سرویس: استان ایلام
کد خبر: 34558
|
07:14 - 1397/08/30
نسخه چاپی

در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری عنوان شد؛

اتمام حجت استاندار با مسئولان پتروشیمی ایلام/ ابلاغ فاز جدید تسهیلات اشتغالزایی در استان

اتمام حجت استاندار با مسئولان پتروشیمی ایلام/ ابلاغ فاز جدید تسهیلات اشتغالزایی در استان
استاندار ایلام با انتقاد از عملکرد مسئولان پتروشیمی ایلام از آنها خواست پروژه های در دست اجرا را هرچه زودتر به سرانجام برسانند.

به گزارشايلام بيدار، "قاسم سلیمانی"، استاندار ایلام، در جلسه اعضای کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری این استان، اظهار کرد: ذخائر عظیم نفت و گاز ایلام فرصتی کم نظیر را در اختیار استان قرار داده تا از این طریق بتوان فاصله ایلام را با استان های برخوردار کاهش داد.

وی ، با بیان اینکه در همین راستا نیز طی سال های اخیر سرمایه گذاری هنگفتی برای اجرای پروژه های مرتبط با حوزه انرژی در استان آغاز شده که یکی از آنها مجتمع پتروشیمی است، تصریح کرد: متاسفانه با وجود حمایت های لازم صورت گرفته آنگونه که باید پروژه های این مجتمع پیشرفت مناسبی نداشته و از برنامه زمان بندی عقب هستیم.

 

سلیمانی دشتکی، با اشاره به اینکه بخش نفت و گاز باید سهم بیشتری در روند توسعه و ایجاد اشتغال استان ایفا کنند و مردم ایلام انتظار دارند هرچه زودتر شاهد اثرگذاری پروژه ها در اقتصاد استان باشند، گفت:  تاخیر در روند فاز دوم پتروشیمی ایلام قابل قبول نیست و  مسئولان این شرکت باید هرچه زودتر نسبت به اتمام این پروژه اقدام کنند.

استاندار ایلام از مدیریت پتروشیمی ایلام خواست پیگیر اجرایی شدن طرح پ.پ ک. باشد در غیر این صورت از همکاری با این شرکت ممانعت خواهد شد.

سلیمانی دشتکی، در ادامه به پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر و روستایی، ابراز کرد: انتظار داریم در مرحله دوم طرح هایی که منجر به اشتغال زایی می شوند در اولویت پرداخت قرار گیرند و بدون شک با نظارت مستمر بر مراحل پرداخت تسهیلات تا به سرانجام رساندن طرح ها نتیجه بهتر و ملموس تری از واگذاری تسهیلات اشتغال فراگیر و روستایی خواهیم گرفت.

استاندار ایلام، با تأکید بر نظارت بیشتری برای کیفی تر شدن طرح های مصوبی مرحله دوم تسهیلات اشتغال روستایی و فراگیر، ابراز کرد: در استان چند پروژه مهم وجود دارد که سرمایه گذاران خوبی نیز متقاضی اجرای آنها هستند که هم از نظر توجیه اقتصادی و هم اشتغال زایی در سطح بالایی هستند و اشتغال واقعی در حد 400 نفر را در استان ایجاد خواهند کرد و بهتر است این تسهیلات به صورت هدفمند به این گونه طرح ها ارائه گردد

سلیمانی، با بیان اینکه  فاز دوم تسهیلات اشتغالزایی از هفته آتی ابلاع می شود، گفت: فاز دوم تسهیلات اشتغالزایی از هفته آتی ابلاع می شود و در این فاز باید به دستگاه های حمایتی بیشتر توجه شده است، در اعطای فاز دو تسهیلات اشتغالزایی بایست هدفمندتر از سری قبل عمل کرد و نقاط ضعف گذشته را پوشش داد.

وی، با با اشاره به اینکه برای استفاده بهتر از این تسهیلات لازم است از پیش برنامه‌ریزی داشته باشید، خاطرنشان کرد: حلقه های مفقود شده در زنجیره تولید را مشخص کنید و پوشش دهید، تمرکز اصلی در فاز دو تسهیلات اشتغالزایی بر سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی و جانبی چون طرح p.p و پرورش ماهی در قفس باشد.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب