سرویس: استان ایلام
کد خبر: 34548
|
08:14 - 1397/08/30
نسخه چاپی

مدیرکل تامین منابع نهاد کتابخانه های عمومی کشور مطرح کرد؛

آسیب فرهنگ مجازی به فرهنگ کتابخوانی/ تجهیز کتابخانه ها به اسباب بازی برای جذب کودکان

آسیب فرهنگ مجازی به فرهنگ کتابخوانی/ تجهیز کتابخانه ها به اسباب بازی برای جذب کودکان
مدیرکل تامین منابع نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: متاسفانه درگیری افراد با فضای مجازی باعث شده تا همانند گذشته کتابخانه ها آن رونق همیشگی را نداشته باشد.

به گزارشايلام بيدار، "سیدباقر میرعبدالهی"، مدیرکل تامین منابع نهاد کتابخانه های عمومی کشور در آیین تجلیل از نویسندگان، ناشران، کتابداران و فعالان حوزه کتاب استان ایلام با عنوان حال خوش خواندن، اظهار کرد: متاسفانه درگیری افراد با فضای مجازی باعث شده تا همانند گذشته کتابخانه ها آن رونق همیشگی را نداشته و فرهنگ کتابخوانی در کشورمان چندان وضعیت امیدوارکننده ای نداشته باشد.

وی افزود: در کشورهای توسعه یافته با وجود آنکه از نظر رشد فناوری های نوین در سطح بسیار بالایی قرار دارند ولی همچنان مطالعه کتاب در سبد خرید افراد دیده می شود که نشان دهنده ارزش و جایگاه مطالعه در دید آنان است چراکه اعتقاد دارند در نتیجه کسب علم و دانش می توانند بر مشکلات خود فائق آیند.

مدیرکل تامین منابع نهاد کتابخانه های عمومی کشور اظهار کرد: باید برنامه ریزی به منظور آشتی دوباره عموم مردم با کتاب را از میان کودکان و نوجوانان آغاز کنیم تا این فرهنگ در میان آنها ریشه دار شده و تحولات روزمره نتواند آنها را از کتاب دور کند.

میرعبدالهی تاکید کرد: یکی از برنامه های نهاد کتابخانه های عمومی کشور در این راستا تجهیز این مراکز به اسباب بازی است تا از این طریق بتوان کودکان را به حضور در کتابخانه های عمومی جذب و همراه با شادی و نشاط کتاب های متناسب با نیاز آنها را ارائه کرد.

وی یکی از مشکلات موجود در حوزه نشر را متناسب نبودن کتاب ها با نیازهای واقعی مردم برشمرد و گفت: ناشران باید به این موضوع توجه کنند چراکه یکی از دلایل اصلی دوری اقشار مردم از کتاب به روز نبودن این کتابها و تطابق نداشتن با مشکلات و نیازهای آنان است.

مدیرکل تامین منابع نهاد کتابخانه های عمومی کشور، خاطرنشان کرد: کتاب باید حس جستجوگری را در خواننده بیدار کند و از این طریق می توان به افزایش سرانه مطالعه در کشور امیدوار بود.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب