سرویس: استان ایلام
کد خبر: 34942
|
11:34 - 1397/10/08
نسخه چاپی

یادداشت؛

حکایت باران و دست فروشان ایلام

حکایت باران و دست فروشان ایلام
نشاط یک شهر در چهره مردم آن شهر است، هرچند ابزار شهری و امکانات تفریحی هم تعبیه شود اما وقتی رفاه و نیازهای اولیه مردم تامین نشود تاثیری در رفاه و امید به زندگی مردم ندارد.

عباس خزلی::روز گذشته در حال عبور از شهر بودم،عده ای جوان و میانسال دور هم جمع شده بودند و وضعیت هوا را تحلیل می کردند (ماشالله هوا صاف میشه ) به چهره هر کدام نگاه می کردی موجی از تشویش و اضطراب دیده می شد.

سالهاست عده ای در ورودی جنوب شهر دست فروشی می کنند و چون مواد خوراکی و البسه را زیر قیمت بازار عرضه می کنند، مشتریان آنان بیشتر قشر ضعیف وخانواده های حمایتی ها و گاه مسافران و رهگذران هستند.

این داد و ستد در هوای باز و مناسب با اوضاع اقتصادی مشتریان و اینکه منبع در آمدی است به ظاهر مطلوب می آید، بماند که تحمل گرما و سرما و ریزدگرد و...طاقت فرساست.

اما درد جای دیگر است و آن در فصل زمستان بارندگی و برف که زندگی این خانواده ها را راکد و تامین اقل مایحتاج زندگی را بر ایشان دشوار و غیر تحمل می کند، بطوریکه بر خلاف اکثریت که تمنای باران این رحمت بی بدیل از خداوند دارند و در حین نزول شکر و سپاس و صلوات بر لب شاداب می شوند اما این افراد شاغل هوای آفتابی با ابری شدن هوا ذهن و روح آنان نیز ابری می شود چرا که گرسنگی کشیدن مانند بارش سنگ بر سرخانواده این بخت برگشتگان است و اجاره مسکن و ...

سوال این است که مسئولین شهر و کسانی که بعنوان مدعی العموم وظیفه حمایت از اقشار مختلف را دارند، آیا تاکنون به این افراد فکر کرده و یا اصلا خریدی از آنان داشته اند، شاید اینگونه درد دل و مشکلات را بشوند و احیانا برای ساماندهی این افراد که بر حسب مشتری درصد بالایی از جمعیت شهر را شامل می شود تلاشی و یا برنامه ای داشته باشند.

روزانه رسانه های شهرستان ایلام حتما خبری از شهرداری و فعالیت های چشمگیر آن را اطلاع رسانی می کنند. انصافا مسئولیت پذیری و تلاش شهردار محترم نسبت به سایر ادارات و مدیریت ها کارنامه ای درخشان دارد و قابل تقدیر است اما در نظر گرفتن جایگاهی برای این قشر آسیب پذیر نیز اساسی جز حقوق شهروندی و بعلاوه زیبایی نمای شهر محسوب می باشد.

با کمی دقت نظر متوجه می شویم نشاط یک شهر در چهره مردم آن شهر است، هرچند ابزار شهری و امکانات تفریحی هم تعبیه شود اما وقتی رفاه و نیازهای اولیه مردم تامین نشود تاثیری در رفاه و امید به زندگی مردم ندارد.

لذا از شهردار ایلام انتظار می رود در این خصوص نیز اقداماتی در دستور فعالیت های خود قرار دهد، می دانیم که شکم گرسنه هیچ زیبایی را در اطراف خود حس نمی کند. انشالله پیگیر این مورد مهم در یادداشت های آینده خواهم بود.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب