سرویس: استان ایلام
کد خبر: 34922
|
08:18 - 1397/10/06
نسخه چاپی

یک فعال اصلاح طلب در گفتگو با ایلام بیدار:

حضور مردم در 9 دی آگاهانه بود/ اصلاح طلبان واقعی موافق حوادث سال 88 نیستند

حضور مردم در 9 دی آگاهانه بود/ اصلاح طلبان واقعی موافق حوادث سال 88 نیستند
یک فعال اصلاح طلب گفت: عده ای از حوادث سال 88 سوءاستفاده کردند و در پی این اقدامات یکسری توهین ها و هتک ها حرمت ها در سطح کشور انجام گرفت.

"عبدالحمید کرمی"، فعال اصلاح طلب در گفتگو با خبرنگار سیاسیایلام بیدارگفت: مردم همیشه آگاهانه در صحنه‌های مختلف حضور دارند و در 9 دی ماه نیز بر همین اساس و بنا بر شرایط حساس در سال 88 نیز به میدان آمدند.

وی اظهار کرد: عده‌ای از حوادث سال 88 سوءاستفاده کردند و در پی این اقدامات یکسری توهین‌ها و هتک‌ حرمت‌ها در سطح کشور انجام گرفت.

مدیر مسئول هفته نامه پیک ایلام افزود: همین موضوعات باعث شد تا مردم به خاطر دفاع از اعتقادات و حفظ حرمت مسائل دینی، این قبیل حرکات را محکوم کنند.

این فعال اصلاح‌طلب ادامه داد: اما اینکه یک عده به هر صورت از آن دوران فضا را به گونه‌ای ملتهب کردند که همه جریان اصلاحات همراه و یا موافق این قبیل حرکات بودند، حرف درستی نیست و برخی‌ها تنها برای تسویه حساب سیاسی این موضوعات را بیان می‌کردند.

دبیر سابق انجمن اسلامی معلمان استان بیان کرد: اگر چه در برهه کنونی نیز هستند افرادی که این مطالب را تکرار می‌کنند اما بیان این مطالب نه تنها سودی برای کشور ندارد بلکه در این موقعیت حساس چیزی جز خسران و ضرر در پی نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: حوادث سال 88 پرونده خاص به خود را دارد و اینکه این حماسه عظیم را به یک جریان معطوف کنیم پسندیده نیست.

مدیر مسئول هفته نامه پیک ایلام عنوان کرد: اصلاح‌طلبان واقعی به هیچ وجه ممکن موافق حوادث و اتفاقات سال 88 که منجر به توهین و هتک حرمت به مقدسات شد و حتی شرایط نظام را با تهدید جدی مواجه کرد، نیستند.

این فعال اصلاح طلب تصریح کرد: اصل اشتراک اساسی همه جریان‌ها و تشکل‌های سیاسی مجوز دار در کشور که در حال فعالیت هستند، "جمهوریت" و "اسلامیت" است و چنانچه کوچکترین خدشه‌ای به اسلامیت وارد شود قطع یقین همه مردم پای کار هستند و این اصل اساسی است که همه جریان‌های کشور باید آن را پذیرفته و به آن پایبند باشند.

کرمی گفت: در 9 دی، 22 بهمن، 13 آبان و صحنه‌های مختلف دیگر مردم همیشه حضوری فعال داشته و دارند که باید آن را غنیمت و ارزشمند شمرد البته همه باید قدردان این مردم عزیز و فهیم باشیم که همیشه از مبانی انقلاب اسلامی دفاع می‌کنند.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب