سرویس: استان ایلام
کد خبر: 34724
|
08:03 - 1397/09/18
نسخه چاپی

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اعلام کرد؛

سند توانمندسازی زنان نیازمند تخصیص اعتبار در بودجه 98

سند توانمندسازی زنان نیازمند تخصیص اعتبار در بودجه 98
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: در تلاش هستیم اعتبار مورد نیاز برای اجرایی کردن سند توانمند سازی زنان و خانواده ها را در لایحه بودجه سال ۹۸ بگنجانیم.

به گزارشايلام بيدار، "معصومه ابتکار"، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در جلسه شورای اداری این استان، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ملت ایران تحول عظیمی را در وضعیت زنان جامعه ایجاد کرد و امروز شاهدیم بانوان این سرزمین در عرصه های مختلف توانایی های خود را اثبات کرده اند.

وی، با اشاره به آسیب های پیش روی زنان در کشورهای مختلف گفت: کارگزاران نظام اسلامی در سایه تبعیت از احکام و اصول دین مبین اسلام نگاه تبعیض آمیز و ابزاری به زنان را زدوده و جایگاه از دست رفته زنان را به آنان باز گرداندند.

معاون رئیس جمهور، تصریح کرد: هرچند در این مسیر همچنان با نقطه مطلوب فاصله داریم و باید بیش از گذشته توانایی های زنان را در بدست گرفتن مسئولیت های اجتماعی و مدیریتی باور داشته باشیم.

ابتکار، بیان کرد: خوشبختانه در دولت های یازدهم و دوازدهم بسیار از زنان توانسته اند عهده دار مسئولیت های خطیر مدیریتی در دستگاه های اجرایی مختلف شوند و هرجا به این توانمندی اعتقاد و اعتماد کرده ایم، پاسخ روشن و مثبتی نیز گرفته ایم.

وی، تصریح کرد: یکی از برنامه های دولت در این راستا تدوین سند جامع توانمدسازی زنان و خانواده است که اجرایی شده و امیدواریم در لایحه بودجه سال آینده اعتبار مورد نیاز برای اجرای آن در نظر گرفته شود.

معاون رئیس جمهور، یادآور شد: بدون شک در دنیای امروز زنان به عنوان نیمی از جمعیت کشورها نقش تعیین کننده ای در دستیابی به توسعه پایدار دارند و هرگونه نگاه تبعیض آمیز و جنسیتی در این زمینه باعث عقب افتادگی آنها خواهد شد. 

ابتکار، بیان کرد: فناوری های نوین در دنیای امروز زمینه را برای کسب درآمدهای پایدار و سرشار فراهم آورده که زنان نیز می توانند در این عرصه با نبوغ و تلاش خود ورود کنند تا در کنار اشتغالزایی کشورمان را در زمره کشورهای توسعه یافته قرار دهند.

وی، خاطرنشان کرد: از جمله برنامه های دولت توانمندسازی منطقه ای سازمان های مردم نهاد در سیاست گذاری ها و جلب مشارکت آنها در دیده بانی از فعالیت های دولت با محوریت نقد و یپشنهاد به کارگزاران است.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب