سرویس: استان ایلام
کد خبر: 34660
|
08:34 - 1398/09/25
نسخه چاپی

گزارش؛

چشم انتظاری مردم ملکشاهی برای افتتاح دی کلینیک شهرستان

چشم انتظاری مردم ملکشاهی برای افتتاح دی کلینیک شهرستان
پروژه نیمه تمام دی کلینیک شهرستان ملکشاهی با اختصاص 107 میلیارد ریال تا 24 ماه آینده تکمیل و به بهره برداری می رسد.

به گزارشايلام بيدار، شهرستان ملکشاهی فاقد مرکز بیمارستانی مجهز و رسمی است و تنها مرکز اورژانس این شهرستان نیز امکانات اساسی مانند سی تی اسکن و... ندارد.

فعالیت پزشکان متخصص دراین مرکز هنوز درسطح محدود و چند روز درهفته صورت می پذیرد.

مراجعات تخصصی درمانی و دندانپزشکی ساکنان شهرستان ملکشاهی به مرکز استان صورت می گیرد و خدمات بهداشتی درمانی تکمیلی درخود شهرستان هنوز ارائه نمی شود.

همزمان با تصویب شهرستان ملکشاهی در سال87 طرح تجمیع ادارت این شهرستان با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال در دستور کار دولت دهم قرار گرفت و بخش اسکلتی آن نیز تا پایان دولت تقریباً تکمیل شد و انتظار ادامه کار در دولت یازدهم می رفت.

با روی کار آمدن دولت یازدهم و سفر هیئت دولت به استان در سال 93 ، طرح تجمیع ادارات با مصوبه وزیران به وزارت بهداشت واگذار و طرح احداث دی کلینیک شهرستان در پنج طبقه شامل اورژانس، اتاق عمل و ساختمان اداری شبکه بهداشت جهت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم ملکشاهی در دستور کار قرار گرفت.

گرچه احداث این مرکز درمانی از مصوبه های سفر استانی هیئت دولت بود ولی تکمیل شدن این پروژه به درازا انجامیده و مردم شهرستان از این بابت گلایه مند می باشند.

باتوجه به نیاز ضروری شهرستان به مرکز درمانی وبیمارستان عمومی، امید آن می رود که مسئولین ذیربط، ضمن توجه ویژه به این ضرورت، به منظور راه اندازی وبهره برداری هرچه سریعتر دی کلینیک تخصصی، اقدامات لازم را بعمل آورند.

پیشرفت فیزیکی 40 درصدی پروژه دی کلینیک ملکشاهی/ تخصیص107 میلیارد ریال برای تکمیل این پروژه

"صمیر جمشیدی"؛ مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملکشاهی گفت: عملیات اجرایی تکمیل پروژه دی کیلینیک تخصصی این شهرستان آغاز شده است.

وی اظهار کرد: گفت: برای تکمیل این پروژه زیربنایی 107 میلیارد ریال از محل منابع ملی ، استانی و شهرستانی اختصاص یافته است.

جمشیدی افزود: با توجه به تأمین اعتبار پیش بینی می شود ظرف مدت 24 ماه تکمیل و آماده بهره برداری گردد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملکشاهی گفت: پروژه دی کیلینک تخصصی شهرستان در زمینی به مساحت چهار هزار و 615 متر و در پنج طبقه در حال احداث است و با بهره برداری از آن مشکل بهداشت و درمان ملکشاهی رفع خواهد شد.

وی یادآور شد: تاکنون برای این پروژه اعتباری بالغ بر 25میلیارد ریال هزینه شده و پروژه هم اکنون با پیشرفت 40 درصدی در اختیار پیمانکار قرار گرفته است.

جمشیدی از جمله امکانات این بیمارستان را دارا بودن 35 تخت بستری ، 2 اتاق عمل ، اورژانس ، دیالیز ، بستری مردان ، زنان و اطفال، واحد پشتیبانی و اداری ، آزمایشگاه ، رادیولوژی و سونوگرافی و داروخانه برشمرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملکشاهی در پایان گفت: شهرستان ملکشاهی دارای چهار مرکز خدمات جامع سلامت ، 9خانه بهداشت روستایی، یک پایگاه، اورژانس امام رضا(ع) و چهار مرکز فوریت های پزشکی جاده ای است که 10 پزشک عمومی در این مراکز مشغول به فعالیت هستند.

رفع مشکلات درمانی مردم ملکشاهی با تکمیل دی کلینیک

با تکمیل و بهره بردرای از پروژه دی کلینیک شهرستان ملکشاهی مشکلات درمانی مردم این شهرستان رفع خواهد شد و مراجعه مردم شهرستان به مرکز استان جهت خدمات درمانی کاهش چشمگیری می یابد.

باتوجه به نیاز ضرور مردم ملکشاهی به دی کلینیک و ارائه خدمات تخصصی پزشکی از جمله پزشک متخصص، سونوگرافی، خدمات دندانپزشکی و... انتظار می رود مسئولین مربوطه با نظارت کافی و بالا بردن سرعت تکمیل پروژه اقدامی در خور شان مردم این شهرستان انجام دهند.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب