سرویس: استان ایلام
کد خبر: 34988
|
01:15 - 1397/10/12
نسخه چاپی

گزارش؛

قطار؛ آرزوی دیرین ایلامیان/ وعده ای همچنان روی کاغذ است

قطار؛ آرزوی دیرین ایلامیان/ وعده ای همچنان روی کاغذ است
شنیدن سوت قطار در ایلام کم کم به آرزویی دست نیافتنی در ایلام تبدیل می شود.

به گزارشايلام بيدار، یکی از بخش های زیربنایی در اقتصاد هرکشور ببدون هیچ حرف و حدیثی می توان حمل ونقل عنوان کرد.

سیستم حمل ونقل در حوزه های مختلفی تقسیم شده از جمله هوایی، زمینی و ریلی که هرکدام دارای بخش هایی متعددی می باشد.

یکی از بخش های مهم این زیرساخت حمل ونقل ریلی می باشد.

براساس نظر بخش عظیمی از کارشناسان و بدلایل پایین بودن آلایندگی صوتی و زیست محیطی و همچنین امنیت بالای سفر، قطار بهترین انتخاب می باشد.

به اعتقاد بسیاری از اقتصاددانان بین ‏المللی، مطالعات انجام شده در سطح کلان اقتصادی برخی کشورها نشان می‏دهد که سرمایه گذاری در حمل ونقل ریلی موجب افزایش رشد اقتصادی این کشورها شده و با افزودن بر بازدهی اجتماعی در سرمایه گذاری‏های خصوصی موجبات سرمایه گذاری درزیرساخت‏های حمل و نقل را فراهم آورده است.

شبکه ریلی در ایران نیز بدلایل ذکر شده به یک مهم در کشور تبدیل شده بطوریکه در نقشه راهی با کاهش خودرو محوری بدنبال افزایش سیستم ریلی باشند.

درحال حاضر و به برکت انقلاب اسلامی بیش از 14هزار کیلومتر ریلگذاری در کشورانجام شده و تقریبا بغیر از چند استان اندک ،  کل کشور را شامل شده است.

ایلام ؛ محروم از سیستم ریلی

استان ایلام بعنوان یکی استان های مرزی که در این سال ها به برکت خیل عظیم زائرین عتبات عالیات و هم مرزی با کشور عراق و مرز بین المللی مهران به یکی از مرزهای مهم تبادلاتی تبدیل شده یکی از محرومان از این سیستم مهم و حیاتی می باشد.

ریل گذاری در ایلام یکی از مطالبات همیشگی و قدیمی مردم ایلام بوده که اهمیت آن بر توسعه استان بر هیچکسی پوشیده نیست.

اما متأسفانه علیرغم تلاش ها و قول هایی متعدد از دولت های گذشته تاکنون و حتی کلنگ زنی نمادین در سال 92 همچنان ریل گذاری در ایلام تنها روی کاغذ محقق شده است.

مردم استان کماکان با توجه به اینکه سوت قطار از اسلام آبادغرب شهرستان همجوار ایلام شنیده می شود انتظار دارند مسئولان تلاش های مجدانه خود را بیش از پیش گسترش داده و با رایزنی ها بیشتر این آرزوی دیرینه را در استان جامه عمل بپوشانند.

ایلام رصد

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب