سرویس: استان ایلام
کد خبر: 34969
|
07:34 - 1397/10/10
نسخه چاپی

رفع معضل کمبود فضای سبز؛

وقتی تکنولوژی بام سبز در ایلام بومی سازی می شود

وقتی تکنولوژی بام سبز در ایلام بومی سازی می شود
در ایران و با روش های ساختمان سازی ، کمبود فضای سبز به یک معضل در شهر تبدیل شده اما با یک خلاقیت می توان این مشکلات را حل و آرامش را برای ساکنان ایجاد کرد.

به گزارشايلام بيدار، امروزه صنعت ساختمان سازی به یکی از پررونق ترین صنایع در جهان تبدیل شده و با گسترش تکنولوژی نیاز به این حجم از ساختمان سازی برکسی پوشیده نیست.

اما آنچه که در این صنعت امروز باید به آن توجه شود استفاده از تکنولوژی های روز دنیا و مدیریت پروژه است، تکنولوژی در تمام جهات ساختمان ها نفوذ کرده وعملا استفاده از آنها برای مدیران این صنعت غیرقابل انکار است.

یکی از این تکنولوژی های نوظهور در صنعت ساختمان سازی "بام سبز" یا باغ بام بوده که در صورت توسعه می تواند نتایج مثبت و در خور توجهی داشته باشد.

در کشورهای غربی با توجه به اهمیت فضای سبز به این مقوله بصورت خاص توجه شده و هرروز بر تکنولوژی های آن افزوده شده اما متأسفانه انتقال آن به ایران مشکل است.

شرکت دانش بنیان "مهران صنعت سبز غرب" با حضور متخصصان جوان ایلامی از جمله این مبتکران و کارآفرینان بوده که در صنعت بام سبز فعالیت و نوآوری دارند.

کاهش هزینه ها تا نصف

دکتر "محمدصادق کریمی"، دانش آموخته رشته معماری و مدیرعامل شرکت در گپ و گفتی صمیمی با خبرنگار ما طرح را اینگونه برای مخاطبان تشریح می کند:

در ایران و با روش های ساختمان سازی، کمبود فضای سبز به یک معضل در شهر تبدیل شده اما با یک خلاقیت می توان این مشکلات را حل و آرامش را برای ساکنان ایجاد کرد.

بام سبز در دنیا با روشها و متدهای خاصی در حال انجام بوده و هرشرکتی روش خاصی را سعی دارد برای پروژه ها برگزیند.

ما در شرکت مهران صنعت سبز غرب با همفکری همکاران سعی براین داشتیم از معایب طرح بهره بگیریم تا بتوانیم روشی جدید را در این خصوص بکار بگیریم.

در روش ابتکاری بلوک های پیش ساخته با جنس UPVC کربن و با نام مودولار بام سبز را توانستیم بسازیم که با استفاده از آن سازه هایی سبک که دارای سه عایق حرارتی، رطوبتی و صوتی بودند را تولید کردیم.

این بلوک ها در کارگاه تولید و بصورت پیش ساخته به محل پروژه جهت زیرساخت کاشت چمن یا درختچه و گل انتقال می یابد.

یکی دیگر از مزیت های این روش جدید استفاده از متریال ارزانتر و باکیفیت تر بوده و با ساده سازی کارعملا هزینه ها را برای کارفرما تا نصف نیز کاهش خواهد داد.

نکته مورد توجه دیگر در این کار این بوده که با وجود بلوک های پیش ساخته مودولار هیچ نیازی به تخریب در ساختمان نبوده و با عایق کاری که خود آنها دارند هیچ آسیب به ساختمان نمی رسد و در سریعترین زمان نیز راه اندازی خواهد شد.

اشتغالزایی طرح

محمدصادق کریمی در ادامه به مبحث اشتغالزایی این طرح اشاره و بیان داشت: با کمک و همفکری همکاران توانستیم 5 نفر را در این طرح مشغول فعالیت کنیم.

وی افزود: تمام کارها توسط این تیم که متشکل از دانش آموختگان رشته های الکترونیک، عمران، معماری و کشاورزی بوده نظارت می شود.

این جوان تحصیلکرده و کارآفرین مهمترین خواسته خود را اینگونه بیان می کند : توان فکری جوانان ما در کشور کم نبوده و می توان با حمایت و توجه به آنها خیلی ازعلم های روز دنیا را  بومی سازی و برروز کنیم واز وابستگی به کشورهای دیگر بی نیاز شویم.

ایلام رصد

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب