سرویس: استان ایلام
کد خبر: 34790
|
08:17 - 1397/09/24
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می دهد؛

ساز ناکوک برخی داروخانه ها در اجرای قانون/ وقتی داروهای رایگان پولی می شوند + عکس

ساز ناکوک برخی داروخانه ها در اجرای قانون/ وقتی داروهای رایگان پولی می شوند + عکس
اخیرا در برخی داروخانه های سطح شهر ایلام مشاهده شده که داروی تجویز شده پزشک که تحت پوشش بیمه بوده و باید رایگان ارائه شود اما با روش های جدید به بیماران عرضه می شود.

گروه اجتماعی ایلام بیدار:: جامعه ایثارگری استان ایلام همواره در کشور بعنوان جامعه ای یاد می شوند که در دوران سخت و طاقت فرسای هشت سال دفاع مقدس در برابر ناجوانمردانه ترین حملات دشمن بعثی زیر ظلم و ستم این رژیم فاسد نرفت.

در این راستا جامعه ایثارگری استان ایلام بر حسب وظیفه و برای استقرار و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع از کیان نظام جمهوری اسلامی ایران و استقلال و تمامیت ارضی کشور در مقابله تهدیدات و تجاوزات دشمنان جان خود را در معرض خطرات زیادی قرار دادند.

طبیعی است که بعد از آن همه سختی و مشقت دوران جنگ تدابیری برای رفاه حال خانواده  های ایثارگر از سوی نهادها و وزارتخانه ایجاد گردد که در این زمینه مواردی در قوانین مختلف نیز برنامه ریزی شد.

اما با این وجود هنوز مشکلاتی وجود دارد که خانواده های معظم شهدا و جانبازان و ایثارگر را در ایلام آزرده خاطر کند؛ مشکلاتی که گویا قرار نیست به این زودی ها حل شود.

کلاهبرداری به سبک جدید

اخیرا در برخی داروخانه های سطح شهر ایلام مشاهده شده که داروی تجویز شده پزشک که تحت پوشش بیمه است با روش های جدیدی به بیماران عرضه می شود.

جالب اینکه در برخی داروخانه ها که داروی تجویز شده به اندازه کافی وجود ندارد با توجه به تحت پوشش بودن بیمه به صورت رایگان ارائه می شود اما در داروخانه هایی که به صورت کامل دارو در اختیار دارند بیمار باید دارو را به صورت آزاد تهیه کنند!

با پیگیری های بعمل آمده مشخص شد که به پرسنل این داروخانه ها اعلام شده که در برابر ارائه داد و به بیمار حتی با دارا داشتن دفترچه بیمه و بصورت رایگان اما این قبیل داروها بصورت آزاد ارائه شود.

مشکلات دیگری که تمامی ندارد

یکی دیگر از این مشکلات، داروی خارجی تجویز شده در نسخه های پزشک است که شامل بیمه این خانواده ها نمی شود و باید به صورت آزاد آن را تهیه کنند که با توجه به قیمت بالای داروهای خارجی این امکان برای خانواده های ایثارگر سخت شده است.

از دیگر مشکلات بحث عدم قرارداد دفترچه های خانواده های ایثارگر با مراکز و مطب های خصوصی است به طوری که برای مراجعه به این مراکز باید به صورت آزاد نسبت به خرید بلیط اقدام کنند.

پیشنهاد خانواده های ایثارگر این است تا کارت های ویژه ای برای آنان در مراکز درمانی عرضه شود تا دیگر نیازی به این همه کار اینترنتی که باعث اتلاف وقت و فرار داروخانه ها از ارائه داروها می شود تهیه شود تا این مشکلات رفع شود.

متاسفانه تلاش های ایلام بیدار برای پیگیری این مشکلات با مسئولان امر تاکنون بی نتیجه مانده و همچنان منتظر پاسخگویی ادارات ذیربط خواهیم ماند.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد