سرویس: استان ایلام
کد خبر: 34736
|
20:31 - 1397/09/18
نسخه چاپی

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام:

کنگره ملی شهدای ایلام در تقویت فرهنگ ایثار و شهادت تأثیرگذار است

کنگره ملی شهدای ایلام در تقویت فرهنگ ایثار و شهادت تأثیرگذار است
فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام گفت: کنگره ملی شهدای ایلام در تقویت فرهنگ شهادت به خصوص میان جوانان تأثیرگذار است.

به گزارشايلام بيدار، جلسه کمیته پشتیبانی کنگره سه هزار شهید استان ایلام امروز با حضور جمعی از مسئولان در محل استانداری ایلام برگزار شد.

ایوب درویشی، ظهر امروز (۱۸ آذر) در جلسه هماهنگی کمیته پشتیبانی کنگره سه هزار شهید استان ایلام، اظهار کرد: افتخاری که ایثارگران و شهدای والامقام برای این کشور و استان به ارمغان آورده اند با هیچ چیز مادی قابل مقایسه نیست و نباید اجازه دهیم آن دوران افتخارآمیز کمرنگ شده و نسل جدید با رشادت های پدران خود در هشت سال جنگ تحمیلی غریبه باشند.

وی، تصریح کرد: شهدا و جامعه ایثارگران کشور و استان با خدا معامله کرده و انتظار مادی ندارند ولی نباید مسئولیت خود را در رسیدگی به مشکلات آنها و تلاش در جهت خدمت رسانی به آنان فراموش کنیم.

معاون استاندار ایلام، یادآور شد: با وجود آنکه حدود ۳۰ سال از پایان جنگ تحمیلی هشت ساله گذشته ولی همچنان عطر و بوی شهادت در جای جای استان ایلام به مشام می رسد و به برکت نفس خانواده های آنان تاکنون این کشور اسلامی توانسته گردنه های سخت را پشت سر بگذارد و به ساحل آرامش برسد.

درویشی، با اشاره به اینکه تاکنون حق شهدای استان بخوبی ادا نشده از برنامه ریزی برای برگزاری کنگره شهدای استان ایلام در سال آینده خبر داد و گفت: عموم دستگاه های مسئول وظیفه دارند لوازم مورد نیاز برای اجرای باشکوه این کنگره را فراهم آورند.

وی، افزود: از شرکت های فعال در حوزه نفت و گاز استان انتظار داریم در تامین منابع مالی مورد نیاز این کنگره کمک کار مسئولان استان باشند تا بتوانیم این مراسم را هرچه باشکوه تر و در شان و جایگاه شهدای استان برگزار کنیم.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام نیز در این جلسه گفت: همه اقشار مدیون خون شهدا هستند و باید در زنده نگه داشته یاد و خاطره فرزندان غیور این سرزمین تلاش مستمری داشته باشیم.

سردار سید صادق حسینی، تاکید کرد: باید با حفظ منزلت خانواده های شهدا و ایثارگران در جهت رفع مشکلات معیشتی این عزیزان گام برداریم.

استان ایلام در دوران دفاع مقدس بیش از ۳ هزار شهید ، ۱۱ هزار جانباز و افزون بر ۳۰۰ آزاده تقدیم انقلاب کرده است.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد