سرویس: سیاسی
کد خبر: 34676
|
12:37 - 1397/09/13
نسخه چاپی

روحانی در جمع مردم شاهرود:

آمریکا اگر بخواهد جلوی نفت ایران را بگیرد نفتی از خلیج فارس صادر نخواهد شد

آمریکا اگر بخواهد جلوی نفت ایران را بگیرد نفتی از خلیج فارس صادر نخواهد شد
رئیس جمهور گفت: امروز، روزی است که برای اولین بار بعد از ۴۰ سال مبارزه با دشمن ظالم و ستمگر آمریکا به پیروزی‌های کم‌نظیری دست یافته‌ایم و ملت بزرگ ما نخواهد گذاشت دشمن لبخند بر لبانش نقش ببندد.

به گزارشايلام بيدار، حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در جمع مردم شاهرود بیان داشت: استان سمنان از گرمسار، آرادان، سرخه، سمنان، مهدی‌شهر، دامغان، شاهرود، و شهرستان میامی به همه مردم عزیز این استان پهناور و بسیار مهم و استراتژیک کشور سلام و درودم را عرض می‌کنم.

وی ادامه داد: شاهرود بزرگ، قهرمان و مرکز علم و فقه و عرفان با همه زیبایی‌های طبیعتش و با مردمان دلاورش و شاهرود نقطه زیبایی که اگر ۵۰ کیلومتر از آن به شمال حرکت کنیم به زیباترین جنگل‌ها می‌رسیم و اگر ۵۰ کیلومتر به جنوب حرکت کنیم به کویر دست پیدا می‌کنید، شاهرود سرزمینی بین جنگل و کویر است.

روحانی اضافه کرد: مهمترین مسئله استان را نماینده محترم ولی فقیه در این استان و امام جمعه شاهرود بیان کردند. من راجع به هر دو مسئله و چند مسئله دیگر استان و شهرستان شاهرود به عرض می‌رسانم.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: سخنم را می‌خواهم از اینجا آغاز کنم، امروز، روز آزمایش و امتحان بزرگ تاریخی برای ما ملت ایران است. امروز، روزی است که برای اولین بار بعد از ۴۰ سال مبارزه با دشمن ظالم و ستمگر آمریکا به پیروزی‌های کم‌نظیری دست یافته‌ایم و ملت بزرگ ما نخواهد گذاشت دشمن لبخند بر لبانش نقش ببندد.

رئیس قوه مجریه گفت: آمریکا به دنبال کودتا در کشور ما بود و ناموفق بود. آمریکا به دنبال تجزیه ایران و جدا کردن خوزستان و حمله از طریق افلقیان بود و ناموفق بود. آمریکا دنبال تحریم این سرزمین و شکستن قدرت ایران بود و ناموفق بود.

رئیس جمهور تأکید کرد: امروز چرا آمریکا این همه از ملت ایران و ایرانی‌ها و ملت بزرگ ایران عصبانی است؟ ایران قدرتمند غیرقابل تحمل برای آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها است و ملت بزرگ و غیوری که در برابر آنها هرگز سر فرود نیاورده‌اند و نخواهند آورد.

وی تصریح کرد: آمریکا خواست و اعلام کرد که ایران را از صادرات نفت محروم می‌کند، آمریکا خواست و اعلام کرد که ایران را از تبادل تجاری با دنیا باز می‌دارد، آمریکا می‌خواست و اعلام کرد که ایران را در منطقه و جهان منزوی خواهد کرد، آمریکا خواست و اعلام کرد که در منطقه اهدافی که دارد به آن اهداف دست خواهد یافت اما ملت بزرگ ما در تمام این صحنه‌ها ثابت خواهد کرد که ملت ایران پیروز نهایی این نبرد خواهد بود.

رئیس قوه مجریه اظهارداشت: آمریکا بداند ما نفتمان را می‌فروشیم و خواهیم فروخت و آمریکا قادر نیست جلوی صادرات نفت ایران را بگیرد و بدانند اگر روزی بخواهد جلوی نفت ایران را بگیرد، نفتی از خلیج فارس صادر نخواهد شد. آمریکا می‌خواهد رابطه ما را با جهان تضعیف کند، رابطه ملت ایران امروز از هر زمان دیگر در غرب ایران با عراق و ترکیه، در شمال با آذربایجان، روسیه و قزاقستان و ترکمنستان، از شرق با افغانستان و پاکستان و از جنوب با عمان، قطر و کویت روابطی صمیمی داریم و خواهیم داشت و آمریکا قادر نیست رابطه ما با ملت‌های منطقه را که در طول قرن‌ها در کنار هم به عنوان همسایه‌ای مهربان و عزیز بودیم، جدا بسازد. 

روحانی با تأکید بر اینکه آمریکا قادر نیست روابط تجاری ما را با منطقه و جهان قطع کند، تصریح کرد: آمریکا باید بداند در سراسر این سرزمین مردم ما با کشورهای منطقه و جهان روابط فرهنگی‌شان، اقتصادی‌شان و روابط سیاسی‌شان را حفظ خواهند کرد. ما ارتباطات‌مان را با همسایگان، کشورهای اسلامی و جهان توسعه خواهیم داد. آمریکا تلاش می‌کند اروپا را از ایران جدا کند و تلاش می‌کند چین، هندوستان و همسایگان ایران را از ما جدا کند و ایران هراسی را در منطقه ترویج می‌کند. ما دشمن هیچ ملتی از همسایگانمان نیستیم و نخواهیم بود. 

روحانی اظهارداشت: آمریکا نمی‌تواند بین ما و همسایگانمان و کشورهای اسلامی تفرقه، نزاع و دشمنی ایجاد کند. ما روابطمان را با جهان، روز به روز گسترش خواهیم داد. آمریکا این بار حداقل در ۲ الی ۳ زمینه ناموفق خواهد بود. اولین عدم موفقیت آمریکا آن است که در این مبارزه با ملت و قدرت ایران، کشورهای جهان و سیاست‌مداران از او حمایت نکردند جز یکی دو کشور کوچک و رژیم منحوس صهیونیستی هیچ کشوری در دنیا از آمریکا حمایت نکرد. همه تحریم‌های آمریکا را محکوم کردند. آمریکایی‌ها در مجمع عمومی سازمان ملل شکست خوردند. آمریکایی‌ها در سازمان ملل، شورای امنیت و دادگاه بین‌المللی لاهه شکست خوردند.

رئیس قوه مجریه افزود: مردم ما بدانند آمریکا در عرض این ۲-۳ ماه آمریکا را در شورای امنیت سازمان ملل، مجمع عمومی سازمان ملل و دادگاه لاهه و دادگاه عالی ایتالیا به شکست کشاند.

وی افزود: این به معنای پیروزی دیپلمات‌های ایران، پیروزی حقوقدانان ایران و به معنای پیروزی ملت بزرگ ایران و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که در سراسر منطقه با تلاش، کوشش، ایثار و حمایتشان امنیت را در سراسر این منطقه برقرار کردند.

روحانی با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح ما، رهبری ما و ارکان نظام ما فقط برای ایران امنیت نیاوردند، اظهارداشت: برای امنیت عراق، سوریه، لبنان هم به ملت‌های منطقه کمک کرده‌اند و امروز ایران تلاش می‌کند تا مردم مظلوم یمن را در برابر متجاوزین آل سعود در صحنه نبرد نظامی و سیاسی پیروز سازد. ملت یمن هم پیروز خواهد شد، آل سعود و آمریکا شکست خواهند خورد. 

رئیس جمهور اضافه کرد: ما برای رشد ایران، توسعه ایران، عظمت ایران، هرآنچه داریم توسط دولت، مجلس، قوه قضاییه و نیروهای مسلح و در رأس آن رهبری کمک خواهند کرد تا ایران قدرتمندتر از گذشته را بسازیم. ما نمی‌گذاریم دشمنانمان ایران را به شکست بکشانند. ایران سرزمین مقدس، عبادتگاه حق، سرزمین مولایمان علی‌بن موسی‌الرضا (ع)، سرزمین ولی‌عصر، سرزمین قرآن و سرزمین مردانگی و ایستادگی است.

رئیس قوه مجریه خاطرنشان کرد: ایران سرزمین پربرکتی است که دشمنان ما قادر نیستند این سرزمین و ملت را به شکست بکشانند. ما ارتباطمان را علیرغم میل آمریکا روز به روز قوی‌تر خواهیم ساخت، علیرغم میل آمریکا تجارتمان را با دنیا توسعه خواهیم داد و صادراتمان را توسعه می‌دهیم. مردم ما در هفته‌های آتی شاهد خواهند بود که در این شرایطی که آمریکا می‌خواست ما نتوانیم یک بودجه متعادل سالم به مجلس شورای اسلامی تقدیم کنیم انشاالله در ۲۵ آذرماه امسال دولت بودجه سال آینده را تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد کرد.

وی افزود: ما در این بودجه ۴۳۳ هزار میلیارد تومان برای بودجه عمومی پیش‌بینی کرده‌ایم و با همت، ایثار، وحدت و تلاش نمایندگان مجلس این بودجه مصوب خواهد شد و اجرا خواهیم کرد؛ علیرغم میل آمریکا.

رئیس جمهور تصریح کرد: ما در بودجه سال آینده کالاهای اساسی مردم را با قیمت مناسب تضمین خواهیم کرد؛ ما در بودجه سال آینده حقوق بگیران را که حقوق ثابت دارند و در فشار هستند در حد توان و امکان کمک خواهیم کرد و حقوق همه حقوق‌بگیران و بازنشستگان را انشاالله ۲۰ درصد اضافه خواهیم کرد. ما در بودجه سال آینده برای اشتغال مردم، حرکت تولید مردم و صنعت و کشاورزی و خدمات در سراسر کشور تلاش خواهیم کرد. ما شاهد یک تحول بسیار خوب در سال آینده در زمینه مسکن خواهیم بود تا نگرانی‌های مردم برای صاحب مسکن شدن خانه اولی‌ها و بافت‌های فرسوده تأمین شود و مردم شاهد چنین تحولی در سال آینده خواهند بود.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه ما با فقر مطلق مبارزه خواهیم کرد، تصریح کرد: به تمام وعده‌هایی که در انتخابات سال ۹۶ به شما ملت ایران داده‌ام عمل خواهیم کرد البته از وعده‌مان عقب‌نشینی نخواهیم کرد، آنچه به مردم قول دادیم عمل خواهیم کرد البته شرایط ما شرایطی است که هماهنگی، وحدت، همکاری و انسجام باید بیش از گذشته در میان ما مردم باشد.

روحانی خاطرنشان کرد: با انسجام و وحدت از این مشکل تاریخی عبور خواهیم کرد. من باز هم تأکید می‌کنم کشور در بحران نیست و در بحران نخواهد بود. ابر تورم ما را تهدید نخواهد کرد ، ابر بیکاری ما را تهدید نخواهد کرد، عده‌ای نادانسته این حرف‌ها را در روزنامه‌ها و تبلیغات نزنند اما ما مشکلاتی داریم و باید مردم ما مشکلات را بدانند، دست به دست هم بدهیم و از مشکلات عبور کنیم همانطور که در ماه‌های گذشته قدم‌های خوبی مردم ما برداشتند.

وی ادامه داد: یک مقداری فشارها کمتر شده اما در عین حال هنوز باید کار زیادی انجام گیرد تا فشار در زندگی از دوش مردم عزیز ما برداشته شود. تلاش و امید ما این است که روند صعودی تورمی که در ماه‌های گذشته مردم را آزار می‌داد کاهش دهیم و یک مقدار مردم آرام‌تر باشند و در برابر دشمنانمان بایستیم و بتوانیم به پیروزی نهایی دست پیدا کنیم.

وی خطاب به مردم استان سمنان اظهارداشت: اولین مسئله آب است، شما می‌دانید کشور ما در معضل کم آبی است و مشکل آب تقریباً در تمام استان‌های کشور به یک نحوی وجود دارد و اینجا که استان کویری است به طریق اولی مشکل آب وجود دارد. همانطور که نماینده ولی فقیه در استان مطرح کردند آب مهمترین مسئله این استان است، خواهش می‌کنم این جمله را همه ملت ایران بشنوند؛ مسئله آب یک مسئله ملی است و استانی نیست. مشکل آب یک مشکل بزرگ عمومی و ملی است و باید برای آن فکر کنیم. البته از طرق مختلف خداوند باران رحمتش را بر ما نازل کرده است، امیدواریم در بقیه سال آبی هم شاهد رحمت الهی باشیم اما در عین حال نیاز داریم آب را از حاشیه کشور به مرکز بیاوریم.

وی افزود: بخشی از نیازهای آبی را باید از آب‌های جنوب، خلیج فارس و دریای عمان و برخی از نیازها را از دریای خزر تأمین کنیم، این مسئله ملی است و همه باید توجه کنند. به همه نکات ما دقت خواهیم کرد و نخواهیم گذاشت مردم استان‌های دیگر به زحمت بیوفتند. نخواهیم گذاشت محیط زیست در استان دیگر به خطر بیوفتد. برای این کار در دولت و شورای عالی آب جلسات متعددی داشتیم. مشکلات انتقال آب از شمال ایران به استان سمنان از نظر دولت همه مسائلش حل شده است. 

روحانی افزود: از قبل مشکلاتی در این زمینه بود، پیش‌بینی‌های لازم را انجام دادیم. از فردا صبح اگر سرمایه‌داری بخواهد برای انتقال آب از شمال به مرکزیت ایران از جمله این استان اقدام کند دولت آمادگی دارد در یک مدت بسیار کوتاه تمام مجوزهای لازم را در اختیار بگذارد و کار مطالعاتی این امر انجام شده است.

رئیس جمهور تصریح کرد: مسئله دیگر این استان مسئله فرودگاه شاهرود است. شاهرود به عنوان شهرستان مهم زرخیز استان ما است. شاهرود و دامغان دو شهرستانی هستند که در مسیر صادرات محصول کشاورزی هستند. شاهرود شهر محصول پر آوازه انگور و زردآلو است.

رئیس قوه مقننه بیان داشت: شاهرود می‌تواند محصولات مختلف غذایی و کشاورزی را به کشورهای دیگر صادر کند، امروز محضر شما اعلام می‌کنم فرودگاه شاهرود از فردا فرودگاه بین‌المللی است. تمام مقدمات این امر در کمیسیون‌های دولت انجام داده‌ایم و به تصویب هیأت وزیران رسانده‌ایم.

وی خطاب به مردم شاهرود بیان داشت: وزارت راه ما باید به سرعت این مصوبه را اجرایی و عملیاتی کند. این حق مردم شاهرود است که بتوانند در کوتاه‌ترین زمان محصولات خود را به کشورهای هدف صادر کنند. برای اینکه بدانید دولت خدمتکار و خادمان شما به فکر مردم و کشاورزان است و تلاش می‌کند کشاورزان ما زندگی بهتری داشته باشند، کشاورزانی که باید دست پینه بسته آنها را ببوسیم همانطور که پیامبر دست کارگر را بوسید، خوشحالیم که امسال قیمت گندم را کیلویی ۱۶۰۰ تومان عنوان کردیم. آغاز این دولت سال ۹۲ گندم کیلویی ۴۰۰ تومان بود و امروز ۱۶۰۰ تومان است ضمن اینکه محصول گندم هم به مراتب بیشتر از گذشته است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: نمی‌خواهم بگویم کار بزرگی کردیم اما تلاش کردیم کشاورزان ما زندگی آرام‌تر و بهتری را داشته باشند. کشاورزان عیدی بزرگ را سال‌های گذشته به ما داده‌اند و امیدواریم باز هم مثل ۳ سال گذشته در گندم خودکفا باشیم. امسال چهارمین سال است که انشاالله در گندم خودکفا خواهیم بود. 

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب