سرویس: استان ایلام
کد خبر: 34618
|
10:53 - 1397/09/04
نسخه چاپی

نخبه علمی و پژوهشی آبدانانی:

بسیج نخبگان کارآمد تربیت می کند

بسیج نخبگان کارآمد تربیت می کند
رودابه رضایی از نخبگان علمی استان ایلام مدت دو سال بعنوان پژوهشگر برتر کشوری انتخاب شده است.

به گزارشايلام بيدار، خانم رودابه رضایی از جمله نخبگان بسیجی در حوزه علم و پژوهش است که با فعالیت در جبهه های دیگر و حضور فعال و انقلابی در عرصه علمی خوش درخشیده است.

امسال نیز مانند سال های گذشته، رهبری معظم انقلاب با اشراف کامل بر مسائل جاری در کشور، منطقه و جهان، نقشه راه مردم و مسئولین کشور را بر مبنای «حمایت از کالای ایرانی» از مبادی و اصول اساسی اقتصاد مقاومتی است نامگذاری کردند.

اما آنچه در این سال ها بیشتر از همه به چشم آمده است، کوتاهی هایی بوده است که این نامگذاری ها را فقط در بنرها و پوستر ها و در کلام و شعارهای مسئولین بیشتر به نظاره نشسته ایم تا اینکه به عمل برسد و واقعا گرهی از کار بسته اقتصاد ما باز کند.

اما در مقابل این انفعال، کسانی هستند که با باور قدرت خویش و با لبیک به فرمان رهبری معظم، دست به تغییر معادلات زده اند و با اندک داشته های خود، فتح قله های بزرگ را هدف خویش کرده اند.

جوانانی ساعی، کوشا، با استعداد، متخصص و متعهد که با قوه جهادی خود، “اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال” را در فضای واقعی جامعه به منصه ظهور رسانده اند.

در ابتدا خودتان را معرفی کنید.

اینجانب رودابه رضایی متولد 1360 هستم که مقطع کارشناسی (سطح سه ) را در حوزه جوادالائمه آبدانان ،مقطع کارشناسی ارشد(سطح چهار )در تربیت مدرس قم و مقطع دکترا در رشته تطبیقی تفسیر را در دانشگاه اهواز گذراندم.

بنده تنها طلبه ای خواهری در استان ایلام هستم که عنوان سطح چهار یا دکترای حوزه ای را دریافت کرده ام.

تا کنون چه کتابهاب تالیف و منتشر نموده اید؟

یک جلد کتا ب با عنوان سوءظن در خانواده از منظر آیات و روایات در سال 92 توسط چاپ هاجرمنتشر شد و در حال حاضر دو کتاب با عنوان های بررسی عوامل ایجاد استحکام در خانواده از نظر آیات و روایات و بررسی رابطه دختر و پسر در جامعه امروزی را در دست بررسی و تالیف دارم.

چند مقاله و پژوهشی تا کنون منتشر کرده اید؟

بیش از 12 مقاله و 8پژوهش علمی در سطح استان و کشور منتشر و دو سال نیز به عنوان پژوهشگر برتر کشور معرفی شده ام.

تا کنون در وبلاگ نویسی یک مقام اول وبلاگ نویس حوزه های کشور و یک مقام سومی توانسته ام کسب نمائیم.

در حال حاضر شما چه فعالیتی انجام می دهید؟

به عنوان مدرس در دانشگاه آزاد اسلامی آبدانان و حوزه علمیه تدریس می کنم و در طی 7 سال گذشته به عنوان استاد راهنمایی بیش از 40 پایان نامه را برعهده داشته ام.

امروزه در جامعه جوانان و پژوهشگران با مشکلات عدیده ای روبرو هستند و متولی خاصی برای رفع مشکلات آنها وجود ندارد کشور ما سالیان اخیر با مشکلاتی مواجه شده است که جدی‌ترین آن مسائل اقتصادی است.

تعدادزیادی از کشورهای جهان، بسیاری از الگوهای دینی و فرهنگی جامعه ما را سرلوحه برنامه توسعه خود قرار دادند می طلبد ما نیز توجه بیشتری به این موضوع داشته باشیم و با ایجاد اشتغال در جامعه گردش نظام اقتصادی هم از شرایط مناسب‌تری برخوردار خواهد شد.

جوانان تحصیلکرده و انقلابی در کشور ما زیاد هستند که می طلبد مسئولین با زمینه سازی مناسب و توجه و حمایت های همه جانبه این جوانان را در مسیر تولید و پیشرفت کشور یاری کنند.

مجموعه ما نیز نشان داده که با پشتکار و تخصص و توکل می تواند در زمینه فعالیتی خود در سطح ملی و حتی جهانی حرفی برای گفتن داشته باشد که امید است با حمایت مسئولین این امر تحقق پیدا کند.

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب