سرویس: استان ایلام
کد خبر: 34708
|
13:56 - 1397/09/16
نسخه چاپی

بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های استان:

16 آذر زمینه سقوط رژیم پهلوی را سرعت بخشید

16 آذر زمینه سقوط رژیم پهلوی را سرعت بخشید
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های استان ایلام به مناسبت 16آذر، روز دانشجو بیانیه ای صادر کرد.

به گزارشايلام بيدار، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های استان ایلام به مناسبت 16آذر، روز دانشجو بیانیه ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: تاثیر بلامنازع دانشجویان مومن، انقلابی و ولایتمدار ایران در تحولات تاریخ معاصر برای تعالی، پیشرفت و استقلال  فکری، فرهنگی و علمی کشورمان انکار ناپذیر است. انقلاب ما درمسیر 40 سالهء خود، تهدیدها، نفاق ها، ترورها، فتنه ها، انواع محاصره های اقتصادی، محدودیت ها و جنگ تحمیلی را پشت سر گذاشته و آنانکه کشور را در این برهه-های حساس اداره کرده¬اند همان جوانان و دانشجویان با اخلاصی بودند که در مکتب عشق حسین آموزش دیده و ازتمامی امتحان ها سربلند بیرون آمده اند.

روز 16 آذر روزی بس بزرگ برای جامعه ی بزرگ دانشجویی ایران می باشد. روزی که ستمگران، خون جوانان این سرزمین بزرگ را برای تحقق اهداف پست خود بر زمین ریختند با این خیال که صدای دانشجو را در گلو خفه کرده اند. زورگویان در این اندیشه بودند که ذهن جوانان را از هرگونه عدالت و پیشرفت منحرف نمایند و به اهداف کوچک دنیایی مشغول نمایند. اما بسی خیال خام.... .

خونهای دانشجویان این مرز و بوم، که در 16 آذر ماه 1332 ریخته شد نه تنها باعث ترس دانشجو از ظالمین و مستکبرین نشد و دانشجو را از رسالت اصلی خویش منحرف نکرد. بلکه زمینه ی سقوط حکومت استبدادی را سرعت بخشید.

چه خونهایی که دانشجویان عزیزمان، به خاک پر گهر ایران هدیه نکرده اند. امروز 65 سال از آن زمان می گذرد. امروز دانشجو در زیر پرچم ولایت، مستحکمتر و با اراده تر از هر لحظه شعار بیزاری خود را از استکبار جهانی و زورگویان اعلام می کند. و خواهان تحقق شعار دهه ی چهارم انقلاب است. دهه ی(پیشرفت و عدالت)

پیشرفتی که جرات خیال هر گونه دست درازی ستمگران، مستکبرین جهانی را به ایران می گیرد. پیشرفتی که آرزو و تلاش تمام دانشجویان می باشد. دانشجو خواهان عدالتی است که دست هر گونه مفسد اقتصادی قطع شود حتی اگر آن فرد آقا زاده باشد. دانشجو خواهان عدالت علوی به رهبری مقام معظم رهبری(حفظ الله) است و حاضر است جانش را برای تحقق این اهداف هدیه نماید.

همانگونه که حضرت آیت الله العظمی خامنه ای رهبر گرانقدر انقلاب اسلامی فرمودند: با گفتن و با اعلام كردن شعار دهه ی چهارم انقلاب ( یعنی پیشرفت و عدالت)، نه پيشرفت حاصل ميشود و نه عدالت؛ اما با تبيين كردن، تكرار كردن و همت‏ها و عزم‏ها را راسخ كردن، هم پيشرفت حاصل ميشود و هم عدالت.

باور ما این است که امروز وظیفه ی دانشجو بسی سنگین تر از گذشته است. حال که دشمنان این مرزو بوم هر روز برای به زانو در آوردن ملت سر افراز ما، خود را به هر دری می زنند. امروز دانشجو علاوه بر اینکه رسالت دانشجویی بر گردن او است. از سوی رهبر مدبر خود به عنوان افسر مبارزه با جنگ نرم برگزیده شده است. جنگ نرمی که سخت تر  از هر جنگ سخت می باشد. گرچه تاریخ ثابت کرده مردم ایران نیز از این جبهه سرافراز بیرون می آیند. اما استکبار جهانی به رهبری امریکا، این نکته را فراموش کرده اند که دانشجویان بیدار تر از آنند که فریب آنان را بخورند.

اما ما دانشجویان باید تلاش نماییم با استفاده از رهنمود های مقام معظم رهبری، در عرصه های دانش و فن آوری پیشگام باشیم. انرژی هسته ای، تولید داروهای گوناگون، نانو فناوری و... . اینها پایان کار نیستند بلکه اینها فقط یک آغاز است. آغازی برای ساختن آینده ایی روشن و بزرگ که متعلق به تک تک ماست.
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های استان ایلام  نیز  ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 16 آذر 32 و تکریم قیام آنان در مقابل استعمارگران، اعلام می دارد که در کنار دیگر اقشار فهیم و فرهیخته کشور همچون همیشه مدافع اسلام، انقلاب، خون شهدا و آرمان ها خواهد بود.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب