سرویس: استان ایلام
کد خبر: 34929
|
14:41 - 1397/10/07
نسخه چاپی

امام جمعه موقت ملکشاهی:

حماسه 9 دی میثاق با ولایت است

حماسه 9 دی میثاق با ولایت است
امام جمعه موقت ملکشاهی گفت: فتنه سال 88 تنها یک حادثه داخلی نبود بلکه توطئه ای برای براندازی نظام بود و حماسه 9 دی میثاقی بود با ولایت که نقشه دشمنان را نقش برآب و توطئه های آنان را به ناامیدی تبدیل کرد.

به گزارشايلام بيدار، حجت الاسلام "نبی سبحانی"؛ امام جمعه موقت ملکشاهی در خطبه های این هفته نمازجمعه ضمن تسلیت درگذشت آیت الله هاشمی شاهرودی گفت: آیت الله هاشمی شاهرودی در دوره قبل از انقلاب و بعد از انقلاب همراه امام (ره) و در مسیر امام(ره) حرکت کرد، فعالیتهای علمی و خصوصا فعالیتهایی در حوزه تبیین معارف دینی داشته، فعالیتهای سیاسی و اجرایی که داشت بر کسی پوشیده نیست، خداوند متعال ایشان را با انبیاءو اجداد طاهرینش مشهور بگرداند.

وی با اشاره به سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی گفت: در فضیلت علم و یاددادن همین بس که مولای متقیان امام علی(ع) می فرمایند؛ هرکسی که یک کلمه به من بیاموزد مرا بنده و خدمتگذار خویش کرده است.

سبحانی به سالروز حماسه 9 دی اشاره کرد و گفت: 9 دی سالروز حماسه تاریخی ملت ایران در سال 88 بود که به نام روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نامگذاری شده است.

خطیب جمعه ملکشاهی اظهار کرد: بر همه ما فرض است که گذری به تاریخ یکصد سال گذشته کشورمان داشته باشیم که در این صد سال اخیر بیگانگان نسبت به ما چه نیت ها و چه کارهایی که انجام نداده اند که هرکدام از آنها حکایت می کند که ما نسبت به غرب و ابرقدرت ها خصوصا انگلیس و آمریکا بدبین باشیم و کینه اینها را تا سالها به دل داشته باشیم. در حوادث بعد از انقلاب و در حال حاضر دشمنی اینها ادامه دارد.

وی تصریح کرد: فتنه سال 88 نشان داد که بیگانگان و دشمنان باز چشم طمع به این کشور دارند.

تحریم های جدیدی که علیه جمهوری اسلامی ارائه می دهند از این واقعیت نشان می دهد که نباید چشم امید به غرب و آمریکا داشت.

دشمنی آمریکا با ملت ایران است، چه قبل از انقلاب با مردم دشمنی داشتند و بعد از انقلاب دشمنی شان بیشتر شده است.

بعد از انقلاب که در بسیاری موارد دستشان از این سرزمین کوتاه شده استبه فکر نفوذ افتاده اند که هر بار اقدام کردند سرشان به سنگ خورد.

سبحانی تصریح کرد: فتنه سال 88 تنها یک حادثه داخلی نبود بلکه توطئه ای برای براندازی نظام بود و حماسه 9 دی میثاقی بود با ولایت که نقشه دشمنان را نقش برآب و توطئه های آنان را به ناامیدی تبدیل کرد.

امام جمعه موقت ملکشاهی گفت: تحریم های سخت اقتصادی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به مدد حضور مردم نقش برآب خواهد شد اما این به این معنی نیست که مسئولین نسبت به حل مشکلات مردم کوتاهی کنند.

وی اذعان کرد: وظیفه مسئولن این است که قدردان ملت باشند و اگر نارضایتی هست مربوط به فعالیت کارگزاران است، اشکال و ایرادات مختص به اشخاص و افراد است و به پای نظام گذاشته نشود.

سبحانی در پایان گفت: در 12 فروردین 58 ملت به نظام جمهوری اسلامی ایران رای دادند و اگر اشکالی هست در نوع مدیریت و شیوه اداره است و همه با هم بایستی به فکر حل مشکلات جامعه باشیم.

 

انتهای پیام/س

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد