام اوقات به غذای کافی برای داشتن یک زندگی سالم است و هدف از ایجاد ایمنی غذایی به حداقل رساندن بیماری های ناشی از این بخش است.
سلیمانی دشتکی یادآور شد: دسترسی به غذای ایمن رکن اساسی امنیت غذایی است و زمانی که بخواهیم این امنیت را برقرار کنیم توجه به ایمنی نکته ای امکانپذیر است و تمامی اقدامات باید مبتنی بر توسعه یافتگی باشد.
وی گفت: اگر به درستی به تغذیه و ایمنی غذایی پرداخته شود بحث های خدمات درمان و مراقبتی در آینده از بین می رود.
استاندار ایلام با تاکید بر انجام پژوهش در بخش نیازهای استان، تصریح کرد: ما نیاز داریم که در بحث سلامت روانی جامعه و تاب اوری فردی مطالعات و پژوهش های مرتبط و موثری برگزاری کنیم.
وی اقدام های انجام شده در حوزه سلامت در استان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: افتتاح مرکز فوریت های پزشکی، مرکز شیمی درمانی، استقرار یک آمبولانس هوایی و تحویل 15 دستگاه خودرو آمبولانس پیشرفته و حضور اکیپ های پزشکی از جمله مرهم از جمله فعالیت های مثبت حوزه سلامت در استان بوده است. 
سلیمانی دشتکی به مشکلات حوزه سلامت در استان اشاره کرد و گفت: در حوزه آسیب های اجتماعی و تاب آوری فردی با مشکلاتی مواجه هستیم، البته آمارهای بسیار مثبت و خوبی هم در استان وجود دارد که از جمله می توان به آمار سی ام طلاق در کشوراشاره کرد.
وی با بیان این که ایلام محل پارادوکس ها و تضادهاست خاطر نشان کرد: با وجود ظرفیت های بسیار خوب در استان از جمله مرز ، اربعین ، نفت و گاز، آب های سطحی و ظرفیت های بسیار بالای انسانی دارای فقر ، بیکاری و آسیب های اجتماعی است که این نشان دهنده عدم استفاده از ظرفیت های بالای آن است.
وی ایلام را استانی غنی اما فقیر توصیف کرد و اظهار داشت: بایستی با تحقیق و پژوهش به بررس علل و عوامل این تضادها پرداخت، به عتوان نمونه این استان بیشترین پس انداز و مصرف را در کشور دارد اما بیشترین تحت پوشش نهادهای حمایتی را دارد یا به عبارتی با توجه وقوع کمترین طلاق ها در ایلام، در برخی آسیب های اجتماعی وضعیت خوبی ندارد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام نیز در این نشست گفت: سال آینده 360 هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح تحول سلامت در نظر گرفته شده که در این راستا رسانه ملی و خبرگزاری ها باید خدمات دولت و کاهش هزینه های مردم را اطلاع رسانی کنند.انتهای پیام /س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب