سرویس: استان ایلام
کد خبر: 34681
|
13:09 - 1397/09/13
نسخه چاپی

فرمانده قرارگاه محورمیت زدایی سپاه پاسداران خبر داد؛

سرمایه گذاری 786 میلیارد ریالی سپاه برای محرومیت زدایی در ایلام

سرمایه گذاری 786 میلیارد ریالی سپاه برای محرومیت زدایی در ایلام
دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: 786 میلیارد و 160 میلیون ریال اعتبار برای طرح ها و پروژه های محرومیت زدایی در استان ایلام هزینه شده است.

به گزارشايلام بيدار، سردار"سیدضیاء الدین حزنی"، دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در همایش محرومیت زدایی استان ایلام اظهار داشت: این اعتبار برای 9 هزار و 500 پروژه مختلف در نقاط محروم استان ایلام هزینه شده است.

وی افزود: از این مقدار اعتبار تاکنون 540 میلیارد ریال آن پرداخت شده و بیشتر هزینه ها نیز برای اجرای طرح های کوچک زودبازده بویژه در مناطق روستایی است.
دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآور شد: طبق مطالعات و بررسی های انجام گرفته 75 تا 80 درصد طرح های کوچک و زودبازده دارای توان اقتصادی و سودآوری بالایی هستند.
سردار حزنی تاکید کرد: باید در روند اجرای طرح ها و پروژه ها از نیروی کارآمد و توانمند بومی استفاده شود و پروژه های اشتغالزای زودبازده به دست خود مردم بومی هر منطقه اداره شود.
وی با بیان اینکه در روزهای آینده جلسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه مجلس شورای اسلامی برگزار می شود، گفت: مردم و مسئولان استان ایلام باید از این فرصت پیش آمده نهایت بهره را ببرند و از نمایندگان خود در مجلس خواستار جذب اعتبارات بیشتر برای استان باشند.
حزنی اضافه کرد: باید فهرستی از مهمترین اولویت ها و نقصان های استان ایلام از جمله تامین آب، برق، گاز روستایی، جهیزیه جوانان، امنیت غذایی و افزایش کیفیت محصولات کشاورزی، احداث پل و راه، طرح های اشتغال زا و ... تهیه و به نمایندگان مجلس جهت ارائه در جلسه کمیسیون تلفیق داده شود.
وی افزود: همچنین سال آینده با همکاری کمیته امداد بخشی از زکات جمع آوری شده با هدف محرومیت زدایی به اجرای طرح های مهم و اولویت دار چون تامین آب و اشتغال و نیز پروژه های اشتغالزای زودبازده اختصاص یابد.
دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه میزان بودجه در مقابل مشکلات و محرومیت ها اندک است، توصیه کرد: بهتر است برخی از هزینه های اضافی و غیرضروری حذف و اعتبارات آنها صرف کارهای عمرانی، محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال شود.
حزنی ابراز امیدواری کرد با بودجه ثابت کمیسیون تلفیق، هزینه های تخصیصی سپاه و همکاری دولت در تخصیص اعتبارات بتوان بخش هایی از محرومیت موجود در استان ایلام را مرتفع ساخت.
وی مهمترین رسالت سپاه را در کنار دفاع از کشور مقوله محرومیت زدایی برشمرد و گفت: سپاه در نقاط مختلف سطح کشور کارها و اقدام های خوبی در راستای محرومیت زدایی انجام داده یا در دست اجرا دارد.
به گزارش ایرنا، سردار حزنی روز سه شنبه با هدف بازدید از روند اجرای طرح های سپاه در خصوص محرومیت زدایی و نیز افتتاح مسکن محرومین به استان ایلام سفر کرده است.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد