سرویس: استان ایلام
کد خبر: 34765
|
07:41 - 1397/09/21
نسخه چاپی

10 جرم اول استان ایلام اعلام شد

10 جرم اول استان ایلام اعلام شد
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام 10 جرم اول کیفری استان ایلام را اعلام کرد.

به گزارشايلام بيدار، "عبدالوهاب بخشنده"، در نشست خبری با اصحاب رسانه ایلام اظهار کرد: بخش عمده ای از این نظارت ها باید از سوی معاونت بازرسی سازمان صنعت ، معدن و تجارت و همچنین تعزیرات حکومتی صورت گیرد ولی در عمل برخورد خاصی را با خاطیان مشاهده نمی کنیم.

وی تاکید کرد: مردم انتظار دارند وضعیت قیمت ها در بازار بطور مستمر رصد شود تا اجحافی در حق مصرف کننده ایجاد نشود ولی به نظر می رسد عزمی برای برخورد با متخلفان از سوی مسئولان ذیربط وجود ندارد.

معاون دادگستری ایلام در ادامه به برخی معضلات شهر ایلام اشاره کرد و یادآور شد: کمبود پارکینگ در شهر ایلام با توجه به افزایش مجتمع های آپارتمانی به شدت احساس می شود و مرکز استان از این منظر در حال انفجار است.

بخشنده اضافه کرد: درحالیکه طبق قانون باید برای خودروها در مجتمع های مسکونی پارکینگ تعبیه شود ولی شهرداری ها نسبت به این موضوع با جدیت برخورد نمی کنند و با توجه به ارجاع آن به کمیسیون ماده ۱۰۰ و درآمدزایی برای شهرداری ها با دیده اغماض به این مسئله نگاه می کنند و همین موضوع باعث شده در کنار بروز وضعیت نامناسب در کوچه ها نارضایتی سایر شهروندان را نیز به دنبال داشته باشد.

وی از مسئولان شهردای خواست نسبت به این موضوع برخورد جدی داتشه باشند و حتی در صورت لزوم نسبت به قلع بنای افراد خاطی اقدام کنند در غیر این صورت دستگاه قضایی استان نسبت به این مسئله ورود خواهد کرد.

معاون دادگستری ایلام همچنین از دانشگاه علوم پزشکی استان خواست نسبت به جابجایی درب ورودی اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) به خیابان اصلی اقدام کند چراکه عرض کم آن و بروز ازدحام در این کوچه مشکلاتی را ایجاد کرده ضمن اینکه برخی جرائم نیز در این محدوده گزارش شده است.

بخشنده در ادامه به وضعیت بروز جرائم در استان پرداخت و افزود: سرقت مستوجب تعریز، ضرب و جرح عمدی، توهین به اشخاص، ایراد صدمه بدنی، تهدید، تخریب، کلاهبرداری، تصرف عدوانی، افتراء و مزاحمت تلفنی ۱۰ جرمی هستند که به ترتیب در استان روی داده اند.

وی یکی از برنامه های این مجموعه را در حوزه طلاق عنوان کرد و گفت: با برگزاری ۹ کارگاه با حضور ۱۶۰ کارشناس و تشکیل کارگروه های شورای خانواده با محوریت طلاق با همکاری دستگاه های مرتبط بهزیستی و دادگاه خانواده ۲۴ درصد از پرونده های درخواست طلاق در مراکز مشاوره خانواده منجر به سازش و بازگشت زوجین به زندگی شده است.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب