سرویس: سیاسی
کد خبر: 34678
|
12:39 - 1397/09/13
نسخه چاپی

صوفی:

باید به جای روحانی از جهانگیری حمایت می‌کردیم

باید به جای روحانی از جهانگیری حمایت می‌کردیم
شرایط آقای جهانگیری خیلی مناسب بود و اگر اصلاح‌طلبان از ایشان حمایت می‌کردند به احتمال زیاد آقای جهانگیری پیروز این رقابت بودند.

به گزارشايلام بيدار،علی صوفی وزیر تعاون دولت اصلاحات با اشاره به سخنان حجاریان (نباید سرنوشت خود را با سرنوشت دولت روحانی گره می‌زدیم) اظهار داشت: آنچه آقای حجاریان می‌گویند کاملاً صحیح است و این یک اشتباه استراتژیک بود که به واسطه هیجانات افراطی برخی از اصلاح‌طلبان شکل گرفت. یعنی درست است که پیروزی آقای روحانی در انتخابات پیروزی اصلاح‌طلبان بود، اما پیروزی اصلاح‌طلبی نبود. ما صرفاً از یک جریانی در برابر جریان دیگر حمایت کردیم تا در وضعیتی که رقابت میان بد و بدتر بود، گزینه بدتر پیروز نشود. اما متأسفانه برخی به دلیل اهداف شخصی که داشتند این جو تند را به راه انداختند که پیروزی آقای روحانی، پیروزی اصلاح‌طلبی است و آرام آرام فضا به سمتی رفت که همین گروه، دولت آقای روحانی را یک دولت اصلاح‌طلب معرفی کردند.» وی ادامه داد: «این گروه تا جایی پیش رفتند که عنوان کردند عملکرد آقای روحانی حتی از عملکرد آقای خاتمی در دوران ریاست جمهوری، قوی‌تر بوده است.»


او افزود: «یکی از گروه‌هایی که با تمام وجود از آقای روحانی حمایت کردند و حتی در انتخابات 96 هم تمایلی به معرفی کاندیدای سایه توسط جریان اصلاحات نداشتند، اصلاح‌طلبان مجلس بودند. آن‌ها طی این چند سال بی‌محابا از آقای روحانی حمایت کردند. من حتی معتقدم که اصلاح‌طلبان مجلس در انتخاب آقای روحانی به عنوان گزینه اصلاح‌طلبان در انتخابات سال 96 هم خیلی نقش داشتند. زیرا در آن ایام اگر خاطرتان باشد، شرایط آقای جهانگیری خیلی مناسب بود و اگر اصلاح‌طلبان از ایشان حمایت می‌کردند به احتمال زیاد آقای جهانگیری پیروز این رقابت بودند.»

وزیر تعاون دولت اصلاحات اظهار کرد: «حامیان رادیکال آقای روحانی که در جریان اصلاحات بودند پیش از انتخابات بارها تلاش کرده بودند که مسئله کاندیدا در سایه منتفی شود و حتی آن را یک خطر بزرگ عنوان کرده بودند و هر بار به یک بهانه تلاش می‌کردند این تاکتیک منتفی شود. اگر تأکید آقای خاتمی نبود به احتمال زیاد این گروه مانع از حضور آقای جهانگیری در انتخابات می‌شدند.»

صوفی تأکید کرد: «در مجموع در انتخابات سال گذشته همه اشتباه کردند. از یک سو اصلاح‌طلبان باید از آقای جهانگیری حمایت می‌کردند و ایشان را به عنوان کاندیدای نهایی اصلاح‌طلبان معرفی می‌کردند و از سوی دیگر اصلاح‌طلبان دو آتیشه حامی آقای روحانی هم اشتباه کردند. زیرا زمان زیادی نگذشت آقای روحانی به خوبی جواب همه آن حمایت‌ها را دادند و آن‌قدر از جریان اصلاحات فاصله گرفتند که حامیان اصلاح‌طلبشان در داخل مجلس هم از عملکرد آقای روحانی عصبانی شدند. اینگونه بود که در یک سال گذشته رفتار این نمایندگان نسبت به دولت تغییر کرد و دیدیم که حتی در جلسه سؤال از رئیس جمهور هم حاضر به حمایت از ایشان نشدند.»

صوفی در پایان تأکید کرد: «ما الان دیگر کار خاصی از دستمان برنمی‌آید. تنها می‌توانیم در صورت لزوم انتقاد کنیم و سعی کنیم با فشار آوردن به دولت، آقای روحانی را مجبور کنیم به تعهداتی که داده عمل کند.»

منبع: کیهان

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب