سرویس: استان ایلام
کد خبر: 34737
|
07:32 - 1397/09/19
نسخه چاپی

در سایه عدم نظارت ها صورت گرفت؛

حمل گوشت مرغ با وانت درچرداول + تصویر

حمل گوشت مرغ با وانت درچرداول + تصویر
در روزهای اخیر حمل غیربهداشتی گوشت مرغ با وانت در شهرستان چرداول مشاهده شده که منتظر برخورد مسئولان محترم دراین زمینه هستیم.

به گزارشايلام بيدار، توجه به مساله بهداشت وسلامت مردم از جایگاه ویژه ای برخوردار است که باید در سرلوحه کار مسئولین قرار گیرد و سلامت مردم ملاک اصلی باشد.

در روزهایی که انواع واقسام روش های تهیه مواد غذایی ناسالم وجود دارد حفاظت از سلامت مواد غذایی امری ضروری است که به صورت دائمی باید نظارت برآن صورت گیرد.

آموزش ، پیشگیری ، نظارت دائم وبرخورد با متخلفان از روش های حفظ سلامت غذایی مردم می باشد که همه نهادها ودستگاهها درآن شریک هستند وخود مردم هم نظاره گرآن هستند.

غذاهایی که امروزه مردم مصرف می کنند از جاهای مختلفی تهیه می شود وگاها شرکت های تولیدی یا افراد سودجو کیفیت مواد غذایی را دستکاری می کنند واز غفلت مردم دراین زمینه استفاده می کنند.

در روزهای اخیر شاهد حمل غیربهداشتی مرغ پرکنده بودیم که مطمعنا برای مصرف مردم حمل می شد ولی به وسیله وانت وزیر بارش مستقیم باران حال دراینجا این سئوال مطرح است که آیا نظارت مسئولین شهرستان برسلامت مردم اینگونه است که در مرکز شهرستان ماده غذایی مورد مصرف مردم به این روش حمل می شود.

مردم شهرستان چرداول در پیام هایی به پایگاه خبری دیار زاگرس خواستار پیگری وبرخورد با اینگونه موارد هستند ومسلما این فقط وظیفه یک نهاد یا دستگاه خاص نیست ومابقی ادارات دراین زمینه وظیفه دارند.

این شاید نمونه ای از یک حرکت سودجویان باشد ومسلما از این گونه موارد بیشتر خواهد بود اگر جای نظارت خالی باشد.

یک کارشناس بهداشتی در گفتگو با خبرنگار دیار زاگرس گفت:در خصوص تهیه گوشت سلامت مردم باید مد نظر باشد واز ذبح دام وطیور تا رسیدن به دست مردم باید اصول بهداشتی رعایت شود.

وی افزود:اینگونه حمل های غیرمجاز گوشت قابل قبول نبوده وبا افراد سودجو باید برخورد صورت گیرد.

این کارشناس بهداشتی خاطرنشان کرد:عدم رعایت موارد بهداشتی با سلامت مردم سروکار داشته وعواقب آن برعهده مردم می باشد.

از مسئولین محترم شهرستان چرداول واستان ایلام خواستار نظارت وبرخورد با کسانی داریم که سلامت مردم را به خطر می اندازند.

دیار زاگرس

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد