سرویس: استان ایلام
کد خبر: 34707
|
13:52 - 1397/09/16
نسخه چاپی

وقتی مایحتاج روزانه، آنلاین تأمین می شود؛

"دهکده" نمادی از توانایی های دانشجویان ایلامی + عکس

"دهکده" نمادی از توانایی های دانشجویان ایلامی + عکس
یکی از دانشجویان ایلامی اقدام به تولید و ارائه " اپلیکیشن دهکده " کرده است.

به گزارشايلام بيدار، این روزها فضای خرید اینترنتی و استفاده از سرویس‌های آنلاین به‌شدت در حال افزایش است؛ به گونه‌ای که حتی بسیاری از کاربرانی که پیش‌تر اعتماد و نظر مثبتی نسبت به استفاده از خدمات آنلاین و مبتنی بر اینترنت نداشتند، این روزها به کاربرد این سرویس‌ها روی آورده‌اند.

همین اعتماد و روی آوردن کاربران به سرویس‌ها و خدمات آنلاین باعث شد این نوع کسب و کار رشد کند و هر روز بیشتر شاهد افزایش تعداد این مدل فعالیت‌ در کشور باشیم.

استان ایلام نیز به مدد وجود جوانان نخبه و صاحب ایده فراوانی که دارد، از این قافله عقب نمانده است، و با ورود به ساخت نرم افزارهای کاربردی و اپلیکیشن های مختلف سعی در پررنگ کردن حضور خود در این فضای آن لاین دارد.

"محمد باقر نوریان" دانشجوی کارشناس نرم افزار دانشگاه ایلام، یکی از جوانان خوش فکر و خلاقی است که در زمینه های برنامه نویسی و تولید اپلیکیشن های کاربردی دستی برآتش دارد، وی که  به خلاء این موضوع در استان ایلام پی برده است با همکاری دوستان خود در مرکز شتاب دهنده اقدام به تولید و ارائه " اپلیکیشن دهکده " کرده است.

نوریان یکی از دانشجوهای موفق دانشگاه ایلام در زمینه نرم افزار است، که در معرفی طرح تولیدی خود به خبرنگار ایلام رصد، گفت: یکی از  پروژه های مختلفی که در حال انجام آن هستیم،  پروژه" دهکده" است که یک نوع اپلیکیشن کاربردی در زمینه   تامین مایحتاج روزانه خانواده ها است  که اپلیکیشن دهکده در دسته بندی های مختلف چون مواد غذایی، نانوایی، سوپرمارکتینگ، و غیره قابلیت خدمات رسانی دارد، به این صورت که با ارائه آن به فروشگاه های مختلف در سطح شهر و صحبت با آنها خواسته ایم که محصولات خود را از طریق این اپلیکیشن ارائه دهند و با اضافه کردن لیست اسامی انان به اپلیکیشن کاربران به محض  ورود به اپلیکیشن دهکده  و با توجه به موقعیت مکانی خود در ان لحظه و دسته بندی فروشگاه و البته درخواستی که دارد جنس مد نظر  خود را پیدا کرده و با تشکیل سبد خرید آن را سفارش می دهد فروشگاه هم از طریق اپلیکیشن مخصوص خودش این سفارش را می بیند  و با ارجاع آن به پیک خود به طور سیستمی با دیدن اعلان به فروشگاه رفته و کالاها را به مشتری می رساند.

 

 

نوریان در خصوص ارتقاء کار خود افزود: تیم تصمیم گرفت بعد از چند ماه کار در ایلام و انجام تست هایی که در محیط این شهر جواب داد در راستای گسترش کار و ورود به جامعه جدید با فرهنگ جدید  اعطاءنمایندگی به استان های دیگر را در دستور کار قرار دهد که هم اکنون در استان های شاهرود و کرمانشاه در حال اجرا است و نمایندگی های ما در حال فعالیت هستند که به تبع  روز به روز سیستم در حال بهبود و بهتر شدن است.

وی اپلیکیشن دهکده را فرصتی برای خدمت به مردم ایلام عنوان کرد و اظهار داشت: فقدان چنین اپلیکیشنی با وجود ظریف نفوذ گوشی های هوشمند در بین مردم، حس می شد اپلیکیشنی که بتواند بصورت کاربردی در مسئله خرید خانوار به کمک مردم  بیاید.

این جوان موفق ایلامی گفت: این اپلیکیشن چند سالی است که تبلیغات خود را آغاز و در کافه بازار قابل دانلود برای کاربران است، و با نظر سنجی هایی که از مردم گرفته می شود همواره در رفع مشکلات برنامه و ارتقاء عملکرد آن در تلاش هستیم.

نوریان با اشاره به مشکلاتی که در این مسیر داشتند، گفت: در اوایل ارائه و شروع به کار در بحث رجیستیک و حمل و نقل سفارشات و کالاها دچار مشکل شدیم چون سر وقت رساندن سفارش به مشتری بسیار در این زمینه اهمیت داشت که با استخدام چند پیک این مشکل را حل کردیم.

وی چشم انداز آینده اپلیکیشن دهکده را موفقیت آمیز و امیدوار کننده دانست و اضافه کرد:  برای بهبود و ارتقاء این برنامه در نظر است، ساخت نسخه b to b  آن که چیزی فرا تر از این اپلیکیشن کنونی است، در نظر است یعنی قصد داریم  تا دهکده را وصل به کشاورزان و مزرعه داران و تولیدکنندگان کنیم تا به این صورت خرید را از همان زمین کشاورزی انجام داده و با کوتاه کردن دست دلالان و واسطه گران بازار از تولیدگران حمایت کنیم و کالای بهتر و ارزان تری را به مشتری ارائه دهیم.

نوریان گفت:  امیدواریم بتوانیم در راستای ارتقاء کار این اپلیکیشن را در شهرهای مختلف راه اندازی کنیم و با جمع اوری حجم عظیمی از کاربران  و کسب تجربه های مختلف توان جوانان ایلامی را به رخ بکشیم.

 

وی با بیان اینکه در طی مسیر سعی کرده ایم وابستگی به دولت و نهادهای دولتی را کم کنیم و در حد توان از حمایت های دولتی بی نیاز باشیم بیان داشت: مسئولان می توانند با حمایت های معنوی و و بها دادن به ایده ها و خلاقیت ها و نوآوری های جوانان در عرصه کسب و کارهای اینترنتی موجب دلگرمی و تشویق به کار بیشتر آنان شوند.

نوریان به تلاش های پارک علم و فناوری و مرکز شتاب دهنده  در راستای حمایت و آموزش و ارائه مشاوره های کاربردی در ارتقاء فعالیت های اینترنتی اشاره و افزود: آنچه که ما را به موفقیت رسانده است، آموزشی است که از طریق راهنمایی ها و مشاوره های اثرگذار در پیشبرد کار از طریق پارک علم و فناری کسب کرده ایم.

ایلام رصد

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب