سرویس: سیاسی
کد خبر: 34730
|
10:22 - 1397/09/18
نسخه چاپی

درباره ادعای مجدد تقلب در انتخابات 88

اصلاح طلبان دوباره ثابت کردند که چرا فتنه 88 باید خط قرمز باشد!

اصلاح طلبان دوباره ثابت کردند که چرا فتنه 88 باید خط قرمز باشد!
مجموع اظهارات اخیر یکبار دیگر نشان داد که چرا باید همچنان در جمهوری اسلامی فتنه 88 همچنان یک خط قرمز بزرگ باشد. زیرا خطر نفوذ فعالین فتنه در بدنه نظام وجود دارد و پاکسازی کاملی در اینباره صورت نگرفته است.

به گزارشايلام بيدار، محمدجواد حق‌شناس، فعال اصلاح‌طلب و از اعضای اصلی حزب اعتماد ملی و شورای شهر تهران  در یک برنامه مناظره دانشجویی گفته است: نمی‌شود از ۸۸ نام برد و اسم احمدی‌نژاد را نیاورد! فتنه از ۸۸ شکل گرفت یا از ۸۴ آغاز شد!؟ فتنه تمام ساحت ایران را مثل سرطان در بر گرفت و ما مجبور به شیمی درمانی شدیم. خواه اثر کند یا نه. غده ۸۸ را ببینیم و ریشه آن را در ۸۴ نبینیم منصفانه و دقیق نیست.


بر اساس آنچه روزنامه دولتی ایران منتشر کرده این عضو شورای شهر تهران افزود: اینکه بپذیریم سه میلیون نفر به تعبیر آقای قالیباف انتخابات را نپذیرند بعد بگویند شائبه بوده؟! پس چگونه عمل کردیم که از چهار نفر (نامزد انتخابات 88) سه نفر معترض هستند؟ فتنه ۸۸ بوده یا ۸۴؟ آیا می‌شود این گونه گفت که آنقدر قطعنامه بزنید تا قطعنامه دانتان پاره بشه؟!

حق‌شناس در پایان نیز تصریح کرده است: ۸۸، داوران همه برای پیروزی نماینده مورد نظر خود تلاش می‌کردند و تقلب محرز بوده.

 پیش از این، محمدرضا خاتمی نیز در یک مصاحبه ویدئویی مدعی شده بود که 8 میلیون رأی تقلّبی در انتخابات 88 در وزارت کشور به احمدی نژاد اضافه شده بود که البته به همین دلیل نیز به دادگاه احضار شده است.

از مجموع اظهارات برخی چهره های اصلاح طلب در چند روز اخیر به خوبی می توان فهمید که این جریان یکبار دیگر در مسیر رادیکال شدن قرار گرفته است. همچنانکه سعید حجاریان نیز که از اظهاراتش مبنای عمل اصلاح طلبان همیشه قرار می گیرد  نوید آشوب در انتخابات‌های آتی را داده و به خیابان آوردن مردم را از جمله استراتژی های جریان خود معرفی کرده است!

نکته قابل تامل این است که هرگاه کشور در شرایط خاص اقتصادی یا سیاسی قرار می گیرد، اصلاح طلبان تمایلات براندازی خود را بیشتر از گذشته نمایان می کنند. این مساله به خوبی نشان می دهد که براندازی و علاقه به ایجاد آشوب در کشور همچنان بخشی از ذات سیاسی اصلاح طلبان است.

ضمن اینکه برخلاف اظهارات گاه و بیگاه برخی چهره های اصلاح طلب مبنی بر پشیمانی از اقدامات این جناح در فتنه 88، همچنان مدار قاطبه جریان اصلاح طلب همان تفکرات فتنه 88 است و بنابراین سالهای اخیر فقط از برخی تاکتیک های سیاسی خود فقط عقب نشینی مصلحتی و موقتی داشته اند.

از سوی دیگر این نوع اظهارات نشان می دهد که چرا باید برای دستگاه های نظارتی و امنیتی توجه به خط قرمز بودن فتنه 88 همچنان یک اصل باقی بماند. زیرا  معتقدین به تقلب و مدافعان فتنه 88 نه تنها یکبار دیگر در حاکمیت نفوذ کرده اند بلکه از اظهارنظر و تبلیغ علنی اعتقادت خود نیز ابایی ندارند. 

 مجموع اظهارات اخیر یکبار دیگر نشان داد که چرا باید همچنان در جمهوری اسلامی فتنه 88 همچنان یک خط قرمز بزرگ باشد. زیرا خطر فعالیت مجدد فعالین فتنه در بدنه نظام وجود دارد و  پاکسازی کاملی در اینباره صورت نگرفته است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد